fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האבא של החיילים בעפולה והעמק

כבר 44 שנה, שאבינועם יחזקאלי הוא האבא של החיילים בעפולה וברחבי הצפון. את פעילותו החל במסגרת האגודה למען החייל וקרן לבי ומאז ועד היום הוא פועל למען החיילים ברחבי העמק * ואתם מוזמנים להירתם ולתרום
אבינועם יחזקאל
אבינועם יחזקאל

כבר 44 שנה, שאבינועם יחזקאלי הוא האבא של החיילים בעפולה וברחבי הצפון. בשנת 1974 כשעוד עבד במשרד הפנים כמנהל המחוז הצפוני של המוסד, החל אבינועם בפעילותו במסגרת האגודה למען החייל וקרן לבי ומאז ועד היום הוא פועל למען החיילים ברחבי העמק והיחידות סביב עפולה כמו מחנה שמשון ומרר ועד בסיסים רחוקים כמו בסיס גורן בגבול הצפון. בשנת 98 עם מותו של עמי מאיר אמיתי, שעמד בראש האגודה קיבל על עצמו אבינועם את תפקיד יו"ר הוועד ומאז ועד היום הוא מגיע כל בוקר למשרד ומטפל בפניות היחידות והחיילים השונים.

יחזקאלי מספר כי הפעילות שלו מתחלקת לכמה תחומים של עזרה לחיילים. בראש ובראשונה מדובר על עזרה ליחידות צה"ל השונות הפרוסות ברחבי הצפון. היחידות פונות ליחזקאלי בכתב ומבקשות עזרה בהקמה או בחידוש מועדון, או לפעמים עזרה בשולחנות נופש ויחזקאלי מספק את הצרכים של היחידות. הקיר מאחוריו הוא דוגמא קטנה לכמות היחידות שמודות לו ולצוותו על העזרה הרבה באבזור ושידרג היחידות.

תחום נוסף שיחזקאלי מתגאה בו הוא הטיפול בחיילים המאושפזים במרכז הרפואי העמק. יחזקאלי והצוות שלו, 12 מתנדבים מכל רחבי העמק שעושים לילות כימים בהתנדבות למען החיילים, מגיעים לחיילים ודואגים להם מכף רגל ועד ראש החל בחבילת ציוד בסיסי הכוללת חומרי רחצה ועד חבילות שי מפנקות עם דברי מתיקה ואוכל הכל כדי להנעים את השהות של החייל בבית החולים. ההגעה לבית החולים היא כמעט על בסיס יומי והרשימות של המאושפזים מתעדכנות אצלו און ליין והחיילים מקבלים את כל מבוקשם.

אבינועם יחזקאל
אבינועם יחזקאל

גולת הכותרת של האגודה למען החייל, בייחוד עכשיו כשמתחם בית החייל הוא חלק ממתחם התחנה, הוא הדוכן למען החיילים באגד בעפולה המאויש מידי בוקר על ידי המתנדבים. המתנדבים מתכנסים במשרדי האגודה למען החייל וקרן לבי מכינים את הסנדביצ'ים קונים במחיר סימלי את המאפים מקונדיטוריית "לבבט" ויוצאים לפנק את החיילים. החיילים שכבר מכירים את הצוות נהנים מהשירות החם והיחס האדיב ומודים למתנדבים בכל פעם מחדש.

גולת הכותרת של פעילות האגודה למען החייל וקרן לבי בעפולה לדברי יחזקאלי היא חלוקת השי לחייל בימי עצמאות בפרט ובשאר ימות השנה בכלל. בשנה האחרונה חילקו יחזקאלי וחברי כ – 8200 חבילות שי מילדים העיר עפולה והסביבה יחזקאלי מודה לעיריית עפולה שתמיד נמצאת לצידו בכל בקשה ועזרה וגם במבצע הלוגיסטי הזה העמידה לרשותו את רכבי העירייה ואנשיה כדי להוציא מבצע מורכב ורחב כזה לפועל.

כשאני שואל את אבינועם יחזקאלי על הבסיס הכלכלי לעבודת הקודש שהוא וחבריו עושים אני מגלה שמדובר בנקודה בעייתית מאד. מלבד עובדי המועצה האזורית הגלבוע ועובדי עיריית עפולה שתורמים 2 שקלים בכל חודש למען החיילים אין ליחזקאלי וחבריו מקורות הכנסה נוספים.

עד לאחרונה עוד היה נכנס כסף מאירועים שהתקיימו בבית הועד למען החייל אבל בעקבות בניית מתחם התחנה הנושא נעצר לעת עתה ויחזקאלי בניהול כספי אדוק שומר על הכספים הקיימים ועל הרזרבות שנשארו כדי לא להשיב ריקם שום פניה של חיילים בודדים או של יחידות. רק לאחרונה הוא מספר קיבל פנייה של יחידה על חייל בודד שישן על הרצפה בביתו ודאג לו תוך שבוע ימים למיטה ולמזרון כדי שיוכל לישון כמו שצריך.

את הראיון אנחנו מסיימים בפניה לכל מי שיכול להירתם למען האגודה בין אם מדובר במפעל שירתום את עובדיו במחיר סימלי חודשי או מי שמעוניין לתרום תרומה ישירה. את התרומות ניתן להעביר לחשבון הבנק של האגודה למען החייל בבנק הפועלים סניף עפולה לח-ן 20366

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות