fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גידול משמעותי בנתוני הגיוס בחדרה

מנתונים שהוצגו בפני ראש העיר עולה כי שיעורי הגיוס בחדרה גבוהים מהממוצע הארצי. גידול משמעותי חל בשיעור הנשים המתגייסות ליחידות לחימה. הוצגו גם תוכניות הכנה לצה"ל, לעידוד גיוס ושירות משמעותי
לקידום שירות משמעותי. גנדלמן
לקידום שירות משמעותי. גנדלמן

מנתונים שהוצגו בפני ראש העיר עולה כי שיעורי הגיוס בחדרה גבוהים מהממוצע הארצי. גידול משמעותי חל בשיעור הנשים המתגייסות ליחידות לחימה. הוצגו גם תוכניות הכנה לצה"ל, לעידוד גיוס ושירות משמעותי

 השבוע הוצגו בפני ראש העירייה צביקה גנדלמן, שיעורי הגיוס לצה"ל בעיר חדרה אשר הוכנו ונותחו על-ידי אגף כוח אדם בצה"ל.

הנתונים המתייחסים לחדרה הוצגו בישיבה סגורה בהשתתפות ראש העיר, נציגי חיל חינוך ונוער ולשכת גיוס חיפה. מאחר שנתוני הגיוס הינם בסיס לבניית תוכנית הכנה לצה"ל בבתי הספר ובמסגרות הבלתי פורמליות, השתתפו בפגישה גם נציגי מינהל חברה ונוער במשרד החינוך, נציגי אגף החינוך בעירייה, נציגי עמותת "פנאי העיר", מנהלי התיכונים בעיר ועוד.

לקידום שירות משמעותי. גנדלמן
לקידום שירות משמעותי. גנדלמן

נתון מעניין שעלה מניתוח שיעורי הגיוס מצביע על קפיצה באחוז הנשים המתגייסות ללחימה. אם בגיוס 2013 התנדבו לתפקידי לחימה רק 3.1 אחוז מהמתגייסות, בשנת 2014 עלה אחוז המתגייסות ל-6.8, ובגיוס 2015 הגיע אחוז הלוחמות ל-11.3, גבוה מהממוצע הארצי העומד על 6.3 אחוז.

לגבי גיוס גברים עולה מהנתונים כי שיעור הגיוס של מסיימי תיכון ילידי 95' הגיע ל-84.4 אחוז, גבוה מהממוצע הארצי העומד על 73.7 אחוזים. נתונים סופיים לגבי ילידי 96' (גיוס 2014) ו-97' (גיוס 2015) עדיין לא עובדו, מאחר ששנתונים אלה טרם סיימו את השירות הצבאי.

עם זאת, נבדק אחוז המתגייסים ליחידות לחימה לאורך ארבע השנים (ילידי 94' עד 97'). אף על פי שלגבי גיוס 2014 ו-2015 אין נתונים סופיים, כבר עכשיו ברור שבחדרה חלה עלייה בשיעור הלוחמים. מ-41.5 בגיוס 2013 (ילידי 95') עד 46.8 בגיוס 2014 ו-51.3 אחוזים בגיוס 2015, נתון גבוה מהממוצע הארצי העומד על 46.5.

כמו כן נבדקו גם נתונים לגבי מתגייסים בחדרה שהגיעו לקצונה, ועלה כי שיעור מבין המשתחררים ב-2015 עמד אחוז הקצינים על 8.6 אחוזים, גבוה מהממוצע הארצי העומד על 6.9 אחוזים.

גם גיוס נשים נבדק לאורך ארבע השנים, ונמצא כי הוא גבוה מהממוצע הארצי העומד על 57 אחוזים. גיוס הנשים בחדרה בשנת 2013 הגיע ל-69 אחוז, רובן (74.6 אחוז) הגיעו למערך הקורסים או לקצונה.

בסך הכל העלו הנתונים כי, בדרוג הערים עלתה חדרה בגיוס הגברים ב-11 מקומות, וכי גיוס הגברים שומר על מגמה יציבה ומעל הממוצע. גם גיוס הנשים נמצא במגמת עלייה וגבוה מהממוצע הארצי, וקיימת עלייה מרשימה באחוז המתנדבות ללחימה.

אף על פי ששיעור הגיוס בחדרה עולה על הממוצע הארצי, פועלות בעיר תוכניות להכנת מלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) לשירות בצה"ל. תוכניות ההכנה לצה"ל מתקיימות בבתי הספר התיכונים בעיר במסגרות הבוקר, ובמרכזי הפנאי ומועדוני הנוער במסגרות הערב.

מטרות התוכנית לחזק את התשתית הערכית, אהבת המולדת והנאמנות למדינה, ערך השירות ותחושת השליחות; מתן מידע מקצועי והתנסות פעילה של בני הנוער במרכיבי תוכנית ההכנה לצה"ל; ליווי אישי לאורך תהליכי המיון, שיבוץ וגיוס. כל זאת נועד לעידודם של בני הנוער לשירות משמעותי, בדגש על תפקידי לחימה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות