fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם אחרי חמש שנים תקום אופוזיציה במועצת העיר עכו?

ויקטור אלון
ויקטור אלון צילום עצמי

אחרי תקופה ארוכה של  20 שנה סיעת מח"ל חוזרת למועצת העיר בעכו. מח"ל  בראשות ויקטור אלון קיבלה 1144 קולות. במהלך 48 השעות לאחר נעילת הקלפיות הועלו טענות אודות אי סדרים לכאורה, לפחות בקלפי אחת בעיר. ברגע האחרון נרשמה דרמה כשקולות נספרו  והחשש היה כי סיעת כולנו והבית היהודי בראשות רפאל לוזון איבדה מנדט, אך אחרי ספירה חוזרת החזירה את כוחה לשני מנדטים.  גם עו"ד איתמר סונינו שהקים סיעה חדשה מאמינים בעכו  קיבל 1700 קולות ויהיה חבר במועצת העיר.

בהודעה של  הבית היהודי-האיחוד הלאומי-כולנו נאמר: "הסיעה מודה לקהל הרב מתושבי העיר שהביע את אמונו, בזכותו הגדלנו את מספר המושבים והבאנו לצירופו של נפתלי רזניקוביץ למועצה לצד רפאל לוזון. לשמחתנו, למרות הנתונים, הכריע מספר הקולות לטובת מושב נוסף לנציג רשימתנו ולא נאלצנו לצאת למאבק ארוך. אנו בטוחים כי הרשויות יפיקו את הלקחים לקראת הבחירות הארציות הקרובות".

לוזון הוסיף: "יש מגעים ראשונים לישיבה בקואליציה אבל לא בכל מחיר. אנחנו מתכוונים לקדם את הנושא החברתי -הכלכלי בעיר  לצד פיתוח נושאי דת. אנחנו מאד משמעותיים ומייצגים שתי מפלגות גדולות שנמצאות בקואליציה הממשלתית".

החזיר את הכבוד למח"ל. ויקטור אלון (צילום עצמי)
החזיר את הכבוד למח"ל. ויקטור אלון (צילום עצמי)

אלון: "כרגע אין משא ומתן לקואליציה. אני יפעיל את שיקול  הדעת ויחד עם החברים נקבל את ההחלטה מה כדאי לנו להיות: קואליציה או אופוזיציה. אנחנו לא שוללים  להיות אופוזיציה עניינית ולא לוחמנית. לשמחתי מח"ל חזרה למועצת העיר אחרי שנים שהקולות היו רדומים. מי שנגס בהם היה ראש העירייה שמעון לנקרי, רפי לוזון ואיתמר סונינו ואנחנו קיבלנו את 'השאריות', אבל לא ויתרתי.  עבדנו עם אנשים חדשים ואם הפקודים של הליכוד היו נאמנים היינו מגיעים לשלושה מנדטים".


עו"ד סונינו: " זו הייתה מערכת בחירות  קשה ואני מאד מרוצה  מתוצאה שהסיעה החדשה שהרמנו הביאה בלי שום תקציב. הצלחנו לגרום לתושבי עכו להאמין בנו ללא מפלגה או גב כלכלי מאחורי כינגענו בכל סוגי האוכלוסיות.  אני שמח ששמרנו על מערכת בחירות נקייה ביותר ולא השמצנו אף אחד והתמקדנו רק בתוכניות ובחזון לעתיד העיר. למרות שנכנסנו למועצת העיר רק עם מנדט אחד, עדיין חברי לסיעה יהיו חלק משפיע בקבלת ההחלטות. טרם החלו  המגעים לקואליציה". 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות