fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הודעת בז"ן נובעת מלחץ ציבורי של ארגוני הסביבה"

בז"ן סגרה למספר שעות את הפעילות של המתקן המייצר ספריזון בכרמל אולפינים. גזים עודפים שוב שוחררו לאוויר
בעירת הלפיד היום בבז"ן צילום:עומר קרפס
בעירת הלפיד היום בבז"ן צילום:עומר קרפס
שוב פעילות חריגה של הלפיד היום (שלישי) בכרמל אולפינים (כאו"ל).  לצורך עבודות תחזוקה מתוכננות מראש במתקן ייצור הספריזון בכאו"ל, הנהלת המפעל סגרה זמנית את פעילות המתקן.  מבז"ן מסרו כי הפעילות מבוצעת בתיאום עם הרשויות ומבוקרת על ידן.
"במהלך ההדממה נוצרים עודפי גזים אשר ברובם נעשה שימוש בתהליך הייצור. עם זאת עשויה להיות פעילות בלפיד, לשריפה מבוקרת של שארית הגזים. הלפיד הינו אמצעי שנועד לשמור על הבטיחות בעת התפעול השוטף של המתקנים, תוך שריפת גזים עודפים ומניעת פליטתם לאוויר". הסבירו בהודעה מראש.
בעירת הלפיד היום בבז"ן צילום:עומר קרפס
בעירת הלפיד היום בבז"ן צילום:עומר קרפס
 במקביל להודעת בז"ן, מסבירה  ד״ר רויטל גולדשמיד, דוברת מגמה ירוקה בחיפה: "שימוש לא נכון במתקן הלפיד ממלא את האוויר בחומרים מסרטנים המגבירים את התחלואה בקרב תושבי חיפה. השימוש בלפיד בשגרה ובחירום צריך להתקיים על פי הגדרות הרגולטור במסמך החוק של היתר הפליטה. אנו רואים בהודעה המוקדמת של המפעלים, כפי שלא קרה מעולם, נקודת מפנה שנובעת מהלחץ הציבורי החזק של ארגוני הסביבה והציבור החיפאי למען אויר נקי במפרץ חיפה. עם זאת, אנו מצפים מהמשרד להגנת הסביבה להציב מפקח על הפעילות הצפויה היום בבז"ן כדי לוודא שכמויות ההזרמה וקצבי ההזרמה ללפיד עומדים בהגדרות החוק ובנוסף, שלא ייפלט עשן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות