fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גליל מערבי חדש: הושק מלון בוטיק ברגבה

מימין: דוידוביץ, פורת, וקנין, לוין, חזן
מימין: דוידוביץ, פורת, וקנין, לוין וחזן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

תחום התיירות בנסיקה בגליל המערבי. ביום חמישי הושק מלון בוטיק חדש במתחם רגבה בשם: 'אקוודוקט', בניהול רשת המלונות אוליב. המלון בבעלות איש העסקים שוקי חזן, הבעלים של אולמות האירועים סנדרין הסמוכים למלון. במלון נבנו 108 חדרים, מתוכם 18 בקתות עץ ייחודיות עם בריכות שחייה פרטיות. מלון הבוטיק אקוודוקט הוא חלק מחזון תיירותי של מלונות בוטיק יוקרתיים ואיכותיים.

שר התיירות יריב לוין (ליכוד), חנך את המלון במעמד ראש המועצה האזורית מטה אשר; משה דוידוביץ, מנכ"ל רשת; אוליב אמיר פורת, שר הדתות הנכנס; יצחק וקנין ואישי ציבור נוספים.  בשנת 2018 ביקרו בישראל: 4.1 מיליון תיירים המהווים עלייה של 1.2 מיליון תיירים בשנתיים. התרומה למשק מהכנסות בתיירות בשנת 2018 נאמדת ב-22 מיליארד שקלים. בפגישה עם השר וצוותו, הציגו בפניהם  דוידוביץ', אנשי החברה הכלכלית מטה אשר, מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי; יעל רון את העשייה לקידום התיירות באזור הגליל המערבי ופיתוח מגוון אפשרויות התיירות, הלינה, הבילוי והפנאי.

במשך עשרות שנים רוקמים בגליל המערבי תוכניות תיירות. אחת מהבעיות המרכזיות בצפון הוא היצע לינה נמוך מאד לתיירות פנים וחוץ. התעשיינית והפילנתרופית רעיה שטראוס- בן דרור השיקה לפני שמונה שנים את מיזם 'אוצרות הגליל' לפיתוח התיירות ומאות צימרים ואתרים הוקמו במרקם הכפרי. בשבוע שעבר הצהירה רשת אורכידאה שתבנה מלון עם 50 חדרים בחאן אל עומדאן בעכו העתיקה. עוד מלון עסקים צפוי להיפתח בכניסה לנהריה.  במקביל המועצה האזורית מטה אשר מקדמת את פרויקט 'חזית הים', עליה עמלים מעל שש שנים. חלק מהתוכנית עוסקת גם בהקמה מחדש של כפר הנופש אכזיב המיתולוגי.

יריב לוין (צילום אדריאן הרבשטיין)
שר התיירות יריב לוין (צילום אדריאן הרבשטיין)

 

מימין: דוידוביץ, פורת, וקנין, לוין, חזן
מימין: דוידוביץ, פורת, וקנין, לוין וחזן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

"כשמדברים על פיתוח חזון ועשייה לגליל המערבי, בית מלון חדש הוא בהחלט אמונה בגליל, נקרא לזה אפילו זו ציונות לשמה. רשת אוליב שמה חזון בגליל ומדינת ישראל הוא מקום מופלא. אנו נראה את כמות התיירים גדלה וזו זכות גדולה של כולנו לבניית תיירות במדינת ישראל", הסביר המנכ"ל פורת  בהשקת המלון.

דוידוביץ הוסיף: "המלון טומן הכרה בכל היופי של הגליל המערבי. תיירות פנים וחוץ עם מגוון שופע של פנינות חופי הטבע, תרבות וקולינריה המשלבים רב תרבותיות: דרוסים, מוסלמים, צ'רקסים יהודים, בדואים המשלבים את הווה ואת העתיד. המלון יהווה נדבך לשגשוגו של הגליל".

השר לוין: "יוזמה חשובה וכלל לא מובן מאליו לחנוך מלון בגליל. מוכרחים להגדיל את היצע חדרי הלינה כי אין תמהיל מגוון. בתקופות רבות אין מקום והמחירים גבוהים והיכולת לשיווק נפגעת. הקמת מלון הוא תהליך ארוך עם סיכון לא מבוטל ואני מביע את הערכתי לשוקי ועמית לענות לאתגר ולגוון את היצע חדרי הלינה עם מוקד תיירות. הממשלה נמצאת בתחילת הדרך למיצוי הפוטנציאל, זו בשורה לאזור עם מנוע צמיחה ענק".

מלון אקוודוקט ברגבה (צילום: רותם כבסה)
מלון אקוודוקט ברגבה (צילום: רותם כבסה)

 לוין הביע תמיכה רבה בפרויקטים שהוצגו בפניו וחיזק את רעיון ההובלה האזורית: "קונספט שיתופי הפעולה בין הרשויות הוא בדיוק הדבר הנכון לעשות. יש בכך את האפשרות להציע חוויות כוללות רחבות, המציעות את המגוון של מה שיש לכל רשות להציע". 

דוידוביץ סיכם: "אנחנו משקיעים רבות בקידום תחום התיירות במועצה ואזור הגליל המערבי, יש לנו פרויקטים שאפתניים ועשייה רבה בשלל תחומי תיירות – פסטיבלים, אפשרויות לינה מגוונות, פרויקט חזית הים ומסלולי אופניים המחברים את כל אזור הגליל המערבי. אנחנו ממשיכים בעשייה וקוראים למשרד התיירות לסייע אף יותר כחלק מההבנה כי התיירות היא מנוע צמיחה חשוב למדינה ולאזור".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות