fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האשה שלא רוצה שתשכחו את הילדים ברכב

לא מתביישת, לא מפחדת. קרן ממן (צילום: אדריאן הרבשטיין)
לא מתביישת, לא מפחדת. קרן ממן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

צריכים עוד אלפים של אנשים אכפתיים במדינה כמו קרן ממן מנהריה. אשה צעירה בת 29 אם לילדה קטנה שהחליטה לפני שנה לעשות מעשה ולהילחם  בתופעה של שכיחת ילדים ברכבים. עשרות ילדים בשנה נחנקים למוות לאחר שנשכחו ברכבם. רק לפני שבועיים מת ילד בן 6 לאחר שנמצא שננעל בתא המטען.  ב- 11 במאי  נשכחה ילדה, שקד כספי, ברכב באבני חפץ ונפטרה.

ממן  לא ישנה בלילות עם כל מקרה שהיא שומעת. בקיץ אשתקד  יצאה עם מגפון לצומת הראשי בנהריה, והתחלה לעבור בין מכוניות עם  סטיקרים. את כל המימון לקמפיין היא עושה יחד עם בעלה מיקי ממן, מתווך מוכר בעיר.  הם עומדים בצמתים, מגייסים תרומות וספונסרים. הקמפיין של ממן הפך לוויראלי , היא הצליחה  לגייס רשויות מקומיות שיתלו שלטים שלא שוכחים ילדים ברכב באמצעות הסברה.

השבוע היא תצא לקמפיין נוסף ותחלק 300 מוצצים שקיבלה בתרומה מחנות מיי בייבי בירכא. המוצצים מטרתם: קישוט למחזיק מפתחות , שיהיו מגושמים וכבדים, אך  יתריעו בכל רגע שיש תינוקות ברכבים.  לצד כל הפיתוחים האלקטרוניים הקיימים בשוק, ממן חושבת שרק באמצעות מודעות ניתן למנוע את האסון הבא.

ממן, שפית במקצועה, נולדה וגדלה ברמלה. בגיל עשר ביקשה מאמה לעזוב לפנימייה באשדוד, שם התחנכה עד לגיוסה לצבא. לאחר מכן גרה תקופה באילת.  היא מתארת שהנתינה היא סביב חייה, לעשות לאנשים טוב. שסבתה נפטרה והיא סעדה אותה בבית החולים, שכב לידה אדם מבוגר שלא הכירה והיה זקוק להשתלת כליה. לאר מות סבתא, הבטיחה לאותו אדם שאם היא תתאים, תתרום לו כליה. למרות התנגדות המערכת הבריאות בארץ, ההשתלה בוצעה בטורקיה.  כיום האיש חי בזכות כלייתה של ממן ונחישותה. ממן ידועה גם בהפקת מסיבת פורים חגיגית לילדים מאושפזים במרכז הרפואי לגליל בנהריה. היא מגייס תרומות וספונסרים ומרימה 300 משלוחי מנות, מתחפשת לליצנית כדי לשמח ילדים.

לא מתביישת, לא מפחדת. קרן ממן (צילום: אדריאן הרבשטיין)
לא מתביישת, לא מפחדת. קרן ממן (צילום: אדריאן הרבשטיין)
300 מוצצים יהפכו למחזיקי מפתחות. ממן בפעולה בצומת נהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
300 מוצצים יהפכו למחזיקי מפתחות. ממן בפעולה בצומת נהריה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ממן: "מכל הארץ מזמינים אותי לקחת חלק ולעורר את המודעות לקמפיין. אני לא רוצה כסף, רק שראשי הרשויות יתלו שלטים. אני קמה וזועקת את זעקת הילדים כי הם לא יכולים לדבר, ורק המבוגרים יכולים לעשות משהו.  להפתעתי ראשי הרשויות במגזר הערבי שיתפו פעולה בצורה יוצאת דופן, למאבק יתגייסו גם בעלי עסקים רבים במגזר שתרמו שלטים, פליירים  מוצצים ועוד.  החלטתי שאני אעבור בכל הארץ עד שהצטרפו לקמפיין.   במרכז הקמפיין שמתי את ביתי בת השלוש, כי זה דוגמא לחיים האמיתיים. תרמו לנו חולצות בכיתוב בערבית ועברית, זה מאבק ללא דת וגזע ומין".

עד כה הצליחה ממן לאגד לקמפיין את הרשויות: אשקלון, ירושלים, אור יהודה, קרית מוצקין, ורמלה, ירכא ועוד. היא מצפה שעוד ראשי ערים יצטרפו כמו: עכו, נהריה ומעלות תרשיחא.  בנהריה יש להם מאבק אחר. השלטים שתלו הוסרו ראש העירייה והם אינם מרשים לתלות שלטים חדשים.

"יש ערים שאני פונה אליהם ואפילו נותנים מתנדבים כדי לחלק מוצצים בצמתים", מסבירה ממן את הפערים,  "אין לי בעיה גם שמעתיקים את הקמפיין, ראיתי זאת בערים ששלחתי אליהם הצעה, ועשו זאת לבדם. מבחינתי עשיתי צעד מבורך.  לנהריה יש שלטים אסטרטגים ברחבי העיר וחבל שם לא לוקחים חלק בקמפיין שאותו מובילה תושבת העיר בכל הארץ . השלטים בנהריה היו זוכים להכרה גבוהה וחבל שדווקא אותי חוסמים".

ממן  נמצאת בקשר גם עם חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (כולנו) להעלאת המודעות לוועדת החינוך בכנסת ולנסות להסדיר את נושא בהליך חקיקתי".

מעיריית נהריה לא התקבלה תגובה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות