fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרבי כדורגל: כולם פחדו – הסתיים בתיקו

לראשונה בעידן שרון מימר הפועל חיפה עלתה למשחק עם אוריינטציה הגנתית, המטרה קודם כל לא לספוג. זו גם הייתה התפיסה של מרקו בלבול, שפתח עם שלושה בלמים. לכן ה-0:0 הראשון של הפועל העונה ממש לא הפתיע. ביום שני בבאר שבע משחק של עונה
יום מפוקס. ארנסטאס שטקוס | צילום: אדריאן הרבשטיין
יום מפוקס. ארנסטאס שטקוס | צילום: אדריאן הרבשטיין

הבשורה הגדולה של הדרבי מבחינת הפועל חיפה היא מה שלא קרה בו. מכבי לא טעמה נצחון דרבי בליגה כבר שלוש שנים, והרצף הזה נמשך ביום שני. זה רחוק מאוד מלהיות מובן מאליו עבור האוהדים האדומים, גם בשנים הרעות של היריבה העירונית. שלוש השנים האלה היו מאוד הפכפכות מבחינת הפועל, ההישגים בדרבי יוצרים גאווה מתמשכת שמספקת דלק הכרחי כל פעם מחדש.

זה היה ה-0:0 הראשון של הפועל חיפה השנה, כאשר סיבה מרכזית לכך היא שבכל המשחקים שנראו כמו 0:0 עד עכשיו האדומים מצאו דרך לספוג בסופו של דבר. הפעם זה לא קרה, הרבה בזכות היריבה. מכבי חיפה, לעומת כל כך הרבה קבוצות בחודשים האחרונים, הועילה בטובה לא לנצל את ההזדמנות המוקדמת שהגיעה לפני שהשחקנים של שרון מימר הבינו איך להתמקם בהגנה. גם קיזוז המגנים הימניים עבד לטובת הפועל, כי ארנסט מאבוקה היה השחקן ההתקפי החשוב ביותר של מכבי בזמן האחרון וחסרונו מאוד הורגש.

אבל מגיעה מילה טובה מאוד גם למשחק ההגנה של הקבוצה של מימר. לירן סרדל עשה עבודה הגנתית טובה ויעילה, ויחד עם שון גולדברג השלים צמד מגנים שלא מסוגלים להגביה כדור מדויק, אבל באים לעבוד. כשמוסיפים לכך את החזרה של רסמוס ויום מפוקס של השוער והבלמים, מקבלים קבוצה שמבחינה הגנתית הזכירה את העונה שעברה.

כמו מול מכבי ת"א, גם בדרבי השחקנים הוכיחו שכשהמיקוד שלהם הוא בהגנה הם יודעים להתארגן ולנטרל יריבה שהגיעה למשחק בכושר התקפי נהדר. לעומת המשחק מול מכבי ת"א, הפעם זה בא על חשבון משחק ההתקפה. צמד ההפסדים שקדמו לדרבי הביאו את הפועל חיפה לדרבי במצב רוח מבוהל וזהיר, משהו שלא אפיין אותה מאז ההגעה של מימר.

המאמן האדום בחר במערך של 4:3:2:1, אפשרות טבעית מאוד מאחר וזה המערך שהביא לו את הנצחון בדרבי הקודם. גילי ורמוט שיחק באותה עמדה שהובילה לאחת משתי ההצגות הגדולות שלו השנה. אך לעומת הדרבי הקודם, הפעם השלישייה ההתקפית כמעט לא לחצה על הבלמים, אלא ירדה לעזור על שחקני הקישור, כדי לאפשר לראדו גינסארי וגיא חדידה להתמקד בצמד המגנים התוקפים של מרקו בלבול.

הנסיגה אחורה הייתה מוגזמת

בשורה התחתונה זה עבד מבחינה הגנתית, אבל הרבה פעמים הנסיגה אחורה הייתה מוגזמת. עם מערך של שלושה בלמים, שחקן מרכז השדה העיקרי של הירוקים היה נטע לביא. הרבה מאוד פעמים כל השלישייה ההתקפית של הפועל סגרה ביחד את לביא, בזמן שהבלמים הניעו כדור בנחת ושחקנים קדמיים שהצטרפו נשארו חופשיים. זה נראה כמו מיקום אוטומטי של שחקנים מבוהלים מכדי לצאת מהעמדות שלהם גם כשהם לא ממש שומרים על אף אחד.

הבעיה הגדולה בכך היא שמיקום הגנתי משפיע גם על היכולת לצאת להתקפה. כאשר השלישייה הקדמית יורדת כל כך אחורה, היא לא נמצאת במקומות מסוכנים ליציאה להתקפה. בן אז'ובל עוד קיבל כמה כדורים עם הגב לשער, ורמוט ומתן חוזז בקושי הצליחו להשפיע על המשחק.

חוזז היה החוליה החלשה ובשני המשחקים האחרונים נראה שהולך לאיבוד במערכים מתוחכמים. אם מימר רוצה להשתמש בו עדיף שיחזיר אותו לקו, לעמדת הקיצוני הקלאסי שאותה הוא מכיר והיא זו שמביאה לידי ביטוי את היכולות שלו. זה לא מקרה שהיכולת של הפועל לצאת להתקפות השתפרה מאוד לאחר שנס זמיר החליף אותו, זמיר בדיוק הפוך ממנו בכך שהוא מרגיש יותר בנוח במיקומים שונים שמקרבים אותו למרכז המגרש ופחות אפקטיבי על הקו.

התיקו בדרבי משאיר את הפועל חיפה שביעית, אבל הנקודה עוד עשויה להתברר כמכריעה במאבק על הפלייאוף העליון. בזכותה, סביר מאוד שארבע נקודות בשני המשחקים הנותרים יספיקו כדי לעלות, בכל מקרה הן יספיקו כדי להישאר מעל בית"ר ירושלים. בלא מעט קונסטלציות גם פחות נקודות יספיקו.

קבוצת המפתח היא הפועל חדרה, שנמצאת בכושר רע ויש לה גם את הגביע על הראש. במחזור הקרוב האדומים שוב ישחקו אחרי היריבות, הפסד של חדרה ברעננה יוביל לכך שתיקו מול הפועל ב"ש בטרנר יהיה תוצאה מצוינת, כי הוא יביא את האדומים למחזור האחרון (מול הפועל רעננה בבית) כשנצחון מעלה אותם בכל מקרה. גם הפועל ב"ש תרצה תיקו כדי להבטיח עליה, מה שאומר שלא צריך להיות מופתעים מעוד 0:0.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות