fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הולכי רגל מסכנים את חייהם במעבר הרכבת בקרית מוצקין

נחום מזוז במחסום הרכבת בקרית מוצקין (צילום: דורון גולן)

בשבוע שעבר נמנע אסון במעבר הרכבת שבין קרית מוצקין לקרית שמואל. הולך רגל ניסה לחצות את המסילה בעת שהמחסום הורד והרכבת התקרבה לתחנה. עירנותו של נהג הקטר שהבחין בנעשה הביאה לכך שהוא צפר בעוצמה ומשך את תשומת ליבו של הולך הרגל שנבהל וברח בטרם נפגע.

זו אינה הפעם הראשונה או האחרונה שבה מתרחש אירוע כזה. ביום שלישי יצא כתב בלינקר לבדוק את המתרחש ובפרק זמן של רבע שעה היו לפחות שני הולכי רגל שחצו את המסילה בעת שהמחסום היה מורד.

מי שהחליט לפעול למניעת פגיעה בהולכי רגל הוא יו"ר ועדת התחבורה בקרית מוצקין, חבר מועצת העיר נחום מזוז, שכבר שנים מנסה להביא לבנייתו של גשר להולכי רגל שיוקם במרחק של כמאה מטרים מהמחסום הנוכחי. בעיית חציית הולכי הרגל, מהווה לדברי מזוז, חלק מבעייה כוללת של תנועת הרכבת במסילה זו.

נחום מזוז במחסום הרכבת בקרית מוצקין (צילום: דורון גולן)
נחום מזוז במחסום הרכבת בקרית מוצקין (צילום: דורון גולן)

מתברר כי בשעות הבוקר ואחר הצהריים, כשאר ישנה תנועה ערה של רכבות, ובעיקר בימים ראשון וחמישי, נמצא מחסום הרכבת במצבו הסגור במרבית הזמן. מבדיקה שנערכה עולה כי בתוך עשרים דקות, היה מחסום הרכבת סגור במשך 16 דקות, כאשר בכל פעם שהגיעה רכבת הוא ירד לפרק זמן של חמש עד שבע דקות.

מזוז טוען כי פרקי זמן ארוכים אלו מותחים את סבלנותם של הולכי הרגל עד שחלקם פשוט מחליט לחצות את המסילה כשהמחסם סגור, תוך התעלמות מהסכנה אליה הם חשופים. כבר בשנת 2014 קיבלה מועצת העיר קרית מוצקין את הצעתו של מזוז להקים גשר להולכי רגל מעל המסילה אולם לדבריו, על אף שיש תוכניות ואישורים, לא התקדם הדבר מעבר לרעיון.

חמתו של מזוז עלתה לאחר שבשבוע שעבר הודיעה הרכבת על השקעה של  יותר מ-40 מיליון שקלים בשיפוץ תחנות רכבת, בהן גם תחנת הרכבת ההיסטורית בקרית מוצקין. "עם כל הכבוד לשימור אתרים, צריכים לדאוג קודם כל לאזרחים" אומר מזוז "המקום הזה הוא מלכודת מוות. מתוך ההשקעה של עשרות מיליונים בשיפוץ תחנות רכבת, אפשר להקדיש שניים-שלושה מיליון להקמת גשר מעל פסי הרכבת. זה יאפשר להולכי רגל, בהם תלמידים, לחצות את המסילה בבטחה ויצמצם את סכנת החיים וזמן ההמתנה עד שניתן לחצות את המסילה".

מנגנון המחסום פועל כתגובה מגנטית להתקרבות הרכבת וככל שהרכבת ארוכה יותר, כך גדל פרק הזמן שבו פועל המחסום. גורם ברכבת ישראל מסר כי כיום אין פתרון טכנולוגי זמין לדבר זה והסכים כי הפתרון הטוב ביותר נעוץ בהפרדה מפלסית, עילית או תחתית, בין הולכי הרגל לרכבת.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "מפגש הולכי הרגל המדובר נמצא בסמוך לרציפי התחנה ולכן מושפע מזמן עמידת הרכבת בתחנה לצורך העלאה והורדת נוסעים. ברכבת ישראל לא התקבלה פנייה בדבר הצורך בפתרונות נוספים במקום, לכשתתקבל פנייה כזו, היא תבחן על ידי הגורמים הרלוונטיים".

ברכבת ישראל ביקשו להדגיש כי החוק אוסר על חציית המסילה בעת שהמחסום מורד וציינו כי מי שעושה כך שם את עצמו בסכנת חיים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות