fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביום השואה הבינלאומי: ונדליזם בשני בתי כנסת בנתניה

צילום דוברות משטרת ישראל
צילום דוברות משטרת ישראל

במוצאי שבת התקבל במשטרת ישראל דיווח על ריסוס גרפיטי על קיר בכניסה לבית כנסת ברח' מקדונלד בנתניה. מבדיקה ראשונית של שוטרים שהגיעו למקום התברר כי בסמוך נמצאה שקית עם חזיה וכי נשרפו ספרי תורה. נסיבות האירוע נבדקות.

צילום דוברות משטרת ישראל
צילום דוברות משטרת ישראל

בבית הכנסת של הקהילה הרפורמית "נת – יה" פרצו אלמונים את גדר בית הכנסת, נכנסו לחצר לקחו צינור מים הכניסו אותו דרך חלון שפרצו, פתחו את הברז בעוצמה הכי חזקה והציפו את בית הכנסת במים. המים זרמו בצינור כל הלילה וכשהגיעו ראשוני המתפללים בבוקר יום א' ראו שהמים הגיעו עד לגובה של 20 ס"מ. הציפו מערכת הגברה, מחשב, גיטרה, את במת התפילה וריהוט.

בית כנסת מוצף. צילום אדגר נוף
בית כנסת מוצף. צילום אדגר נוף

לדברי רב בית הכנסת אדגר נוף הפעולה היתה מתוכננת ואולי יש קשר בין שני המקרים: " זו הפעם הראשונה שפוגעים בבית הכנסת שלנו. הם יודעים מתי אנחנו מתפללים וכנראה תכננו את זה. הבוקר היתה כאן משטרה ופקוח עירוני. כואב מאד שזה קורה בדיוק ביום השואה הבינלאומי, כאשר יו"ר בית הכנסת שלנו היא ניצולת שואה שעומדת להניח זר בטקס יום השואה הבינלאומי".

אדגר נוף. צילום עצמי
אדגר נוף. צילום עצמי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות