fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוקפא פרויקט הקמת שדה התעופה בעמק חפר

המאבק הצליח. רני אידן. צילום רן אליהו
המאבק הצליח. רני אידן. צילום רן אליהו

 

הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) הקפיאה את פרויקט הקמת שדה התעופה החלופי לשדה בהרצליה. כך נודע מראיון פרישה שהעניק לאחרונה ראש הות"ל היוצא, אביגדור יצחקי, ובו הצהיר: "הורדתי את הנושא (הקמת שדה תעופה חלופי לזה שבהרצליה) מסדר היום. על הציבור להבין כי הנושא כלל לא על הפרק ויש לעשות הרבה מאוד כדי שיהיה על הפרק וגם אז – אני לא רואה את עמק חפר ולב השרון חלק מהעניין".

במועצת עמק חפר נערכה בדיקה בנושא ממנה עולה כי כרגע הות"ל אינה מקדמת את פרויקט הקמת שדה התעופה.

יחד עם זאת, הפרויקט לא בוטל ואין הכרזה רשמית על ביטולו או על הסרת חלופת בית הלוי.

ראש המועצה האזורית עמק חפר רני אידן, "בכל רגע נתון הטיפול בתכנית יכול להתחדש כולל באתר בית הלוי, תנובות ואחרים. אנחנו עם אצבע על הדופק כי לפי מה שנאמר לנו התוכנית הוקפאה אך לא נעצרה או הוסרה מסדר היום. אנו ממשיכים במיצוב עמק חפר כפארק טבע ירוק כולל הכרזה על פארק הציפורים חפר, עם מרחבים פתוחים ועם אתרים לאומיים כדוגמת אגמון חפר, המצפור, נחל אלכסנדר, על מגוון השטחים הירוקים והאתרים שלאורכו וכן חופי הים. "

המאבק הצליח. רני אידן. צילום רן אליהו
המאבק הצליח. רני אידן. צילום רן אליהו

המלצות מטה המאבק הציבורי, שהוקם במיוחד על מנת לטפל בסוגיה הן לשמור את המאבק על עצימות נמוכה אך לא להפסיקו.

עו"ד חגי אשלגי, ראש מטה המאבק הציבורי, מוסיף כי עדיין קיימת העתירה העומדת תלויה בבג"צ והדיון בה אמור להתקיים בחודש יולי. "אולי אז נדע יותר לעומק מהי סיבת ההקפאה – האם מדובר בביטול התוכנית או רק בהשהייתה. בכל מקרה, נדמה כי השילוב ושיתוף הפעולה בין הציבור ובין המועצה, במאבק העיקש שניהלנו, נתן את אותותיו. לצערנו עוד לא הגענו למנוחה ולנחלה אך ניכר כי המאבק עד כה השיג הישגים. נפעל כדי לשמור ולהעצים הישגים אלה עד הסרה מוחלטת של האיום".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות