fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים כועסים: אין מחנכת קבועה לכיתה בבית הספר מרחבים בפרדס חנה?

בית ספר מרחבים. צילום: נירית שפאץ
בית ספר מרחבים. צילום: נירית שפאץ

כשמחנכת בבית ספר יסודי עוזבת את עבודתה במהלך שנת לימודים, זה מצב לא פשוט. זה קרה בכיתה ב'-1 בבית ספר מרחבים בפרדס חנה, כשהמחנכת עזבה לפני כשבועיים. לכיתה נקבעה מורה מחליפה שמגובה באופן חלקי בסייעת, ועד כה לא נמצאה מחנכת קבועה. אך מה גרם להוריהם של רוב הילדים בכיתה להשבית את הלימודים בתחילת השבוע שעבר?

לפני קרוב ל-3 שבועות קיבלו הורי התלמידים בכיתה הודעה מבית הספר בה דווח שהמחנכת מפסיקה את עבודתה בסוף אותו שבוע. מורן יפת, אם לתלמידה בכיתה ומקובלת על חלק מההורים כמייצגת אותם בנושא, מספרת: "ביום שלישי הייתה פגישה עם הצוות הניהולי של בית הספר, שגלשה לטונים קולניים ולא נעימים. לא קיבלנו תשובות לשאלותינו. נאמר לנו שהצוות לא ידע על עזיבת המורה עד יום ראשון בבוקר ומצד שני שכבר למעלה מחודש וחצי מחפשים לה מחליפה. למורה שנקבעה כמחליפה אין תעודת הוראה ולא הסמכה ממוסד פדגוגי כלשהו, וכמחנכת היא צריכה עכשיו ללמד את כל המקצועות. האלימות בכיתה גואה, ואין פתרון. התלוננתי על המצב במשרד החינוך ואמרו לי שהתלונה הועברה למפקחים ולמנהלת אגף חינוך במועצה, ששוחחה איתי מאז בטלפון והבטיחה שייעשו מאמצים לפתור את הבעיה".

אם נוספת אומרת: "בפגישה אמרו לנו שהמחליפה היא רק לשבוע, אנחנו במהלך השבוע שאחרי ועוד לא הגיעה מחנכת חדשה. לפי ההתנהלות, אנחנו חוששים שהמחליפה תישאר עד סוף השנה, בניגוד להבטחות. אנחנו מקבלים הודעות מרגיעות בסגנון 'היה יום טוב, הילדים למדו יפה', אבל כששהיתי בבית הספר באחד הימים ראיתי ילדים רבים בחוץ. הוסיפו לכיתה סייעת ל-15 שעות בשבוע, אבל זה לא פותר את הבעיות".

ביום ראשון שאחרי הפגישה השביתו רוב ההורים את הלימודים ליום אחד. אך הורים אחרים סבורים שהתנהלותו של בית הספר בנושא ראויה. אם ששלחה את בנה ללימודים ביום השביתה אומרת השבוע: "לדעתי אי אפשר לבוא בטענות לבית הספר. ההודעה על עזיבת המחנכת הייתה בלוחות זמנים מאוד קצרים, והסיכוי למצוא מחנכת קבועה באופן מיידי במצב כזה שואף לאפס. אני יודעת שבבית הספר עושים את מיטב המאמצים לחפש".

יו"ר הנהגת הורים מוסדית, ליזי בורוצ'נר ויאנה ננאשב, מסרו: "הנהלת בית הספר יידעה את הנהגת ההורים המוסדית על ההודעה שהועברה להורים והתוכנית להמשך תפקוד הכיתה ושמירה על השגרה הלימודית. ההנהלה מקיימת קשר הדוק ושקיפות מלאה מול הנהגת ההורים המוסדית והכיתתית בכל הקשור למצב הכיתה ולהתקדמות במציאת מורה קבועה וראויה. הפניה מייצגת מיעוט בקרב הורי הכיתה, ומרבית ההורים תומכים בהתנהלות בית הספר. בסיום הפגישה עם ההורים, ההנהלה שלחה סיכום שעיקרי הדברים בו עומדים בסתירה לנאמר. משיחות עם הורים, עם הנהלת בית הספר, מחלקת החינוך במועצה ומשרד החינוך, עולה שההנהלה פועלת במירב המאמצים למצוא פיתרון מיטבי למצב שנוצר, לרווחת התלמידים וההורים. הנהגת ההורים המוסדית של בית הספר מגבה באופן מוחלט את ההנהלה והצוות החינוכי".

ממשרד החינוך נמסר: "מחנכת הכיתה ביקשה לסיים את עבודתה בשל סיבות אישיות. מיד עם קבלת ההודעה, בית הספר החל להתארגן ואותרה מורה ממלאת מקום המאושרת על ידי משרד החינוך ומוכרת לילדים ולצוות. הרשות המקומית, לפנים משורת הדין, מעמידה לרשות הכיתה כוח אדם נוסף בהיקף של מחצית משעות ההוראה בכיתה".

מממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "בניגוד לנטען, התנהלות הצוות החינוכי והנהלת ביה"ס הייתה מהירה, מקצועית ויסודית. במסגרת זו תואם וקוים מפגש עם ההורים בו עודכנו על עזיבתה ועל ההיערכות הלוגיסטית והפדגוגית, אותרה מורה מחליפה מאושרת על ידי משרד החינוך ונבנה מערך תומך הכולל ליווי יומיומי צמוד של המנהלת והיועצת הנכנסות לכיתה בתחילת יום ובסופו, ו-15 שעות סיוע שבועיות הניתנות ע"י כוח אדם נוסף במימון הרשות המקומית. במקביל פועלת המנהלת בכל האפיקים לאיתור מחנכת קבועה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות