fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוכרז סכסוך עבודה בחברה שבשליטת אלביט ורפאל

מבוי סתום במו"מ מול הנהלת SCD להסדרת תנאי העובדים בהסכם קיבוצי ראשון. החברה הממוקמת במשגב מצויה בבעלות אלביט ורפאל ומייצרת מערכות אופטיות ומערכות לייזר. יואב קליין, יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל: "אנשי SCD לא מוכנים לזוז במילימטר מעמדתם הנוקשה למען העובדים שנותנים את כל כולם למען החברה"
יו"ר מרחב ההסתדרות בכרמיאל, יואב קליין
יו"ר מרחב ההסתדרות בכרמיאל, יואב קליין (צילום: עליזה רוזן)

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בחברתSCD הממוקמת במשגב. במכתב ששלח היום (שני) יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל, יואב קליין, להנהלת SCD, נכתב כי העילה לסכסוך היא מבוי סתום במו"מ להסכם קיבוצי ראשוני בחברה.

SCD עוסקת בייצור מערכות אלקטרו-אופטיות (גלאי חישה) בתחום הבלתי נראה ומערכות לייזר בהספק גבוה לתעשייה הביטחונית ולשוק האזרחי. 50% מהמפעל מצוי בשליטת אלביט ו-50% בשליטת רפאל.  בחברה מועסקים כ-450 עובדים.

עובדי SCD התאגדו בהסתדרות במהלך חודש יוני אשתקד, ובחודש יולי הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה ראשון בחברה לאחר שהנהלת החברה סירבה להכיר בוועד. מאז, הכירה החברה ביציגות הוועד ובהסתדרות כארגון העובדים היציג, ואף החלה לנהל עמם מו"מ להסכם קיבוצי. ואולם, ההידברות בין הצדדים עלתה לאחרונה על שרטון לאחר ש-SCD ניהלה את המו"מ בחוסר תום לב, התנהלות שהביאה להחלטה להכריז על סכסוך עבודה חדש.

יו"ר מרחב ההסתדרות בכרמיאל, יואב קליין
יו"ר מרחב ההסתדרות בכרמיאל, יואב קליין (צילום: עליזה רוזן)

יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל יואב קליין, אמר היום: "לצערי אנשי SCD לא מוכנים לזוז במילימטר מעמדתם הנוקשה תוך שהם מצהירים בשולחן המו"מ בשורה של נושאים כי עמדתם סופית ואינה ניתנת לשינוי. מטרתנו היא להגיע להסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי העסקת העובדים, שנותנים את כל כולם למען החברה. אני קורא להנהלת החברה לחזור בה מהתנהלותה ולקיים מו"מ אמיתי ובתום לב".

יו"ר ועד עובדי SCD אלון ברקוביץ': "עובדי SCD הינם עובדים מקצועיים ומסורים הנותנים ימים ולילות לטובת הצלחת המפעל. לצערי ההנהלה בוחרת לנהל את המו"מ בדרך לא דרך ובחוסר תום לב מוחלט. אני קורא להנהלה להתעשת לטובת המשך שגשוג המפעל ולטובת עתידם התעסוקתי של עובדי החברה וביטחונם התעסוקתי".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות