fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גולללל!

עידו שטראוס מקרית ביאליק שיחק כדורגל עד גיל 22, כשהרגיש שמיצה את עצמו. שמונה שנים היה בארה"ב, שם ראה לראשונה מיזם של מגרשי כדורגל מדשא סינתטי, התאהב והחליט שהוא מביא את זה לארץ. הוא חבר לרן בן שמעון וביחד הם פתחו בקרית ים את "גולאסו", מתחם כדורגל ברמה של פיפ"א שני כוכבים
אירופה זה כאן. שטראוס ובן שמעון (צילום: דורון גולן)
אירופה זה כאן. שטראוס ובן שמעון (צילום: דורון גולן)

שני שחקני כדורגל בדימוס יצאו לדרך. האחד מקצועי, השני קצת פחות, וביחד הם החליטו ליצור מתחם כדורגל, שיעניק את התנאים הטובים ביותר למשחק או לסתם בילוי. גבירותיי ורבותיי, קבלו את עידו שטראוס ורן בן שמעון, שחונכים בימים אלה בקרית ים את "גולאסו".

שטראוס נולד בקרית ביאליק. כילד, עד הבוגרים, היה קפטן נבחרת הנוער של ישראל ושיחק במחלקת הנוער של מכבי חיפה. "הכדורגל בשבילי הוא האהבה הכי גדולה שיש", הוא אומר, "כשאתה עושה משהו שאתה אוהב ואתה טוב בו, אתה מרגיש אותו. כל השנים נושא הכדורגל היה אצלי בקרביים. כמי שהתחיל בגיל 5 ועבר כברת דרך ארוכה, אני מאוד מחובר ואוהב. האהבה הזו באה מהשבתות שהיינו מתעוררים בהן בשש בבוקר לנסוע למשחקי חוץ, ואבא שלי היה מכין סנדוויצ'ים ועד טיולים שנתיים, שלא הייתי יוצא אליהם, כי לא רציתי לפספס משחקים. בגלל משחקי כדורגל, הייתי צריך להשלים מבחנים, וכילד צעיר המחיר היה מאוד יקר".

אהבה ממבט ראשון

שטראוס שיחק כדורגל עד גיל 22, עד הרמה המקצועית, וברזומה שלו 50 הופעות בנבחרת הנוער ולאחר מכן קצת בליגה הלאומית והארצית. "עזבתי, כי הרגשתי שאני לא ממצה את עצמי. הייתי בארצות הברית שמונה שנים, במהלכן נחשפתי למיזם של מגרשי כדורגל מדשא סינתטי והתחברתי לזה מהשנייה הראשונה. מאז שראיתי את המיזם, כל הזמן חשבתי איך אני מביא את זה לארץ, לאן ובעיקר עם מי אני עושה את זה".

את רן בן שמעון אין צורך להציג. כדורגלן עבר בליגת העל שגדל במחלקת הנוער של מכבי פתח תקווה. באמצע שנות התשעים נחת בהפועל חיפה והפך להיות לאחד מסמלי הקבוצה.

לאחר קריירת משחק מפוארת החל בן שמעון לאמן, בין היתר גם את הפועל חיפה ואחר כך את עירוני קרית שמונה, איתה זכה בגביע הטוטו העלה אותה בפעם הראשונה לליגת העל. בן שמעון אימן גם את הקבוצה הקפריסאית של לרנקה, את הפועל תל אביב ואת מכבי פתח תקווה. בשנה האחרונה הוא מאמן את מ.ס אשדוד, לאחר שעזב את בית"ר ירושלים.

בן שמעון ושטראוס לא הכירו לפני שיתוף הפעולה העסקי ביניהם. "לא הכרתי את רן, הכירו בינינו אחרי שידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות", מספר שטראוס, "היו לי הערצה וכבוד אליו בכל מה שקשור לכדורגל. ראיתי אותו כמישהו שיהיה מלהיב ומרגש לעבוד איתו ולהתחבר אליו. מה שיפה בינינו הוא שמהשנייה הראשונה שנפגשנו, נוצר בינינו חיבור מאוד אמיתי, מאוד עמוק. אני מדבר על זה לפעמים כמו שאני מספר איך פגשתי את עדן, אשתי. אחריה, רן הוא אהבה ממבט ראשון, חיבור מאוד טוב. כשהכרנו, צחקקנו לנו בערב והוא באלגנטיות שלו עם אינטליגנציה רגשית גבוהה התקשר וכתב, ומאז לא עזבנו האחד את השני".

נשאב פנימה

בן שמעון נותן לשטראוס את הבמה בראיון הזה, אבל כששטראוס מדבר על הפגישה הראשונה ביניהם, הוא אומר: "הציעו לי הרבה מיזמים עסקיים לאורך השנים, תמיד בתי קפה וחנויות, ומאוד הקפדתי לא להתעסק עם משהו שלא קשור לתחומים שאני לא מבין בהם היטב. אני חייב להיכנס כל-כולי לכל פרויקט, עם רגש. כשהציעו לי להצטרף למיזם של עידו, קודם כל הבנתי שזה התחום שלי ומיד זה הדליק אצלי נורה. הוא הציע לי משהו מדהים, לאמן דור חדש, משהו שלי. לא משהו שמעסיקים אותי, אלא אני אעסיק אחרים. זה התחיל מכדור צמר גפן קטן מאוד ולאט~לאט שאבו אותי פנימה ולא כמשקיע, אלא כשותף".

כשבן שמעון הסכים ללכת על המיזם, החלו השניים לתור אחר שטח שיתאים לחזון שלהם. שטראוס: "נפגשתי עם אלי כהן, סגן ראש עיריית קרית ים ואיש ספורט שאוהב כדורגל. יצא מכרז בקרית ים, ניגשנו בצורה הכי רצינית ועניינית, עם האני מאמין שלנו, עם מה שאנו רוצים לעשות, ההשקעה, הכספים, היתרונות במתקן כזה בקרית ים, וזכינו".

בן שמעון: "רצינו לעשות את הדבר הכי מושלם עם ירידה לפרטים. עם הצורך פלוס האהבה לכדורגל והידע, גם הידע בתחום העסקי, יצרנו מוצר חווייתי שונה ומנצח".

מתחם הכדורגל, שהקימו, לו קראו "גולאסו" שזה "גול מרהיב" בספרדית, כולל מגרשים מדשא סינתטי, לדבריהם ברמה של פיפ"א 2 כוכבים, ובהם רשתות הפרדה, תאורת לילה, שערי כדורגל מקצועיים, אולם לחוגים ואימונים וחדרי הלבשה הכוללים לוקרים ומקלחות פרטיות. כל זה ממוקם בקרית ים ונפתח לקהל הרחב ממש בימים אלה.

"זה מתקן שהלב שלו הם מגרשי כדורגל בדשא סינתטי להשכרה", מסביר שטראוס, "בשנים האחרונות הכדורגל החובבני צבר תאוצה, אנשים בכל הגילאים מתארגנים ומחפשים מתקן לשחק כדורגל, פעם או פעמיים בשבוע, אבל המתקנים הקיימים לא מספיקים. אם זה מגרשי אספלט, אז אין תאורת לילה, וכך הלאה. מוצר הבסיס שלנו הוא המגרשים להשכרה, לקבוצות וליחידים. בנינו מגרש לאימונים אישיים, לקחנו את הידע והניסיון הרב של רן בכל הנוגע למה מאמן צריך או ירצה לקבל כדי להעביר אימונים אישיים לשחקני כדורגל, אם זה גודל השטח, הכנסת אביזרי ספורט מסוימים, שערים מכל מיני סוגים. הכוונה שלנו לעשות שיתופי פעולה עם חברות מהאזור שרוצות להגיע ליום כיף, על טהרת הספורט והבריאות, הם יוכלו לעשות כאן כל מיני פעילויות. יש לנו אפשרות ויכולת להביא מתנפחים ופינות ישיבה והצללה. זה מתחם רב גוני שיכול להכיל אפילו עד 2500 איש, אין מתחמים כאלה כיום באזור שלנו, ואנחנו ננצל אותו כדי לעשות בו אירועי קונספט. גם קבוצות ספורט יוכלו לשכור אצלנו, כי באמת אין כאן מגרשים טובים לאגודות ספורט".

אירופה זה כאן. שטראוס ובן שמעון  (צילום: דורון גולן)
אירופה זה כאן. שטראוס ובן שמעון (צילום: דורון גולן)

ימי הולדת וקייטנות

בן שמעון מבקש להדגיש גם את נישת ימי ההולדת לילדים. "איזה כיף זה שלילדים יש יכולת להשתולל בטורניר ולקבל גביע. אם כבר בחוץ, אז לפחות שיהיה יפה. החוויה לילדים היא גדולה, כי זה מקום עם אינסוף אפשרויות, מרחבים אדירים, שערים שמיועדים לכל גיל. להורים יהיה מתחם שבו יוכלו לעשות פעילויות ספורט, יש אולם לחוגים, יש קפטריה כיפית. התחלנו בהרשמה לקייטנות הכדורגל כבר מהקיץ הקרוב. ההורים, שישלחו את הילדים לקייטנה, יידעו שהמקום מאוד בטיחותי, סגור, מוצל ועם כל הפסיליטיס. הם יידעו שהם מביאים את הילדים בבוקר ובאים אחר הצהריים לקחת אותם, אחרי פעילות ספורטיבית ולא שהיו סגורים בחדר מול המסכים כל היום. מי לא ירצה להגיע למתחם אחרי הלימודים? ילדים יבואו, יאכלו ארוחה בריאה, יעשו שיעורים ואחר כך יוכלו לעשות פעילות ספורט, כל אחד מה שהוא אוהב".

"הקייטנה הראשונה תתחיל ב-2 ביולי. זו תהיה קייטנת ספורט חווייתי", מוסיף שטראוס, "היא תציע פעילויות, מופעים ובריכה, כולה על טהרת הספורט והבריאות. ספורטאי-על, ולא רק מעולם הכדורגל, יבואו למפגשים עם הילדים, ייעצו על תזונה נכונה, על כושר, מנהיגות ועוד".

בן שמעון: "בעוד חמש שנים זה יהיה מרכז ספורט, שמנקז אליו את תחום שעות הפנאי וגם מתחם שבו אפשר יהיה לקיים אירועים משפחתיים, אירועי ילדים, ימי הולדת ובעיקר מרכז לחברות שרוצות לצאת מהמשרדים הממוזגים. הן יוכלו לשלב כנס בתוך האולם עם פעילות גופנית בחוץ".

זיכרונות הכדורגל מהילדות של שניהם כוללים הרבה משחק על אספלט. "אני זוכר ששיחקתי כדורגל על אספלט במרכז סביון בקרית ביאליק, והכדור היה קופץ לכיוונים אחרים", נזכר שטראוס. "היינו עושים שערים מאבנים ומתווכחים אם היה או לא היה גול, אבל רצים נהנים ושמחים".

כדורים מפונצ'רים

בן שמעון: "בשבילי זיכרון ילדות של כדורגל מהשכונה הוא ששיחקתי כל הזמן עם הבוגרים. השער שלנו היה הכניסה לביטוח לאומי ולשם היינו בועטים, היינו שמים אבנים ולא היה כדור שלא היה מפונצ'ר. עד שהאצבע של הרגל לא הייתה משתפשפת באספלט, לא היו קונים לנו נעליים חדשות. אני זוכר את עצמי משחק עם הגדולים, לא עולה הביתה עד שאמא צועקת מהחלון, אבל לרוב היא לא יכלה לגרד אותי מהרחוב עד שמונה בערב. אני זוכר שתמיד אמרתי להורים שאני רוצה לקנות ארטיק והיו נותנים כמה שקלים, אותם הייתי חוסך לכדור חדש, ותמיד הייתי ישן מחובק עם הכדור".

לבן שמעון יש שלושה ילדים. בת ושני בנים. בניו, לדבריו, משחקים כדורגל בתנאים קצת שונים מהתנאים שהיו לו כילד. "יש להם 20 כדורים ודשא סינטטי עם שערי קרבון", הוא אומר בחיוך, "הם חיים בעולם אחר, הילדים שלי מקבלים יותר ממה שאנחנו קיבלנו".

למרות השם הגדול שלו בכדורגל, הצניעות של בן שמעון היא משהו שקשה להתעלם ממנו. "בפגישה הראשונה שלנו, מה שהיה לרן הכי חשוב זה שהוא לא בא לתת את השם שלו, אלא להיות שותף", משתף שטראוס, "מה שאני עושה, רן עושה, מה שאני מקבל, הוא מקבל. הוא מחובר לפרויקט הזה בלב".

בן שמעון: "בהתחלה השם שלי הוא אחלה כרטיס ביקור, רוב הפגישות שלי עם אנשים מתחילות בכמה דקות על כדורגל, אבל בעסקים צריך באמת להיות שם ולהיכנס לפרטים הקטנים, ואני בנאדם כזה".

שטראוס: "אם חשבתי שיש לי תודעת שירות, לרן יש יותר ממני. היה חשוב לו להשקיע עוד טיפה, פרפקציוניסט. טוב או טוב מאוד לא סיפק אותו, היה לי ברור שאנחנו הולכים על הכי טוב שיש".

"כל העניין של הספורט והכדורגל באזור שלנו תופס תאוצה בשנים האחרונות ויש חוסר אדיר", אומר בן שמעון, "הכי חשוב היה לנו לקחת את הכדורגל, כמה שהוא פשוט, ולתת אותו במוצרים הכי טובים שיש".

 

בקרית ים הולכים על ספורט

סגן ראש עיריית קרית ים אלי כהן, שפועל רבות לקידום הספורט בעיר אמר השבוע: "כל המכרז נולד מהצורך לקדם את הספורט בעיר, כחלק ממדיניות שהתווינו בתחילת הקדנציה. ראש העירייה דוד אבן צור ואני פועלים לקידום הספורט, תוך מתן מענה לכל ילדי העיר, כדי שיסתובבו פחות ברחובות. הוצאנו למכרז הקמת מגרשי ספורט, והם זכו. נפגשתי איתם ונתתי להם להבין שהספורט הוא מאוד חשוב לעירייה, ואנו נעשה הכל כדי להקל עליהם בהקמת המתחם. הם הבינו שאנחנו רציניים בכוונות שלנו לעזור, וזה מה שמשך אחד כמו רן בן שמעון למחויבות הזו, להקים מיזם שכזה בקרית ים.

"כחלק ממדיניות של עיר שמביאה יזמים ומשקיעים מבחוץ, לא היו מאושרים מאיתנו לקבל אישיות כמו רן בן שמעון שבא ומשקיע בעיר, כחלק מההתחדשות שהיא עוברת. אין לי ספק שהמיזם מקדם את הספורט ואת קרית ים. אני מאמין שספורט מביא ילדים להישגיות, הצלחה ומיקוד ונותן להם להוציא את האגרסיות בפארק ולא ברחובות. הספורט אמור להשתלב עם מערכת החינוך, והחלום שלי הוא להקים אקדמיה פלוס בית ספר, שיהיה קשר ישיר בין ההישגים הספורטיביים לתוצאות הלימוד. אין לי ספק שבעתיד זה יקרה, כי אבן צור ואני רואים עין בעין את עתיד העיר כעיר ספורט. אנחנו מקדמים הקמת אצטדיון חדש, שיעמוד בסטנדרטים גבוהים ויוכל לארח משחקים מליגות גבוהות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות