fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם מדירים את המוסיקה הים תיכונית בפרדס חנה?

איפה הזמרים המזרחיים? אבי כאכון. צילום: עידן מלול
איפה הזמרים המזרחיים? אבי כאכון. צילום: עידן מלול

לאחר שמועצת פרדס חנה כרכור פרסמה את תכנית המופעים ליום העצמאות בבמה המרכזית בפרדס חנה כרכור, הסתבר שהכוכבים הראשיים יהיו נינט טייב, עילי בוטנר וילדי החוץ ולהקת קוקי לבנה.

חבר המועצה אבי כאכון, פנה ליו"ר ועדת אירועים, רינה רונן, בתלונה על כך שבין המופיעים בתכנית אין ולו זמר או זמרת בז'אנר הים תיכוני. שכן ההרכבים הם על טהרת הפופ- רוק.

כאכון טוען כי המועצה נמנעת ממופעים מוזיקליים בסגנון מזרחי לא מהיום וכי סבלנותו פקעה. לאור קו עקבי ועיקש של הדרת המוזיקה המזרחית במופעים: "הייתי חבר בוועדת אירועים בעבר ופרשתי מרצוני, כי בכל פעם שהייתי מבקש תוכן ים-תיכוני באירוע, רוב המשתתפים בוועדה היו מצביעים נגד ההצעה".

למשל; בשנה שעברה כיכבו במופעי יום העצמאות בבמה המרכזית בפרדס חנה – כרכור גידי גוב, רוני דלומי ולהקת מוניקה סקס, שגם הסגנון המוזיקלי של שלושתם אינו מזרחי כלל.

איפה הזמרים המזרחיים? אבי כאכון. צילום: עידן מלול
איפה הזמרים המזרחיים? אבי כאכון. צילום: עידן מלול

כאכון מציין כי קיבל תשובה מרונן לפיה יום העצמאות הוא יום שמאחד את כל עם ישראל ללא הבדל בין אשכנזים ומזרחים, וכי נינט טייב מחברת בין כולם. כאכון מוחה על התשובה הזאת כתשובה לא עניינית ולדבריו גם גזענית, שכן לא מדובר במוצאו העדתי של הזמר אלא בסגנונו המוזיקלי: "נינט היא זמרת רוק, לא זמרת מזרחית, ולא משנה כלל מאיזה מוצא עדתי היא. בפרדס חנה- כרכור יש לפחות שני אמנים מצליחים ביותר בסגנון מזרחי; סגיב כהן ופאר טסי. ביישוב גרים כ-38,000 תושבים, ומניסיוני כשדרן רדיו (בתחנת רדיו אמצע הדרך 90FM), ידוע לי שלמעלה ממחצית התושבים אוהבים מוזיקה מזרחית. כיום המוזיקה המזרחית הפכה להיות מיין סטרים, ומזרחים וגם אשכנזים מאזינים לה. לכן, ברגע שהוחלט בוועדה לא להביא אמן מזרחי, זה פוגע בכל הקבוצות והשכבות באוכלוסיית היישוב. אני מאוד כועס ומאוכזב. בכוונתי להגיש הצעה לפרק את ועדת אירועים, ולשנות את הרכב חבריה להרכב מקצועי יותר, שישקף את היישוב כולו".

טרם התקבלה תגובה ממועצת פרדס חנה כרכור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות