fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרישה לפתוח מחדש את קו הרכבת בעמק חפר

מסילת תחנת הרכבת ה(צילום: רותי ברמן)

תושבי המועצה האזורית עמק חפר פנו להנהלת רכבת ישראל בדרישה לפתוח מחדש את תחנת הרכבת בכפר ויתקין. 

את היוזמה מובילה פעילה חברתית:הדר פרנקו בשם אלפי משפחות  

  לדבריה בשנת 1997 נסגרה תחנת הרכבת על פי החלטת מועצת עמק חפר בשל מספר נוסעים קטן מאד בממוצע ליום: 

פרנקו: "בשנת אלפיים פנו מספר ח"כים למשרד התחבורה לאור הצרכים המשתנים והביקוש הגובר לתחבורה ציבורית במושבים והובטח כי הנושא ייבדק במנהל התכנון של רכבת ישראל. חשוב לציין כי קיימות שתי תחנות סמוכות והן נתניה וחדרה. מדובר בתחנות עמוסות לעייפה, חניונים לרכב המלאים עד אפס מקום וחלקם בתשלום ובעיקר נגישות נמוכה מאד לתחבורה ציבורית".

לדבריה תושבים מכפר ויתקין המעוניינים להשתמש בתחבורה ציבורית לתחנת הרכבת בנתניה או בחדרה נדרשים להחליף בטווח של כ~20 ק"מ שניים או שלושה אוטובוסים המגיעים בתדירות נמוכה.

תחנת הרכבת הישנה בכפר ויתקין (צילום: רותי ברמן)
תחנת הרכבת הישנה בכפר ויתקין (צילום: רותי ברמן)

"אנו בעידן בו המדינה ובפרט משרדכם, מעודדים את הציבור להמעיט בנסיעות ברכבים הפרטיים ולעשות שימוש מושכל בתחבורה הציבורית, אך בפועל עומד האזרח מתוסכל ונתיבי התחבורה הציבורית אינם פתוחים לפניו באופן נגיש וידידותי. 

מאז שנת 1997 השתנתה המציאות, האוכלוסיה התפתחה והתרחבה- והובטח במשרד התחבורה כי במידה וסקר ביקושים יוביל למסקנה שחידוש התחנה הינו רלוונטי אזי יקודמו תהליכים לפתיחת התחנה מחדש" כותבת פרנקו במכתבה. 

"התושבים מרגישים מנותקים מהמרכז ובעקבות הפקקים והעומס בכבישים, עמק חפר הופכת לפריפריה עם נגישות נמוכה לעבודה והשכלה במרכז הארץ. בנוסף, באזור כפר ויתקין חיים אלפי צעירים, חיילים וסטודנטים וכן ציבור מודע המעוניין לעשות שימוש בתחבורה ציבורית בקרבת מגוריו מתוך שיקולים אידיאולוגיים, אקולוגיים וכלכליים".

ממועצת עמק חפר נמסר בתגובה: "מועצה אזורית עמק חפר דוחפת להקמת תחנת רכבת בצמוד לפארק התעשיות ומנסה לשכנע את משרד התחבורה ורכבת ישראל להקים תחנת רכבת בקצה המערבי של הפארק, כאשר המועצה שריינה לצורך זה שטח במסגרת התכנון הכולל של פארק התעשיות.

במכתב ששלח ראש המועצה, רני אידן,  למנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, לפני מספר חודשים, ציין ראש המועצה כי העבודות לקראת איכלוס שלב ב' של פארק התעשיות נמצאות בעיצומן, ומדובר בתוספת של 500 דונם בתמהיל בנייה עסקי מגוון.

"בפארק התעשיות מועסקים קרוב ל~ 4000 עובדים אשר מגיעים ממגוון ישובים וערים, חלקם סמוכים וחלקם רחוקים מפארק התעשיות. בנוסף מידי יום מגיעים לפארק כ~5000 מבקרים חלקם המגיעים למרכזי הקניות וחלקם לקוחות של העסקים בפארק. לא סביר כי בפארק תעשיות גדול ומפותח כמו בעמק חפר לא תהיה תחנת רכבת ובמיוחד, לאור העובדה שפארק התעשיות נמצא בסמוך למסילת הרכבת". כתב אידן.

עוד  הוסיף אידן: "ישנו צורך לאומי לתת מענה למצוקה התחבורתית ולעומסי התנועה, אל וממקום העבודה, המהווה פקטור חשוב במיוחד לאור הגידול במספר התושבים בעמק חפר, כמו גם הגידול בתושבים בחדרה הסמוכה ובמיוחד בשכונת פארק חדרה אשר נמצא מרחק של כמה דקות נסיעה מפארק התעשיות". דברים אלה הציג ראש המועצה בפני שר התחבורה בעת בקורו ביוני השנה במועצה ביחד עם בכירי משרדו.

"עד כה כל פניות המועצה בנושא נענו בשלילה בטענה של העדר הצדקה כלכלית עקב המרחק הקצר מתחנת חדרה הסמוכה. ראש המועצה ממתין לכניסתו של מנכ"ל הרכבת החדש כדי להמשיך ולקדם את הנושא" נמסר מהמועצה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות