fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשעה טובה: בדרך הים בפרדס חנה יוסדרו הצמתים לרכבת וההדרים

מימין: יואב קעטבי, ישראל כץ והגר פרי יגור. צילום: מועצת פרדס חנה כרכור
מימין: יואב קעטבי, ישראל כץ והגר פרי יגור. צילום: מועצת פרדס חנה כרכור

זה שנים שהעיתון עוקב אחרי הבעיות והסכנות שבדרך הים בפרדס חנה. הכביש הראשי החותך את היישוב ידוע בצמתים המסוכנים שבו, כמו צומת הרכבת, האורנים וההדרים. שדה הראייה בצמתים לקוי, והעומס בו רב כיוון שזו הדרך היחידה לעקוף את פרדס חנה מצפון. היציאה לכביש מהצמתים מסוכנת וקשה עבור כלי רכב והולכי רגל כאחד, וילדים המשתמשים באצטדיון הספורט שמצפון לכביש נאלצים לחצות אותו באופן יומיומי, גם בשעות החשיכה, ולהסתכן בכל פעם. כמוהם נהגים ורוכבי אופניים בדרכם לרכבת, תושבי השכונות הצפוניות של פרדס חנה, תלמידי בית הספר הדמוקרטי "שבילים" ועוד.

תאונה בדרך הים (צילום: פרטי)
תאונה בדרך הים (צילום: פרטי)

בשנים האחרונות היו ניסיונות של תושבים להעלות את הנושא לסדר היום, כולל הפגות שנערכו במקום, ומשרד התחבורה נקט בעמדה לפיה סטטיסטיקת התאונות בכביש אינה מצדיקה את התקצוב של הסדרת הצמתים בו. בשנה האחרונה היו סימנים לאופטימיות כשמועצת פרדס חנה כרכור אישרה תוכנית להסדרת חלק מהצמתים והתנהלו מגעים עם משרדי הממשלה במטרה למצוא דרכים למימון הפרויקט.

ביום שני השבוע נודע כי התרחשה פריצת דרך משמעותית ונראה שהבעיה בדרך המהירה לפתרון. ראש מועצת פרדס חנה כרכור הגר פרי יגור וממלא מקום ראש המועצה יואב קעטבי, נפגשו עם שר התחבורה ישראל כץ  לדון בסוגיות התחבורה הבוערות בישוב. בפגישה השתתפו גם מהנדס המועצה והצוות הבכיר במשרד התחבורה. בתום הפגישה הודיעה פרי יגור: "לאחר שנים של מאבק ציבורי ומציאות בה התמודדנו עם סכנה בטיחותית יומיומית בדרך הים, אני שמחה לחזור מהפגישה עם בשורות משמעותיות: אושרה סופית תוכנית הסדרת דרך הים בתקציב של כ-9.2 מיליון שקלים. הנחיתי את מהנדס המועצה לצאת למכרז מידי, שבמסגרתו יוסדרו צומת הפניה לרכבת וצומת ההדרים-דרך הים בהתאם לתכנית שגובשה. עוד הועלו במסגרת הפגישה סוגיות בוערות נוספות בתחום התחבורה בישוב, בהן קידום כביש עוקף 653, שיפור התחבורה הציבורית ותחנות האוטובוס ביישוב, קידום שבילי הליכה ואופניים, הסדרת רחובות המייסדים ודגניה ועוד".

יואב קעטבי הוסיף: "הסדרת  דרך הים הוא מהלך אותו קידמתי אישית וציבורית בשנים האחרונות, ואשר הבשיל השבוע לידי מימוש. בפגישה עם שר התחבורה אושרה סופית התכנית להסדרת התנועה, טיפול בתשתיות הנדרשות בדרך הים וכן ברחובות נוספים בישוב. התכנית הסופית כפי שאושרה, תוצג במלואה בקרוב ומהווה פריצת דרך לקראת הקלה משמעותית בהסדרי התנועה בפרדס חנה כרכור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות