fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

די לפוליטיקה, בואו נציל חיים

חובש איחוד הצלה, צילום איחוד הצלה
חובש איחוד הצלה, צילום איחוד הצלה

 

מתנדבי איחוד הצלה יקבלו מידע בזמן אמת על חולים ופצועים הזקוקים לעזרה רפואית בקרבתם ויוכלו להעניק להם טיפול רפואי עד הגעת אמבולנס מד"א למקום. "אנחנו מקווים שההסכמים יכובדו הפעם וששני הארגונים יצילו יחד חיים"

גבריאל בן שבת צילום אחוד הצלה
גבריאל בן שבת (צילום: איחוד הצלה)

מתנדבי איחוד הצלה – חובשים, פרמדיקים ורופאים תכננו לקיים השבוע מפגן מחאה מול משרד הבריאות בשל פגיעת מד"א בפעילות המתנדבים להצלת חיים. לדברי איחוד הצלה מד"א לא כיבד את הסיכומים שנקבעו בחוזר מנכ"ל משרד הבריאות משנת 2017 לפיו מתנדבי איחוד הצלה יקבלו מידע בזמן אמת על חולים ופצועים הזקוקים לעזרה רפואית שנמצאים בקרבתם ויוכלו להעניק להם טיפול רפואי עד הגעת אמבולנס מד"א למקום. בעבר קריאות מד"א יצאו בו זמנית גם לכוננים שלהם וגם לאיחוד הצלה, כדי לאפשר הגעה מהירה יותר של פרמדיק למקום האירוע. הנוהג הזה בוטל בשל סירובה של מד"א להוציא את הקריאה בו זמנית גם לאיחוד הצלה.

בשבוע שעבר, לאחר פגישה של הנהלת איחוד הצלה עם מנכ"ל משרד הבריאות הגיעו הצדדים לסיכומים לפיהם מוקד מד"א יחויב להעביר למתנדבי איחוד הצלה ולמוקד איחוד הצלה את פרטיהם של אזרחים הזקוקים לטיפול רפואי דחוף. כמו כן, לראשונה, משרד הבריאות ימנה צוות פיקוח שיוודא שמד"א עומד בכל ההסכמים.

מאיחוד הצלה נמסר: "אנחנו מקווים שההסכמים יכובדו הפעם וששני הארגונים יצילו יחד חיים. בסופו של דבר זה יעבוד לטובת האזרחים".

בסניף כרמיאל של איחוד הצלה המתנדבים לא נותנים לעליות ולירידות ביחסי ההנהלות של הארגונים לפגוע במורל. "אני מאוד גאה בהתנדבות שלי והיא נותנת לי סיפוק רב", מספר גבריאל בן שבת (54), נשוי, אב לארבעה, סב לנכדה וחובש מתנדב באיחוד הצלה. "יצאתי לגמלאות ורציתי להתנדב", הוא מספר. "נושא הצלת החיים תמיד בער בי. גיסי מתנדב גם הוא באיחוד הצלה ומשמש ראש סניף טבריה בארגון. דרכו קיבלתי את הרעיון לעשות קורס חובשים ולהיכנס להתנדבות". בן שבת עסוק במשך היום בשגרה עד שמשהו קורה. "יש לפעילות שלנו הרבה יתרונות. לפני כמה שבועות הייתי עד לתאונה שהתרחשה לי מול העיניים בזמן שנהגתי בדרך לכרמיאל, בכביש 85. משאית פגעה בעוצמה ברכב והנהגת נפצעה באורח בינוני. מיד עצרתי את הרכב ונתתי לה טיפול במקום".

איליה גופמן (46), מהנדס ייצור במפעל ישקר בתפן משמש גם הוא חובש מתנדב באיחוד הצלה. "זה מצחיק", הוא מספר, "אימא שלי רופאה ואני אף פעם לא גיליתי משיכה לתחום, אבל לפני כמה שנים קראתי כתבה בעיתון שלכם שמחפשים חובשים מתנדבים. הצטרפתי לקורס ומאז אני פעיל מאוד".

מנהל אגף דוברות והסברה באיחוד הצלה, מוטי אלמליח: "אנחנו שמחים שברמת השטח המתנדבים מסתדרים ומכבדים אלו את אלו. אך אנו בהנהלת הארגון לא נסכים כי תהיה אפליה בין מתנדבי מד"א לאיחוד הצלה וכשמתנדב מד"א יבקש פרטים על אזרח שזקוק לעזרה הוא יקבל אותם ומתנדב איחוד הצלה לא. הזנקת הכוננים לכל האירועים צריכה להיות שוויונית כדי שהדבר יועיל לאזרחי ישראל ולבריאותם".

ממשרד הבריאות נמסר: "לאחר פגישה של מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב והנהלת איחוד הצלה, סוכם על מתווה עבודה שיבטיח יישום מלא של חוזר המנכ"ל בעניין שיתוף פעולה בין מד"א ואיחוד הצלה בהפעלת הכוננים, ויאפשר את יישום עקרונותיו, שליטה מרכזית מחד והזנקה שוויונית לכלל הכוננים, ללא קשר לזהות הארגונית שלהם. משרד הבריאות ימשיך לעקוב מקרוב אחר אופן יישום החוזר וימנה פיקוח מטעמו על מנת להמשיך בהעצמת מערך רפואת החירום".

זכי הלר, דובר מד"א: "כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל פועל מד"א בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות ועל פי המדיניות והנהלים הנקבעים על ידו. כך גם בכל הקשור להזנקת כונני תגובה מידית. על פי הנוהל, מוזנקים חמשת הכוננים (מכלל הארגונים) הקרובים ביותר למקום האירוע על מנת להעניק טיפול רפואי ראשוני, מהיר ומקצועי, תוך שמירה על חוק הגנת הפרטיות והוראות הדין בחיסיון רפואי ואין הצדקה וסיבה רפואית לשלוח לאירוע כוננים נוספים מחשש לפגיעה בפרטיות והפרעה לטיפול הרפואי. עמותת איחוד הצלה יכולה לבוא בטענות רק אל עצמה. אם הם היו ממלאים אחר ההוראות של משרד הבריאות, כפי שמתנהלים באחריות למעלה מ- 24 ארגוני ההצלה החרדים, הכל היה נראה אחרת. למען הסר ספק יצוין כי אין כל פגיעה או סכנה לחיי אדם. מדובר בפייק ניוז".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות