fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בתום מאבק פוליטי יוסי פדידה לחבר בועדה לתכנון ובנייה קריות

מועצת עיר קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
מועצת עיר קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

מאבק פוליטי ומשפטי בין ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, לבין חבר האופוזיציה העירונית, יוסי פדידה, הגיע ביום רביעי השבוע לסיומו לאחר שמועצת העיר התכנסה ואישרה את מינויו של פדידה לחבר בועדה לתכנון ובנייה קריות.

פדידה מעצם היותו חבר אופוזיציה היה אמור להיות חבר בועדה שמשותפת לקרית ביאליק, קרית מוצקין וקרית ים, לאחר פרישתו  מהתפקיד של חבר אופוזיציה אחר, אבי רוטמן. אולם צורי פעל כדי למנוע את המינוי של פדידה ובישיבת מועצת העיר הקודמת לאחר שהטיח בפדידה טענות של עבירות פליליות, נמצע המינוי. פדידה, באמצעות עו"ד יאיר אבני, פנה לבית המשפט המחוזי בחיפה וזה פסק כי אין ממש בטענותיו של צורי וכי מועצת העיר צריכה להתכנס ולאשר את המינוי. צורי המשיך בניסיונותיו למנוע את המינוי ואף לא זימן את המועצה לישיבתה החודשית. פדידה שוב פנה לבית המשפט שפסק שעל מועצת העיר להתכנס עד סוף החודש הנוכחי ולאשר את המינוי. אולם גם זה לא מנע מצורי לנסות לעצור את המינוי והוא פנה לבית המשפט העליון בבכקשה לצו עיכוב ביצוע ונדחה. יממה לפני כינוס המועצה פנה צורי שוב לבית המשפט העליון בבקשה לעיון מחדש בהחלטה ושוב נדחה.

מועצת עיר קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
מועצת עיר קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

צורי עצמו, שניסה בכל כוחו למנוע את המינוי, לא היה נוכח בישיבה ונמצא כעת בחו"ל ואת ישיבת המועצה ניהל מנשה צורף. "אני עצוב על הדרך שבה זה קורה" אמר פדידה לחברי המועצה "לצערי פשוט תפרו לי תיק. בית המשפט קבע שאין כלום בטענות נגדי". דבריו של פדידה נקטעו על ידי חבר הקואליציה העירונית, יהושוע כהן, שניסה לתקוף את פדידה ואת רוטמן. לאחר כמה דקות של הפרעות הצביעו שלושת חברי האופוזיציה העירונית בעד מינויו של פדידה, כהן התנגד והשאר נמנעו מה שהוביל את האישור למינוי פדידה כחבר מן המניין בועדה לתכנון ובנייה. חבר המועצה, נחום מזוז, אמר בישיבה כי "עם כל הכבוד לבית המשפט הוא לא יכול להגיד לי מה להצביע ואיך. זכות ההצבעה החופשית היא שלי. אם כבוד בית המשפט רוצה, שימנה את יוסי פדידה בעצמו".

בתום הישיבה אמר פדידה ל"הד הקריות": הגיע הזמן שמישהו ילמד אותו (צורי-ד"ג) בדרך הקשה כיצד מכבדים את החוק. הוא לא יכל לסבול את הוראות החוק והעדיף לברוח לחו"ל ולתת לחברי המועצה המסכנים להתמודד עם העוולות שהוא עושה". פדידה הוסיף כי מתוקף תפקידו כיו"ר ועדת הביקורת הוא מתכוון לפנות למשטרה לפתוח בחקירה בחשד להטיית מכרז במתחם כורדני, הצעה שלא הייתה מקובלת על הקואליציה העירונית.

תפקיד זה הוא בנוסף לתפקידו של פדידה כיו"ר ועדת הביקורת העירונית וכעת הוא מחזיק למעשה בשתי עמדות כוח והשפעה על על כל התהליכים שעוברים דרך העירייה. בישיבה העלה פדידה הצעה לסדר יום לפנות למשטרה כדי שתפתח בחקירה פלילית על התנהלות העירייה באחד המכרזים במתחם כורדני. מכרז שבית המשפט פסל וקבע שאינו חוקי. הצעה זו הורדה מסדר היום על ידי בומה ברח"ד בטענה כי מומחה חיצוני קבע שלא נפל פגם במעשי ועדת המכרזים או העירייה.

עם זאת, גורמים פוליטיים המעורים בעירייה מסרו כי לא נראה שצורי יעבור בשתיקה על המינוי של פדידה לאחר שניסה למנוע אותו. כעת נותר לראות מה יהיה הצעד הבא שצורי יבצע בכדי להוציא את פדידה מהועדה. פדידה מצידו אינו מוכן לוותר על המינוי, שהוא זכאי לו כחוק, ומוכן להמשיך במאבקים המשפטיים נגד צורי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות