fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים בגבעת רם מאיימים להשבית את שנת הלימודים הבאה

מפגינים נגד הצפיפות בגבעת רם. צילום: אבשלום סקוטלסקי
מפגינים נגד הצפיפות בגבעת רם. צילום: אבשלום סקוטלסקי

הורים לתלמידים שעולים לשכבת א' ו-ד' בבית הספר היסודי בגבעת רם בקרית אתא, פתחו בצעדי מחאה נגד העירייה בטענה כי בשנת הלימודים הבאה יאלצו התלמידים לשהות בכיתות צפופות ובניגוד לתקן שנקבע על ידי משרד החינוך.

מחאת ההורים החלה לקראת סיום שנת הלימודים ובסוף השבוע שעבר הם יצאו להפגין, עם הילדים, מול בית הספר. "התברר לנו כי בשנת הלימודים הבאה צפויות להיות שתי כיתות א' אשר מונות בין 74-76 תלמידים, כמות שחורגת משמעותית מהתקן שנקבע במתווה של בנט שבו התקן הוא 68 ילדים בשתי כיתות. התנהלו דיונים עם הנהגת ההורים ואז נודע לנו כי ראש העירייה יעקב פרץ, מסרב לפתיחת כיתה שלישית ומציע סייעת ומחנכת נוספת או מעבר לבית הספר בגבעת טל למי שחפץ בכך. כמו כן נודע לכולנו כי פרץ מסרב לדיון המשך עם נציגי ההנהגה".

מפגינים נגד הצפיפות בגבעת רם. צילום: אבשלום סקוטלסקי
מפגינים נגד הצפיפות בגבעת רם. צילום: אבשלום סקוטלסקי

ההורים נפגשו עם פרץ, ושטחו בפניו את טענותיהם בנוגע לשנת הלימודים הבאה אולם בצאתם מהפגישה מסרו כי לא קיבלו מענה מתאים לטענותיהם. על פי החישובים שערכו נציגי ההורים הם חוששים כי בשנת הלימודים הבאה בשכבת א' ובשכבת ד', ישהו התלמידים בכיתות צפופות בניגוד לתקן משרד החינוך הקובע כמה תלמידים ישהו בכיתה וכן את גודלה הפיסי של הכיתה.

הילה רובין שלם, מפעילות ההורים, מסרה השבוע: "אנחנו מבקשים להגדיל את הכיתות. מדובר בבית ספר שטוח שאפשר לשבור בו קירות ולבנות בנייה קלה או להביא מבנים יבילים. ההורים רוצים שהילדים ילמדו עם החברים והשכנים שלהם ושלא יפצלו אותם בכיתות אחרות או בבית ספר אחר". שלם אומרת עוד כי ההורים שוקלים כעת צעדים נוספים שבהם הם יכולים לפעול ולדבריה "לא נפתח ככה את שנת הלימודים הבאה".

מעיריית קרית אתא נמסר כי: "בית ספר גבעת רם הוא בית ספר איכותי בעל אקלים חינוכי גבוה. בשונה מכיתה א׳ בבית ספר רגיל, התקן למספר תלמידים בחטיבה צעירה הכולל גן חובה הינו 35 תלמידים. לא יעלה על הדעת כי תלמיד אחד העולה מגן חובה לכיתה א׳ יועבר לבית ספר אחר וינותק מחברים באופן שיפגע בהתפתחותו. לא ניתן לפצל את המעבר הטבעי מהגן לכיתה א׳ שכן זהו הרעיון החינוכי העומד מאחורי חטיבה צעירה. באשר לכיתה ד׳, מספר התלמידים נקבע בטרם הרפורמה ולא נאפשר הפרדה בין תלמידים לחבריהם באופן שיפגע בקשרים החברתיים והחינוכיים שנוצרו במהלך השנים. יודגש כי המודל החינוכי בבתי הספר כולל לימוד בקבוצות קטנות ושעות תיגבור רבות. הורים המעוניינים יכולים להעביר את ילדיהם לכיתה א׳ בבית הספר גבעת טל הסמוך בו ממוצע התלמידים נמוך משמעותית. כל הניסיונות המועלים באים מאינטרס אחר ובוודאי שלא מתוך דאגה לציבור התלמידים והוריהם״.

ממשרד החינוך במחוז חיפה נמסר: "הנושא נמצא בטיפול מעמיק של הגורמים המקצועיים במשרדנו על מנת להעניק מענה מיטבי לתלמידים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות