fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגולשים בקונטיקי: לא להעתיק את סוכת המציל

משרד הפנים הנחה את עיריית נתניה להסיט את סוכת המציל דרומה. הגולשים פתחו מחאה
מחאת הגולשים (צילום: עצמי)
מחאת הגולשים (צילום: עצמי)

ביום שישי האחרון בשעות הצהריים, נערכה הפגנה של מאות חניכי אגודות הספורט הימי, גולשי גלים במחאה על הכוונה להזיז את סוכת המציל בחוף הרצל האמפי- קונטיקי דרומה, דבר שלטענת הגולשים והשייטים יפגע בקידום הספורט הזה בנתניה.

רק לפני חודשיים שלושה נערכה בנתניה תחרות בינלאומית לגלישת גלים בהשתתפות אלופים מרחבי העולם. ראש העירייה וחברי המועצה היו מלאי גאווה והעירייה התכוננה לכך בחגיגיות.

המחאה באה בעקבות החלטה שהתקבלה במנהלת החופים להעתיק את סוכת המציל הממוקמת בחוף הרצל-קונטיקי כ- 100 מטר לכיוון דרום וזאת על פי הנחייה של משרד הפנים מאחר והיא ממוקמת בקטע רחצה מסוכן בשל זרמי המים. לדברי מחזיק תיק החופים במועצה חבר המועצה יוסי דורון בחג השני של פסח טבע במקום תייר גרמני: "זו לא החלטה שלנו אלא של משרד הפנים. אנחנו מודעים לטענת השייטים שהמגדל במיקומו החדש מפריע להגעת הסירות למים ואנחנו מנסים למצוא לזה פתרון. כמו כן במשרד הפנים טוענים שחוף משותף לרוחצים וגולשי גלים הוא מסוכן. ברור לנו שעכשיו יש לפתור את בעיית גולשי הגלים".

מחאת הגולשים (צילום: סטפני בן סימון)
מחאת הגולשים (צילום: סטפני בן סימון)

הגולשים והשייטים טוענים כי הגיעה העת להכריז בצורה רשמית על חוף קונטיקי כחוף לפעילות ימית בלבד דבר שיעלה בקנה אחד עם דרישת משרד הפנים ויצמצם לחלוטין כל סיכוי לפגיעה במתרחצים. אלפי צעירים ומבוגרים שעוסקים בספורט ימי טענו בשבועיים האחרונים שהמהלך של העברת מגדל המציל יחסל את הספורט הימי בנתניה.

על ההצעה לבטל את החוף לרחצה ולהשאירו לגולשים ושייטים אומרים במשרד הפנים כי קשה מאד לבטל חוף מוכרז מבלי להמליץ על חוף מוכרז אחר. במשרד הפנים לא רוצים לקחת אחריות וגם המצילים לא רוצים לקחת אחריות.

בעמוד הפייסבוק "שומרים על קונטיקי" יש טענות קשות של גולשים נגד ההחלטה. חבר המועצה ימין, גולש בעצמו, שפתח את העמוד הזה זועם ומתנגד למהלך העירוני: "זה החוף הכי טוב בארץ ויש בו בכל רגע נתון כ-300 פעילי ספורט וגולשים".

מחאה בקונטיקי (צילום: פרטי)
מחאה בקונטיקי (צילום: פרטי)

חבר המועצה דורון מוסיף: "כמו כן יש בעיה של השתקפות השמש על המים והמצילים לא רואים את המקום. המצילים התריעו וחוששים לקחת אחריות. גם ראש העירייה וגם אני רוצים שיהיה ספורט ימי. הסברתי לנציג משרד הפנים את העניין. הסברתי ששיעורי ימאות וגלישה הם חלק מתוכניות הלימודים שלנו. שאלתי אותו מה יקרה אם החוף יהפוך לחוף לספורט ימי בלבד ומנגד נוסיף חופים לרחצה בבלו ביי, באיילנד ועמדה נוספת  כנראה בפולג. נציג משרד הפנים אמר שאין לו בעיה. אולם, לדבריו, משרד הפנים לא ייקח אחריות והאחריות תחול רק על הרשות. הוא טען שמדובר בחוף מוכרז שנים רבות ואי אפשר יהיה למנוע מאנשים להגיע לחוף".

מחאת הגולשים (צילום: עצמי)
מחאת הגולשים (צילום: עצמי)

בתחילת השבוע שלח נציג משרד הפנים מכתב רשמי לעיריית נתניה מכתב, בו הנחיה להסטת סוכת המציל דרומה באופן מיידי.

דורון: "נזיז את הסוכה לאן שיהיה הכי נוח לאנשי הספורט הימי. צופי ים והאגודות מסודרים, יהיה להם שביל של 50 מטר, עם הגולשים גם אפשר לבוא לפתרון. זו גזירה שנכפתה עלינו, אבל לא נעבור על החוק. ברגע שמקבלים מכתב כזה זו אחריות. אפשר למצוא פתרון, החברה עם הסירות יקבלו תמיכה, יהיה להם מסלול להוביל את הסירות. אנחנו נהיה שם ונעזור להם. עם הגולשים אני עדיין מחכה להם על מנת שיוחלט היכן הכי נוח. אנחנו רוצים את הגולשים והספורט הימי. אנחנו מחבקים אותם, אבל יש דברים שהם מעל היכולת שלנו ולא בתחום האחריות שלנו".

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "העירייה רואה חשיבות רבה בשימור וטיפוח הפעילות החינוכית ופעילות הספורט הימי. השינוי הינו לאור הנחיות חד משמעיות שהתקבלו ממשרד הפנים, להעברת מגדל ההצלה בשל סכנת בטיחות ממשית לחי אדם במקום.

נדגיש כי לצד פגישות של הנהלת העיר עם כל הגורמים הרלוונטיים,  אנו מקדמים פגישה מול נציגי משרד הפנים, בשיתוף כל הצדדים, לטובת מציאת הפתרון הטוב ביותר והפיכת החוף לחוף פעילות ימית. הנושא יובא בקרוב ע"י הנהלת העיר למועצת העיר לצורך קידום הפנייה המשותפת למשרד הפנים ומשרד התחבורה.

עוד נדגיש כי העירייה תפעל לשימור הפעילות הקיימת בהתאם למגבלות, כאשר הערך העליון המנחה את מנהלת החופים הוא שמירה על חיי אדם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות