fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דוקורסקי: "לפי נתוני נתוני הניטור אני ראש עיר בשווייץ ולא במפרץ חיפה"

מועצת העיר בקרית ביאליק אישרה בישיבתה האחרונה הצעת החלטה לפיה העירייה פורשת מאיגוד ערים חיפה להגנת הסביבה
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)

 

החלטת המועצה לפרוש מאיגוד הערים חיפה להגנת הסביבה טעונה על פי החוק את אישור שר הפנים. ללא כל קשר להחלטת השר, תקפיא עיריית קריית ביאליק את השתתפותה בתקציב האיגוד החל מ-1.1.17. נציג העירייה במועצת האיגוד יגיש את התפטרותו מחברותו באיגוד. מועצת העיר דורשת משר הפנים לפרק את איגוד הערים ולהעביר את סמכויותיו למשרד להגנת הסביבה.

"ההחלטה על הפרישה מאיגוד ערים הגיעה לאחר אכזבה ארוכה מהתנהלותו הכושלת של האיגוד", אמר ראש העירייה אלי דוקורסקי, בישיבת מועצת העיר. "כראש עיר, אני מקבל מדי חודש את נתוני הניטור מהאיגוד ולפיהם אני יכול להאמין שאני ראש רשות בשווייץ ולא במפרץ חיפה. לעולם לא דווחתי על חריגות זיהום אוויר או נתוני ניטור המצביעים על זיהום. מצד אחד זה משמח, אך מצד שני אנו חיים כאן ונחשפים למציאות שונה", אמר דוקורסקי.

דוקורסקי הוסיף כי כל הרשויות במטרופולין חיפה מעבירות משאבים רבים לטובת איגוד ערים חיפה, אך בפועל האיגוד אינו אפקטיבי ואין לו כל אמירה שתורמת לצמצום זיהום האוויר במפרץ חיפה, "האיגוד אינו מחווה דעתו על השפעות סביבתיות של תוכניות בניה משמעותיות להן עלולה להיות השפעה סביבתית. על האיגוד להתבטל ולהעביר את הפעילות והאחריות למשרד להגנת הסביבה".

החלטת מועצת העיר תיכנס לתוקף ב-1.1.17 גם אם עד אז לא יתקבל אישור שר הפנים הרב אריה דרעי.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות