fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם בבנימינה מתכננים פריימריס: הכירו את רשימת "תל"ם"

רשימת תושבים תערוך במהלך החגים בחירות מקדימות לאיוש הסיעה לקראת הבחירות למועצה
מעוז ינון (צילום: דייב לנדיס)
מעוז ינון (צילום: דייב לנדיס)

בשבוע שעבר יצאה לאור והתחילה להתבלט סיעה חדשה המתמודדת לחברות בבחירות המקומיות למועצת בנימינה-גבעת עדה: "תל"ם", ראשי תיבות של "תושבים למען המושבות". הם מתכוננים עכשיו לקיים פריימריס פתוחים לסיעה, שמתוכננים במהלך אמצע ספטמבר, בין ראש השנה ליום כיפור. המועד המדויק יפורסם בקרוב. בפריימריז יוכלו התושבים לא רק לקבוע את הרשימה של תלם אלא גם להיות חלק ממנה.

בהודעה לציבור תיארו מקימי הסיעה את מטרותיהם ודרכם: "תנועת תושבים למען המושבות מורכבת מפעילים קהילתיים בתחומים שונים אשר החליטו לקחת אחריות ברמה המוניציפלית. אנו מאמינים בכוחנו לעבוד ולהשפיע מתוך המועצה על חיינו בבנימינה וגבעת עדה שנים קדימה. נשמר את אופי המושבות, נפעל לבחינה מחדש של תכנית המתאר והפיתוח המואץ מתוך איזון בין צרכי הגדילה וההתחדשות לבין שמירת האופי הכפרי, החקלאות, השטחים הירוקים ומשאבי הטבע הייחודיים".

מעוז ינון (צילום: דייב לנדיס)
מעוז ינון (צילום: דייב לנדיס)

מעוז ינון, תושב בנימינה, בעלי רשת האכסניות הידועה "אברהם הוסטלס", הוא ממקימי התנועה. "תל"ם מורכבת מתושבים אכפתיים, מעורבים, בעלי רקורד חברתי ועסקי מוכח אשר לא היו פעילים ברמה הפוליטית המקומית עד היום. לנגד עיננו חלום לחיות בסביבה עשירה בחיי קהילה, נקיית כפיים, אנושית ותומכת באחר, בעלת אופי כפרי, המתקיימת ברווחה ושואפת לעודד יזמות, חדשנות ועזרה הדדית. נייצר מנגנון של שיתוף הציבור בהחלטות המועצה ושקיפות מלאה לדרך עבודתה ועבודת הוועדות על מנת לחזק את האמון בין תושבי הישוב למועצה. תלם מתמודדת למועצה בלבד (ההצבעה בשני פתקים), אנחנו תנועה עצמאית, איננו תומכים באף אחד מהמועמדים הקיימים ולאחר שניבחר למועצה נבטיח שראש המועצה הנבחר יישאר בתלם".

לגבי הפריימריס הקרבים בתנועה, הבטיח ינון: "בימים הקרובים נפרסם את מסמך ההתחייבות עליו יחתום כל מועמד לרשימה, בו יכללו בין היתר ההבטחה כי ישרת את כלל ציבור התושבים, כי יפעל על פי צו מצפונו וביושר כפיים וכי העקרונות של שקיפות ושל משילות משותפת יהיו המצפן על פיו יפעל כנבחר ציבור".

מזכיר את התהליך שעשתה סיעת גע"ש ('גבעת עדה אחת') לאחרונה. הם ההשראה שלכם?

"חשבנו לעשות זאת כבר לפני כן", משיב ינון, ובאותה נשימה, מפרגן למתחריו: "גע"ש בהחלט הוכיחו שאפשר לעשות פריימריס כאלה בצורה טובה ויפה, ומה שמוכח כמוצלח ועובד היטב, כדאי להמשיך בו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות