fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם בחדרה לא ישלמו ארנונה על פרגולות?

חברי סיעת "זהות יהודית". צילום פרטי
חברי סיעת "זהות יהודית". צילום פרטי

האם כבר בקרוב לא ייאלצו עוד תושבי חדרה לשלם ארנונה על פרגולה שהתקינו בבתיהם? זאת בעקבות אישור מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את מתן הפטור מתשלום מס ארנונה על פרגולה. סיעת "זהות יהודית" כבר הודיעה כי תפעל בנושא דרך ועדת הכספים של עיריית חדרה, על מנת להעניק את הפטור האמור לתושבי העיר.

החוק שקיבלה הכנסת ייכנס לתוקפו בינואר 2019. לפי החוק, מתן הפטור יהיה נתון לאישור ועדת הכספים המקומית של כל רשות, בשיתוף המועצה המקומית. מסיעת "זהות יהודית" נמסר כי בכוונתה לפעול בנושא, זאת על מנת שעיריית חדרה תקבל את החוק לאחר הבחירות לרשויות המקומיות. "נעשה את מירב המאמצים כדי שהחוק החדש יחול גם על תושבי חדרה", מסר חבר סיעת "זהות יהודית" ויו"ר ועדת הכספים בחדרה, גבריאל סרוסי. "אני מתכוון להעלות לדיון בוועדת הכספים הבאה את נושא צו הארנונה כדי שהחוק החדש יחול גם על תושבי חדרה".

לפי החוק החדש, אותו יזם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם מסיעת הליכוד, פרגולה פטורה מתשלום מס הארנונה כל עוד היא אינה משמשת כחנייה או כמחסן. במסגרת החוק עדיין נותרה בעינה ההגדרה מהי פרגולה. כמו כן, החוק החדש תקף בבתי מגורים בלבד, ולא בבתי עסק.

בהצעת החוק נכתב בין היתר: "פרגולה (מצללה) נועדה ליצור צל במרפסת הבית או להגן מפני הגשם, ואינה חדר מגורים כשאר החדרים בבית, לכן לא מוצדק לגבות בגינה ארנונה. בהצעת חוק זו, מוצע לפטור מארנונה שטח  שתקרתו משטח הצללה, וכך להפחית מנטל המסים הכבד המוטל על כתפיהם של אזרחים במדינת ישראל אשר במקום מגוריהם הרשות או המועצה גובות ארנונה בגין פרגולה."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות