fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם בקריות רוצים הטבות מס

זו לא בדיחה. זו הפנייה שהועברה השבוע על ידי ארבעה ראשי ערים לראש הממשלה ולשר האוצר. חלומות הם דבר חיובי
אלי דוקורסקי (צילום: דורון גולן)
אלי דוקורסקי (צילום: דורון גולן)

ארבעת ראשי הערים בקריות פנו למשרד ראש הממשלה ולמשרד האוצר בבקשה לכלול את הקריות ברשימת היישובים שתושביהם זכאים להטבות במס ההכנסה, כשהטענה המרכזית היא סיכון ביטחוני גבוה שנשקף לתושבי הקריות כפי שבא לידי ביטוי במלחמת לבנון השנייה.

 אלי דוקורסקי (צילום: דורון גולן)
אלי דוקורסקי (צילום: דורון גולן)

בימים אלה מתנהל מאבק של ראשי יישובים בצפון הארץ בנוגע לכוונת הממשלה לערוך שינויים במפת היישובים שמקבלים הטבות מס ובגובה ההטבות, על פי קרבה לגבול והסכנות הביטחוניות. ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, יזם מהלך, עליו חתומים גם ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ, ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי וראש עיריית קרית ים דוד אבן צור.

ארבעת ראשי הערים חתומים יחדיו על מכתב שהופנה לראש הממשלה ולשר האוצר, שבו הם מבקשים לכלול את ארבע הקריות במפת היישובים שזכאים להטבות מס. על פי הבקשה, זכאים תושבי הקריות להטבות מס עקב היותם ברמת סיכון ביטחוני גבוה בשל קיומם של אתרים בעלי חשיבות אסטרטגית, דבר שהופך את האזור ותושביו ליעד לירי טילים כפי שהיה במלחמת לבנון השנייה.

עוד מציינים ראשי הערים, כי על פי נתוני התחלואה שפורסמו לאחרונה, חשופים תושבי הקריות, יותר מכל אזור בארץ, למחלות שמקורן בזיהום אוויר. בסיכום הפנייה נאמר, כי ברשימת היישובים שנהנים מהטבות מס נכללים יישובים שנמצאים באשכולות חברתיים~כלכליים גבוהים יותר מהקריות ותושבי אותם ישובים גם עשירים יותר מתושבי הקריות.

"אם לא נעז לבקש, לעולם לא נדע אם נצליח לקבל", אמר השבוע מקורב לדוקורסקי. הוא הוסיף כי הוא גם מודע לכך שהסיכוי שתושבי הקריות יקבלו הטבות מס הוא קלוש עד בלתי סביר.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות