fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הבן, המתמחה ואי ידיעת החוק" כיכבו ברשימת התרוצים למס הכנסה

מבצע ביקורות שנערך באזור חדרה העלה מבעלי עסקים שלל הסברים לפערים בין הספרים למציאות
כסף ישראלי. צילום: פוטוליה
כסף ישראלי. צילום: פוטוליה

"הבן שלי בחופשה בחו"ל ולכן ההכנסות לא נרשמו", תירץ עורך דין מאזור חדרה, שבבדיקת חשבון הבנק העסקי שלו התברר שלא רשם בספריו הכנסות מתחילת חודש אוגוסט בסך של כ-58,000 שקלים. לדבריו, "רק בני רושם את ההכנסות". ביקורת זו היתה אחת מ-157 ביקורות שנערכו בשבוע שעבר באזור חדרה בקרב

בעלי העסקים מענפי המסחר והשירותים. הממצאים מעידים על כך שכ-8% מהם לא רשמו הכנסות.

ביקורת אצל עורך דין נוסף גילתה כי שולם לו במזומן 5,305 שקלים בארבע הזדמנויות שונות, שלא נרשמו בספרים. לטענתו, הלקוח שילם לו במקומות ובמועדים שהספרים לו היו ברשותו, וכשהם היו בהישג ידו – "הרישום פרח מזיכרוני". עורך דין נוסף, שבדיקת חשבון נאמנות שלו חשפה העברות בסך של כ-84,000 שקלים ללא תיעוד, טען שלא ידע שעליו להוציא קבלות על העברות בחשבון נאמנות. אצל עורך דין אחר נמצא שלא רשם העברות בנקאיות לחשבון נאמנות בסך של כ-13,000 שקלים, ולהגנתו השיב כי הוא רושם קבלות אחת לתקופה. ובעל חברה למתן שירותי עריכת דין, שבדיקה אצלו העלתה אי רישום של שני צ'קים בסך של כ-4,000 שקלים, תירץ כי אחד הצ'קים הופקד ע"י המתמחה שלא רשמה בספרים, והצ'ק השני בכלל לא מיועד להם.

בעל עסק לפיקוח על שירותי בנייה נתפס שאינו מנהל ספרים. הוא נחקר וטען כי הוא חדש בתחום, פרש לאחרונה מהמשטרה, והתכוון לרשום קבלות בספרי החשבונות של אשתו, שהיא בעלת גן ילדים. בעל עסק לתיקון מוצרי חשמל, שקיבל מלקוחה 450 שקלים עבור תיקון מכונת כביסה ולא רשם את הכספים בספריו, אמר כי טרם סיים לתקן. "כשאסיים, אוציא קבלה", סיכם.

גם מורים מפספסים. מורה לנהיגה, שבכרטיס התלמיד היה רשום "שולם 200 שקלים" אבל לא רשמה בספרי העסק, תירצה ואמרה "פספסתי". "אני לא אספר סיפורים, אין לי הסבר" אמר גנן שהסב צ'ק בסך 250 שקלים לספק שלו, אבל לא רשם בספריו. קבלן איטום והספק שלו לא "אטמו" היטב את העסקה ביניהם, כי בביקורת אצל הספק התברר כי הסב לקבלן צ'ק בסך 7,010 שקלים, והקבלן לא תיעד בספריו. ו"יש בעיה בתוכנה של הקופה" טען בעל עסק למכירה ולתיקון אופניים שלא רשם צ'ק בסך של כ-4,000 שקלים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות