fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דני עטר: "קק"ל ומשרדי הממשלה יובילו לשינוי חברתי משמעותי בגליל"

משה כחלון , יואב הורוביץ , דר זרקא, דני עטר- צילום המרכז הרפואי זיו
משה כחלון , יואב הורוביץ , דר זרקא, דני עטר- צילום המרכז הרפואי זיו

 

משרד האוצר, משרד ראש הממשלה וקרן קיימת לישראל, הציגו ביום שני השבוע, בכנס שהתקיים במכללת כנרת, את רשימת הפרויקטים הסופיים שיבוצעו במסגרת תכנית הצפון, עליה הכריזה ממשלת ישראל בשנת 2017, כחלק ממדיניות שר האוצר וראש ממשלת ישראל לקדם תקציבים חברתיים לצפון שיביאו לחיזוק חברתי וכלכלי של האזור.

הפרויקטים כוללים מימוש תקציבים בסך של עשרות מיליוני שקלים לטובת מגוון תחומים בצפון הארץ. בין הפרויקטים שאושרו נמנים הקמת מעונות לסטודנטים במכללות תל חי, מכללת אוהלו, מכללת גליל מערבי, מכללת צפת ומכללת אורט בראודה בעלות של כ- 124 מיליון שקלים. בתחום המדע, יחודשו וישודרגו מעבדות של מרכזי מחקר בולטים בצפון, בניהם מכון מיגל ומכון שמיר בעלות של כ- 30 מיליון שקלים. כמו כן, בתחום הבריאות יפותחו וימוגנו בתי החולים הצפוניים, בניהם בית החולים זיו בצפת, ביה"ח פוריה בטבריה וביה"ח נהריה בעלות כוללת של כ- 50 מיליון שקלים.

משה כחלון , יואב הורוביץ , דר זרקא, דני עטר- צילום המרכז הרפואי זיו
משה כחלון , יואב הורוביץ , דר זרקא, דני עטר (צילום המרכז הרפואי זיו)

בתחום החקלאות וההתיישבות בגולן וקליטת 750 נחלות חדשות, יוצבו מגורונים למגורים זמניים ב-27 יישובים כפריים חקלאיים במועצות האזוריות, זאת בהיקף של כ-30 מיליון שקלים. פרויקט משמעותי נוסף הוא פיתוח תשתיות ובינוי במקומות הקדושים. בניהם קבר הרשב"י וקבר הנביא יתרו. הפרויקט בעלות של 20 מיליון שקלים.

אחד מהפרויקטים הבולטים בתחום בתי החולים הוא זה של המרכז הרפואי זיו בצפת. 15 מיליון עבור מכשור מאיץ נוסף לטובת הקרנות לחולי סרטן ו- 15 מיליון לטובת מיגון מבני מחלקות שהוקמו בשנת 1973.

יו"ר קרן קיימת לישראל דני עטר אמר בכנס: "היום, החלום הפך למציאות- השקנו עשרות פרויקטים חברתיים, המיועדים לחיזוק הצפון, בסך כולל של מאות מליוני שקלים. אנחנו, בקק״ל, רואים חשיבות רבה בפיתוח הצפון, וזו הדרך שלנו לחזק את תושבי האזור ולמשוך מאות אלפי תושבים חדשים לגליל. אני סמוך ובטוח כי כל אחד מהפרויקטים ישפיע על איכות החיים כאן. אני שמח מאוד שהתמיכה שלנו היא בעיקר במערכת הבריאות, בביטחון, בהשכלה הגבוהה, בחינוך ובמכוני המחקר והכל למען הדורות הבאים, למען הצפון, למען הפריפריה ולמען ישראל טובה וחזקה יותר.

מנהל המרכז הרפואי זיו ד"ר סלמאן זרקא,  אשר בי"ח בניהולו ישמש יעד ראשי לטיפול במקרים של נפגעים רבים כתוצאה ממערכה בגבול הצפוני או במקרה של רעידת אדמה אמר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה ומודים לכל אלו שפעלו ללא לאות להכנת תכנית הצפון. שר האוצר משה כחלון, יו"ר קק"ל דני עטר וחברי כנסת שנרתמו לאישור התכנית החשובה למיגון הצפון, מבחינה ביטחונית וחברתית והתקדמות לקראת השוואת תנאי הבריאות בין המרכז לפריפריה. "

שר האוצר, משה כחלון אמר בכנס: "התכנית לחיזוק הצפון היא מהמהלכים המשמעותיים ביותר שביצענו לטובת צמצום הפערים בין הפריפריה למרכז. היו כאלו שהביעו ספק ביכולת להוציא את התכנית לפועל. היום אנחנו עושים יחד עם קק"ל צעד משמעותי ומשקיעים מאות מיליוני שקלים בחיזוק ישיר של הצפון והתשתיות באזור. מי שחי בצפון צריך לקבל תשתיות בריאות, חינוך ואפשרויות תעסוקה ברמה גבוהה כמו בכל מקום אחר במדינה. "

אלוף במיל', ח"כ איל בן ראובן (המחנ"צ),  שהוא יו"ר שדולת הצפון אמר בתגובה להשקת הפרויקט: הפרויקטים שהוצגו היום במסיבת העיתונאים חשובים לפיתוחו של הצפון, והקרדיט לצמצום הפערים ולשימת הצפון במרכז התמונה מגיעה בראש ובראשונה לקק"ל שכן, היא זו שמקצה את המשאבים.

יחד עם זאת, כמה פעמים אפשר 'למכור את אותה הכלה?' התכנית הזו הוצגה כבר לפני שנה ועשרה חודשים בטקס מרשים רב משתתפים במעלות-תרשיחא. הציפייה מכחלון היום הייתה לחידוש והתקדמות במסגרת התכנית רחבת ההיקף בת 15 מיליארד שקלים שהובטחה, עתידה להסתיים בדצמבר הקרוב, ועדיין רחוקה מאוד ממימוש מוחלט.  אסור לנו לקפוא על השמרים עד שלתיושם התוכנית הכוללת. הפרויקטים שהושקו היום, הם חשובים וחיוניים אך הם קצה המזלג.  כיו"ר שדולת הצפון אמשיך לעקוב ולוודא שהממשלה לא תשאיר את התוכנית יתומה ממשאבים ועשירה במילים יפות אלא תיושם. זאת כמובן, לצד תכנית 'מגן הצפון' ששר האוצר הבטיח בקול תרועה כי יימצא את המקור התקציבי כדי להתחיל בעבודה באופן מידי."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות