fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרישה: לבדוק את מחירי הצהרונים במעלות- תרשיחא

גן ילדים אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

על רקע הרפורמה "נטו משפחה", של שר האוצר משה כחלון במחירי הצהרונים הגבוהים  שמשלמים ההורים בארץ, פנה בשבוע שעבר חבר מועצת העיר במעלות עו"ד יוסף ברדא לראש העירייה שלמה בוחבוט והציג בפניו מספר עובדות על מצב הצהרונים לשכבות הגיל 3-4 בגנים טרום חובה.

ברדא, שהוא גם אב לילדים בגילאים אלו טוען כי אין הצדקה שהצהרונים יישארו  במתכונת הנוכחית בניהול העירייה ויש להפריט את הצהרונים  לתוכנית אחרת.

המחיר שגובה הרשות המקומית לצהרון  בטרום חובה עומד על 570 שקלים ללא ארוחות.  את הארוחות הילדים מביאים מהבית, או שקבוצת אמהות מתארגנת ומכינה לכל חמישה ילדים ארוחה מזינה בחמגשית.

את הארוחות מחממים לקראת סיום הגן בשעה: 14:00 ותחילת הצהרון.  בדרא טוען כי בצהרונים אין כל פעילות בלתי פורמלית, כמו הצגות, חוגים והצהרון שמופעל על ידי שתי סייעות משמש אך ורק כבייביסיטר עבור  ההורים שעובדים במשך שעות היום עד השעה 16:30.

עוד יצוין כי גם בחופשות חול המועד בהן פועל הצהרון במתכונת של קייטנה, ההורים נדרשו להביא חומרים ליצירה ופעילות ומבקשים מההורים חומרי גלם  ופרודוקטים כמו: הכנת כדורי שוקולד ועוד. בנוסף נאמר על ידי הורים כי יש גם כמות דלה של חומרי יצירה.

מבדיקת צפון-1 עולה כי על אף שקיימת רשת מתנ"סים במעלות, את הצהרונים מפעילה העירייה.  בגני חובה, יש מערך של יום לימודים ארוך  קבוע עד ,16:00  כחלק מערי פריפריה וקו עימות, בהם ההורים משלמים רק על האוכל.  לאחר מכן לא פועל כל מערך צהרונים בכיתות א- ג'. ההורים נאלצים לקחת את ילדיהם או באמצעות מטפלות בסיום יום הלימודים הקצר.

במכתב ששלח ברדא הוא מציין: "ראוי לבחון מחדש את מערך הצהרונים במעלות,  נגבה מההורים סכום אסטרונומי של 5700 שקלים לשנה שלא משקף את הפעלת הצהרונים בפועל. המצב גורם לכך שהורים רבים  אינם יכולים לשאת בעלויות ואינם רושמים את ילדיהם לצהרונים ונוצר חוסר שוויון ומתן אפשרות לשני ההורים לעבוד במשרה מלאה".

ברדא טוען כי  ניסה בעבר כחלק מחברותו בקואליציה וכמ"מ תיק החינוך לעלות את סוגיית הצהרונים ולערוך תוכנית עבודה מסודרת ביחס לתכנים המועברים בהם.  ברדא מציעה את תוכנית מיל"ת המסובסדת על ידי משרד החינוך ורשות מקומית, ומופעלת בגני טרום חובה בשלומי, המועצה האזורית מעלה יוסף ובעכו. בתוכנית זו ההורים משלמים רק 1500 שקלים בשנה ומקבלים ארוחת צהריים חמה ותכנים לימודיים

צילום אילוסטרציה: פוטוליה - צהרון
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

.

אחת האמהות: "יש לי ילדים בגילאי 3-4 אני כבר שלוש שנים בצהרון. הצוות מקסים מאד, אבל צריך הרבה יותר מבחינת ידע והקניית הרגלי למידה והכשרה שהם צריכות לקבל מבחינת התכנים. הילדים יושבים וציירים ומספרים להם סיפור- לא מעבר. יש תוכנית שנתית ששמעתי שקיימת בערים אחרות מפגשי פתיחה ופעילות בהתאם למערכת החינוך. אין גם חוגים. שהעלנו את הנושא, ניסו להכניס חוגים במחיר לא ריאלי בתשלום של 200 שקלים לחודש לילד ואז גם יוסיפו עוד חצי שעה לצהרון. עבור 15 ילדים  המחיר נראה לא ריאלי ולא הסכמנו.   בנוסף אין אוכל, בעקרון אמרו  לנו שאם רוצים יביאו לנו באופן פרטי במחיר רגיל. מנה של חמגשית  עולה14  שקלים, ואז נוצר חוסר אחידות, כל ילד אוכל משהו אחר.  

"לכן יצרנו קבוצה של אימהות שמכינה לכולם את אותן המנות שתהיה  אחידות. זה הגיע   מהצורך שהילדים יאכלו מסודר וגם מחוסר זמן. אנחנו משלמים  570 שקלים לחודש, וכל דבר אחר  זה אקסטרות. אין גם ארון לציוד. יצא לנו לרכוש  צלחות חד פעמי, מפיות ועוד".

עוד מציינת האם  כי הרישום לצהרון הוא מסובך: "במשך שלוש שנים  אני בלחץ על פתיחת הצהרונים  כי מועד ההרשמה נפתח ב- 1 לספטמבר, זה מגוחך.  עד אז אין לי צהרון ואולי גם לא יהיה. שנה שעברה הופעל לחץ לשלם במהרה והצהרון נפתח יחסית מהר. זה יוצר לחץ אחרי חופשת הקיץ שגם ככה ההורים לוקחים חופשה ארוכה. אם עושים תוכנית מאורגנתאפשר "גם לאחד בין צהרונים

מעיריית מעלות תרשיחא נמסר: :העירייה שמה דגש רב על נושא החינוך בעיר ומשקיעה חלק ניכר מן התקציב העירוני בתחום החינוך.

לאחרונה זכתה העיר להישגים רבים בנושא החינוך, לרבות פרס החינוך הארצי לפני 3 שנים.

עיריית מעלות תרשיחא, מפעילה תכנית יול״א יום לימודים ארוך (תכנית שאינה חובה), לילדים בגני טרום חובה, בעלות של 570 ש״ח לחודש. עלות הצהרון סמלית ומהנמוכות בארץ.

מחירי הצהרונים במקומות שונים בארץ נעים בין 900 ל-1,300 ₪ לילד לחודש. לשם השוואה, צהרון בבאר שבע עולה 890 ₪ לחודש וברמת גן וגבעתיים 1,000 ₪ לחודש.

תכנית יול"א במעלות תרשיחא פועלת בין השעות 14:00-16:30, חמישה ימים בשבוע וכוללת הפעלה של 20 ימי חופשה נוספים בחגים לאורך השנה בין השעות 7:30-16:30.

בצהרונים קיימת הדרכה מקצועית, לווי ופיקוח. אפשרנו להורים לעבות את הפעילות ולאורך כל התהליך קיים קשר עם ועדי הורים והורים באופן שוטף.

תכנית מיל"ת פועלת ביישובים חלשים, במדד סוציו אקונומי 1-3 בלבד, ואילו העיר מעלות תרשיחא הינה במדד סוציו אקונומי 5.

צר לנו שחבר המועצה מנותק מהציבור ומהמציאות ולא עושה בדיקה יסודית לפני שמוציא את דיבתה של העיר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות