fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הורה לא צריך לקבור את הילד שלו, זה מפרק משפחות"

מאות ליוו למנוחות במוצ"ש את עידן צחייק מנתניה, בן 16, שרכב על אופניים חשמליים ונהרג לאחר שנהגת פגעה בו ברכבה. חבריו של צחייק המומים מלכתו של חברם האהוב, דקות ספורות לאחר שנפרדו ממנו מאימון הכדורגל בו השתתף ביום שישי אחר הצהריים. בבית הספר טרשניחובסקי, בו למד צחייק, הפעילו צוות של יועצים ופסיכולוגים והקימו פינה לזכרו. במקביל ועד ההורים יצא קול קורא: "לאסור רכיבה על אופניים חשמליים לחסרי רישיון נהיגה"
עידן צחייק ז"ל צילום (אלבום: משפחתי)
עידן צחייק ז"ל צילום (אלבום: משפחתי)

 

מאות מתושבי שכונת דורה, תלמידי בית ספר טשרניחובסקי משפחה וחברים ליוו במוצאי שבת את עידן צחייק למנוחות בבית העלמין בשיכון וותיקים. צחייק תלמיד כיתה י' בבית ספר טשרניחובסקי, נהרג ביום שישי אחר הצהרים  מפגיעת רכב, בעת שרכב על אופניים חשמליים ברחוב שמואל בדורה. צחייק נפצע בראשו באורח אנוש מפגיעת רכב בו נהגה צעירה בת 20. צוותי מד"א שהגיעו במהירות למקום עשו בו פעולות החייאה ופינו אותו לבית חולים לניאדו בנתניה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. צחייק, אמור היה לחגוג בעוד חודשיים את יום הולדת 16, הותיר אחריו הורים, שני אחים ואחות ומשפחה היושבת שבעה ברחוב נחום בדורה.

עם צאת השבת נפתח בית הספר טשרניחובסקי. עשרות התלמידים נפגשו את הצוות החינוכי, פסיכולוגים ויועצות בית הספר, הקימו פינה לזכרו והדליקו נרות. בין מלוויו היו  גם חברי מועצת העיר, ביניהם: יוסי דורון ועקיבא יצחקי וממלא מקום ראש העירייה אלי דלל.

עידן צחייק ז"ל צילום (אלבום: משפחתי)
עידן צחייק ז"ל צילום (אלבום: משפחתי)

חבריו אילון כהן, מטיאס טורס, שי אינאו, קסם ואנונו, יועד ארד ושניר נעים השתתפו ביחד עם עידן באימון כדורגל דקות לפני התאונה הקטלנית: "אנחנו מתאמנים שלוש פעמים בשבוע במגרש האימונים של מכבי נתניה שממש קרוב לבית. גם ביום שישי זה שיחקנו מהשעה שתיים וחצי ועד ארבע בערך. חזרנו מהמשחק, נפרדנו והתפזרנו לארוחת שבת כל אחד בביתו. עידן רכב על אופניים חשמליים לביתו ברחוב נחום", הם מספרים.

 

כהן: "בבית שמעתי שהייתה תאונת אופניים ברחוב דורה וכנראה עידן מעורב בה. שלחתי לו הודעות והוא לא ענה. דאגתי ושלחתי לכל החברים הודעה. אחרי כמה דקות המאמן שלנו הפיץ בקבוצה שעידן נפצע".

חבריו של צחייק הוסיפו: "עצוב לנו מאד. עידן היה חלק מאתנו ואהבנו אותו מאד. אנחנו משחקים כבר ארבע שנים כקבוצה מגובשת למרות שאנחנו לא לומדים באותו תיכון. קשה להאמין שרק שלשום הוא רץ אתנו במגרש. עידן היה קשר שמאל ושחקן מעולה. אנחנו באים לשבעה בכל יום לכבד את זכרו. עידן היה יקר לנו מאד".

עוד הוסיפו החברים כי מעתה ייקחו אחריות יתרה ברכיבה על האופניים החשמליים

חבר נוסף: "אני ארכב, ביתר זהירות וכל הזמן אחשוב על עידן. מעכשיו נהיה יותר זהירים, נרכב לאט יותר וגם נחבוש קסדה, דבר שלא עשינו עד עתה".

דלל הוסיף: "צריך להגביר את האכיפה בנושא האופניים החשמליים:  הם בדיוק כמו אופנוע קטן. יש להם מנוע והם מתנועעים על הכביש. ככאלה אני חושב שיש להוציא עליהם רישיון נהיגה, הדרכה, ביטוח. היום המצב הוא לא הגיוני כשכל ילד יכול לרכוש אופניים. נותנים לילד לרכב על אופניים בלי שיכיר תמרורים בלי שיעבור בחינה מינימלית. אני חושב שכבר עכשיו יש להגביר את האכיפה ולהסדיר את הרגולציה. אני פועל לעידוד רכיבה על אופניים אבל לתת לרוכבים ובעיקר לבני הנוער את הכלים. לדעתי אין מנוס מהצמדת לוחית זיהוי וביטוח. צריך לבחון את נושא האופניים החשמליים  בראיה רחבה דבר שכבר נמצא בשיח הציבורי".

חזי וויסוקי, יו"ר ועד הורים מוסדי של שלוחות מזרח נתניה הגיע מיד לבית הספר טשרניחובסקי: "ראיתי את הפסיכולוגים והיועצים שישבו עם הילדים, זה מחזה כואב וקשה. הילדים לא צריכים להגיע למצב הזה בו הם קוברים חבר שלהם. הורה לא צריך לקבור את הילד שלו זה מפרק משפחות. הדבר היחיד שאני מבקש זה לפנות להורים שייקחו מהילדים את כלי הרצח הזה, כך תצילו אותם מעצמם. במשך שלושה חודשים הפעלנו פיילוט בנושא אופניים חשמליים בתיכון 'אורט יד- ליבוביץ', ביחד עם הפיקוח ועיר ללא אלימות. הפיילוט נועד לחטיבות הצעירות; שטקליס ואלתרמן, כדי למנוע מהילדים להגיע עם אופניים חשמליים לבית הספר והצלחנו".

הורה נוסף, אופיר אלדר: "מי שקונה לילדו הצעיר אופניים חשמליים חייב להבין שהוא מסכן את חייו. נוסעים כמו מטורפים ללא קסדה וההורים שותקים. צריך לומר לכל הורה שנותן לילדו אופניים חשמליים שהכתובת על הקיר. אל תגיד, לא ידעתי ואל תופתע כשיגיע האסון".

אורנה אביקזר מוסיפה: "יחד עם זאת יש פה אחריות על המחוקקים ועל האכיפה. זה חייב להיות שילוב של חינוך מהבית לעמידה בדרישות החוק ואחריות על לימוד חוקי התנועה וכמובן החוק".

יו"ר ועד ההורים העירוני, סמדר סגל, הוציאה קול קורא להורים לאסור רכיבה על אופניים חשמליים לילדים ונערים ללא רישיון נהיגה בתוקף. סגל: "האופניים הם כלי רכב לכל דבר והילדים אינם בקיאים בחוקי התנועה ובסכנות שבכביש. אנחנו זועקים את זעקת המשפחות ומבקשים למנוע את האסון הבא וזאת עוד לפני שתופעל הביורוקרטיה לחקיקה בהתאם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות