fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דורשים שחרור מוחלט לבעלי החיים: הטבעונים מפגינים בחדרה

מחאת טבעונים חדרה 2 צילום פרטי
מחאת טבעונים חדרה 2 צילום פרטי

ביום שישי האחרון הגיעו עשרות פעילי תנועת שחרור מוחלט וקיימו מחאה בכיכר בכניסה לשוק העירוני (הרברט סמואל פינת רוטשילד) בחדרה, במטרה להשמיע את קולם של בעלי החיים ואת זכויותיהם בעיר, שלדבריהם לא ממש פועלת לפי ערכי הטבעונות.

הפעילים קראו סיסמאות, החזיקו שלטים עם תמונות מהרפתות והלולים והסבירו לתושבים על השלכות תעשיית המזון מן החי.
יוזמת המחאה, איריס בג'רנו החדרתית ציינה כי: "היו מספר אנשים שזרקו היערות או סימנו אותנו כפעילים פוליטים, מה שממש לא נכון, אבל רוב הציבור באמת התעניין. אנחנו מגיעים לכל מקום בארץ, מקרית שמונה ועד אילת, כדי שכל אדם בישראל ידע מה ההשלכות של הבחירות שלו. חשוב היה לנו גם לדבר בחדרה. כולם צריכים להכיר את הפרקטיקות המזעזות המקובלות בתעשייה".
את תנועת שחרור מוחלט הקימו מספר פעילים בינהם טל גלבוע, זוכת האח הגדול עונה 6 שהפכה לטבעונית הידועה ביותר בישראל ככל הנראה. לדבריה, מדובר בתנועת השטח הגדולה ביותר בארץ.
במהלך המחאה, הסבירו הפעילים למתעניינים גם על הקשר בין המצב האקולוגי החמור שאנו נמצאים בו לבין התעשייה. אחד הפעילים מוסיף, "יצא לאחרונה קמפיין לחסכון במים אבל לא חשובים על הדבר הפשוט ביותר – כדי לגדל פרה יום אחד יש צורך ב-200 ליטר מים ביום!, במקום לחסוך כמה דקות במקלחת, פשוט יותר לבחור את חלב הסויה, האורז או השקדים במקום את חלב הפרה".
אמנית הפסיפס והטבעונית נגה ספקטור, גם היא מחדרה אומרת כי: "בחדרה המודעות לטבעונות לא ממש קיימת… אנשים טרם פקחו עיניים ולא מודעים לאמת שהתעשיות מהחי מנסות להסתיר מאיתנו בכל הכוח. אנחנו במחאות כאלו מעוררים את המודעות של הציבור למה שקורה בתעשיות האלו, מבחינה מוסרית, בריאותית ואקולוגית. אם יש כאן מסעדות טבעוניות? לא ממש. יש כאלו שמגישות מנות טבעוניות".
בהרצאה "קירות שקופים", גלבוע ורועי שפרניק, מספרים על מרבית מהפרקטיקות הנהוגות בתעשייה. בג'רנו מסבירה: "יש המון אנשים שלא מכירים את השיטות בתעשייה. למשל, בתעשיית הביצים, לא כולם מודעים לכך שכל יום רק בישראל גורסים 15 אלף אפרוחים זכרים. כל זה רק בגלל שהם פשוט לא יכולים להטיל ביצים. שאריות של התעשייה. פרקטיקה נוספת שמפתיעה לא מעט אנשים היא ההרבעה בתעשיית החלב. מאז שאנחנו קטנים מספרים לנו שפרה נותנת חלב אבל הרבה מאיתנו לא חשבו על כך שהיא מייצרת חלב כמו כל נקבה יונקת לאחר לידה, החלב הוא האוכל המיועד לתינוק שלה, במקרה הזה, העגל, לכן כדי שהפרה תמשיך לייצר חלב לאורך זמן, לפחות פעם בשנה מזריעים אותה במטרה להכניס אותה להיריון, חוויה לא מרנינה במיוחד. מעבר לך, כמו שלא היינו מעלים על הדעת לשתות חלב כלבה, חלב חתולה או אפילו לא את החלב של השכנה אין שום סיבה לשתות חלב מפרה".

מחאת טבעונים חדרה 2 צילום פרטי
מחאת הטבעונים בחדרה  (צילום פרטי)

בשבוע הבא (6.7) התנועה תערוך כנס שחרור מוחלט 2018. בכנס יופיעו הזמרים אוהד שרגאי ואתי לוי, הסטנדפיסט קורנליוס האיום, המשורר רון דהן, ד"ר ארז פרי ופעילים מהשורה הראשונה במאבק שחרור בעלי החיים. הכנס ידבר על שיטות פעולה ויעדים במאבק. לפרטים נוספים ניתן להיכנס לדף האירוע בפייסבוק "כנס שחרור מוחלט 2018".

ניתן לעקוב אחרי דפי העמותה והתנועה בפייסבוק ובאינסטגרם, שם יעלו תיעודים ממשקים בארץ ופעולות שונות של התנועה.
בג'רנו וספקטור מציינות כי טבעונים מהאזור שרוצים להצטרף לפעילות מוזמנים לשלוח הודעה פרטית לדף הפייסבוק של העמותה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות