fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גן ילדים הממוקם בבניין מגורים בקרית שמואל ייסגר

גם לכאן הפורצים מגיעים. גן ילדים בנתניה (צילום: רותי ברמן)
גם לכאן הפורצים מגיעים. גן ילדים בנתניה (צילום: רותי ברמן)

גן ילדים שפעל בבניין מגורים בקרית שמואל ייסגר, כך קבעה השבוע וועדת ההתנגדויות של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בחיפה. בתחילת שנת הלימודים החל לפעול גן ילדים בדירת מגורים, שבעליה היא גננת. הגן החל לפעול ללא כל היתר לשימוש חורג להצבת גן. השכנים המתגוררים בסמוך לגן גילו את עובדת הפעלת הגן ללא היתר והגישו התנגדות להמשך פעילותו של גן הילדים, מתוך מטרה להמשיך לחיים באיכות חיים.

התנגדויות השכנים הוגשו לוועידת המשנה של הועדה המקומית לתכנון ובנייה, לאחר שבעלת הגן הגישה בקשה ללגליזציה לשימוש חורג לפעוטון בחצר דירת מגורים הממוקמת בבית מגורים משותף.

גם לכאן הפורצים מגיעים. גן ילדים בנתניה (צילום: רותי ברמן)
גם לכאן הפורצים מגיעים. גן ילדים בנתניה (צילום: רותי ברמן)

עיקר התנגדות השכנים דיברה על העובדה כי הם רכשו דירות חדשות כדי לשפר את איכות חייהם ופרטיותם, והימצאות פעוטון פוגמת באיכות חייהם. "הדבר מהווה מטרד של רעש, פגיעה באיכות הסביבה כתוצאה מהשלכת פסולת סביב המבנה, מאחר ופחי האשפה מספקים את צרכי 4 דירות והפעוטון.

בטרם קיבלה הוועדה את החלטתה, ערכו חבריה סיור במקום, בעקבותיו הוחלט לדחות את הבקשה לשימוש חורג מדירת מגורים לגן ילדים. חברי הוועדה גילו כי מדובר בגן ילדים ובו 36 פעוטות, הפועל מהשעה 07:00 בבוקר ועד לשעה 17:00. "הפעילות גורמת למטרדי רעש במקום, כגון צעקות, בכי, משחקים רועשים וכו'", כתבו חברי הוועדה לאחר הסיור. "קיים עומס תחבורתי עקב תנועת כלי רכב של ההורים המביאים את ילדיהם לגן הילדים בבוקר ומחזירים אותם ממנו. עומס כלי הרכב ברחוב קטן, יוצר בעיית תחבורה במקום וגורם לחסימת חניות דיירי הבניין". עוד צוין בדוח חברי הוועדה שניתן לאחר הסיור, כי שקי האשפה של תוצרי פעילות הגן מעמיסים על פחי האשפה של הבניין וגורמים למטרדי תברואה.

"אופי השימוש החורג המוצע משנה את אופי הבניין והסביבה ומשפיע ישירות על איכות החיים של דיירי הבניין המתנגדים למתן שימוש חורג לגן ילדים. הפרגולה הוקמה בגובה מעל למותר, גובה המהווה הפרעה והתקרבות לדירה שמעל. לפיכך הועדה סבורה כי השימוש החורג המוצע לגן ילדים מהווה מטרד ופגיעה באיכות החיים של הדיירים בבניין ובסביבה".

הוועדה קבעה כי פעילות גן הילדים תסתיים לא יאוחר מסוף חודש אוגוסט ועל הגננת להודיע להורי ילדי הגן בדבר מועד סיום פעילות הגן, מיד לאחר קבלת הודעת הוועדה. עוד הערו חברי הוועד, כי בכל זמן שהגן ימשיך לפעול, על הנהלתו להקפיד על כך שלא יחסמו חניות דיירי הבניין ולתאם עם הרשות המקומית את דבר פינוי האשפה.

עורך דינם של השכנים המתנגדים יניב לנקרי מסר השבוע: "מרשיי מברכים על החלטת הוועדה וסבורים שהוכח שחרף הצורך הממשי בגנים בקריות, לא ניתן להציב גן פעיל ללא האישורים המתאימים לכך מראש. כפי שניתן ללמוד מהחלטת הוועדה, תעבורת הדרך כמו גם המרקם הייחודי שבקומפלקס היוקרתי, אינם יצרו את התשתית להצבת הגן. נזכיר, מרשיי נאלצו להתמודד חדשות לבקרים עם חסימת חניות וריח מצחין של טיטולי הקטינים שנזרקו בפחים הראשיים. מרשיי לא זכו למדור רגוע ושליו כפי שמגיע להם על פי כל דין. מצופה כי בעלי הגן ישכרו מבנה אשר מותאם להפעלתו של גן ומצוי באזור מסחרי. מרשיי יעקבו אחר יישום ההחלטה ויפעלו בלא כל דיחוי להחזרת השלווה שנעדרה מביתם. אנחנו קוראים להורי הקטינים לחפש אלטרנטיבה מהירה לגן שעתיד להיסגר בחודשים הקרובים עפ"י ובהתאם להחלטת הוועדה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות