fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דעת יחיד

גם אם נפתלי בנט לא מאושר מעמדותיהם של חלק מעובדי משרד החוץ, עדיף היה שלא יאמר את מה שאמר. הדבר האחרון שכולנו צריכים בימים קשים ומתוחים אלו הוא שנאת חינם
האשמה קולקטיבית. נפתלי בנט (צילום: דוברות משרד הכלכלה)
כל אחד והכשרון שלו. נפתלי בנט (צילום: דוברות משרד הכלכלה)

 

אלון ליאל, ששימש שגריר ישראל בדרום אפריקה ובתורכיה, והיה מנכ"ל משרד החוץ, הוא איש בעל הבנה מקצועית גדולה ורחבה ביחסי החוץ של מדינת ישראל. כאזרח וכפטריוט, הוא נוקט עמדה אקטיבית ותומך ב"שוברים שתיקה".

האשמה קולקטיבית. נפתלי בנט (צילום: דוברות משרד הכלכלה)
האשמה קולקטיבית. נפתלי בנט (צילום: דוברות משרד הכלכלה)

אינני יודע את מניעיו לעמדתו הבעייתית, גם מהצד המוסרי ובעיקר בהיבט הטקטי, שהרי תמיכה בחרם על ישראל יוצרת בפועל כוח בידי הפלסטינים ולא מקרבם למשא ומתן, אלא הפוך מכך. כל זה נעשה בשיקול אישי של אדם פרטי ופנסיונר של המערכת, לכן קשה להבין מדוע יצא קצפו של שר החינוך נפתלי בנט על העדה כולה, על כל עובדי משרד החוץ, כאילו ומשהו בדי אן איי שלהם, או בשיקול הדעת שלהם לקוי. נדמה לי שהשר בנט קצת נתפס להיסטריה מיותרת, ויפה עשה שחזר בו, כי הרי מה הקשר בין העובדים כיום לבין המנכ"ל לשעבר של המשרד?

אבל השר בנט לא לבד, והוא מבטא תפיסת עולם של האשמה קולקטיבית כלפי ציבור שלם. תארו לכם שמישהו היה קם ואומר שכל התימנים בארץ הם בעלי די אן איי בעייתי בגלל שיגאל עמיר רצח בזמנו את ראש הממשלה, או כל הרוסים רוצחים וכל הרומנים גנבים. ואנא אנו באים ולאילו ימים אנו חוזרים.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות