fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוקמה עמותה למען עצמאות גבעת עדה

גבעת עדה. צילום: אפרת סטרטינר
גבעת עדה. צילום: אפרת סטרטינר

התארגנות של קבוצת תושבים מגבעת עדה קיבלה השבוע זריקת עידוד נוספת עם בשורה שהגיעה מרשם העמותות המאשרת את בקשתם להקמת ה"עמותה למען עצמאות גבעת עדה". מדובר בהתארגנות שהחלה לפני כחצי שנה ביוזמתן של ורד שרעבי ואורית לוי וכעשרה חברים נוספים, רובם תושבים ותיקים, בני הדור השני והשלישי למייסדי המושבה. מטרתה של ההתארגנות הייתה להקים עמותה אשר תפעל להחזרת עצמאות שלטונית למושבה, שנלקחה ממנה בעקבות איחוד הרשויות בינה לבין בנימינה בשנת 2003.

הדחף שהוביל את החבורה להקמת העמותה הגיע בעקבות הלך רוח של תושבים שהביעו אכזבה ותסכול ממצב המושבה ורמת השירותים המוניציפאליים המוענקים לתושביה, מהסממנים והחשש להיעלמות של גבעת עדה ואובדן הייחוד והמורשת ההיסטורית שלה. בתקנון העמותה נכתב: "מטרתה של העמותה – חתירה לפתרון שיאפשר עצמאות מוניציפאלית לגבעת עדה, תוך שמירה על צביונה הכפרי הייחודי, קידום שקיפות מלאה והתחשבות בצרכים של תושבי המושבה, בתוכניות ובהחלטות המתקבלות במועצה, ותפעל בכל הדרכים החוקיות להשגת מטרותיה".

רוצים עצמאות. מבט על גבעת עדה. צילום: אפרת סטרטינר
רוצים עצמאות. מבט על גבעת עדה. צילום: אפרת סטרטינר

בימים אלו מתנהל שיח של נציגי העמותה מול גורמים במשרד הפנים במטרה לשכנע אותם לדון בבקשה להחזרת העצמאות השלטונית למושבה. במכתב שכתבו חברי העמותה למשרד הפנים נכתב: "אנו פונים בזאת בקריאה לשר הפנים ולמשרד הפנים להקשיב למצוקת התושבים ולפעול לגיבוש הפתרונות המתאימים על מנת שהמושבה הוותיקה גבעת עדה תחזור לפרוח כמושבה  עצמאית, ייחודית ואיכותית".

עוד נמסר כי בכוונת העמותה לערוך בקרוב כנס הקמה ולהזמין את תושבי גבעת עדה לקחת חלק בבחירות לוועד המייצג של העמותה.

ורד שרעבי, ממייסדי העמותה, מסרה: "בשנים הראשונות לאיחוד הייתה תחושה של גזרה משמים ושאין הרבה מה לעשות בנידון. התנחמנו בכך שלפחות יהיה ייצוג הולם במועצה המשותפת ושנציגנו הנבחרים ידאגו לאינטרסים של התושבים. לדאבוננו עם השנים המצב הורע והגיע כנראה לנקודת רתיחה. החלטנו, קבוצת אנשים, להקים פורום שיפעל להחזיר את העצמאות למושבה. המהלך הראשון היה להחתים על עצומה הקוראת לבטל את המועצה המשותפת. כך אספנו למעלה מ-1000 חתימות ובהמשך גם נפתח דף פייסבוק שמונה כיום מאות חברים פעילים. המטרה כעת היא גיוס כספים שיסייעו לעמותה להגשים את החזון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות