fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשליחות לחדרה: רופא הילדים המכונה 'הטייס' הגיע לעיר

המומחה לרפואת ילדים, ד"ר גל שגיא, הגיע למרפאת מאוחדת בחדרה לפני כשנה, ומהר מאוד השיטות שלו הפכו למודל לחיקוי * על העבודה היום יומית שלו הוא אומר: "אין אושר גדול מילד צוחק ובוודאי מפעוט שהחלים"
ד"ר גל שגיא. "טיפול טוב עם אהבה ורוך" צילום: עצמי
ד"ר גל שגיא. "טיפול טוב עם אהבה ורוך" צילום: עצמי

ד"ר גל שגיא, מומחה לרפואת ילדים בקופת חולים מאוחדת בחדרה, לא ממש מבין עד היום מדוע הודבק לו הכינוי "הטייס". "אולי יש לי שם של טייס, אבל אני לא…גם בחדרה וגם בבית חולים הדסה, שם עבדתי בעבר, החליטו שאני יעיל ומסודר, ועם שם מתאים, ומשום מה קבעו שאני טייס…".

ד"ר שגיא, נשוי לאסתי (רופאת נשים) ואב לשלושה ילדים, מתגורר זה שנה בבנימינה. הוא למד רפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים ("אוהב את המקום שם כפליים, גם בזכות הידע והאווירה וגם כי פגשתי שם את אשתי").

מה הביא אותך לחדרה?

"החלטנו לפני שנה וחצי לעזוב את אזור ירושלים ולשמחתנו הגענו לכאן. הנהלת המחוז בקופת חולים מאוחדת שמעה על המעבר המתוכנן ובאופן טבעי קיבלנו החלטה משותפת כי את שיטות העבודה שלי ורמת הטיפול הרפואי שהנהגתי באזור ירושלים נבצע בהצלחה רבה גם כאן. מאחר ויכולתה הברורה של הקופה וצוותה הייתה ידועה לי, לא הייתה התלבטות".

ד"ר שגיא הכניס עימו הרבה חיות וגם לא מעט שינויים למרפאה החדשה בחדרה. "עקרונות העבודה שלי מבוססים על הקווים הבאים: מקצועיות ללא פשרות; הסבר סבלני ובגובה העיניים לילד/נער ולהורה. ראשית זו זכותם. שנית אני הרבה יותר ממוקד וסבלני מהאינטרנט. ושלישית, הבנה שלהם היא חלק מכריע בהצלחת הטיפול; זמינות יומית והבנה כי זמנם של המטופלים וההורים יקר לא פחות משלי. במילים אחרות, יעילות, יעילות, יעילות".

ד"ר גל שגיא. "טיפול טוב עם אהבה ורוך" צילום: עצמי
ד"ר גל שגיא. "טיפול טוב עם אהבה ורוך"
צילום: עצמי

תן דוגמא.

"בכל מרפאה בה אני עובד ישנו תמיד מענה טלפוני בו ניתן לבקש לשוחח איתי. למרשמים כרוניים ואישורים ניתן להגיש בקשה ולאסוף ללא צורך בקביעת תור והמתנה. כל מטופל מקבל בנוסף דרך לצור עימי קשר במצב דחוף גם כאשר המרפאה לא פעילה. אני מרגיש ופועל כאבא הרפואי של הילד. והמרפאה היא ביתה הרפואי של המשפחה. הטיפול יהיה טוב, אבל עם אהבה ורוך. כל שינוי במצבו, כל יעוץ שההורים קיבלו מעניין אותי. בכל צורך בהרחבת בירור אכוון ההורים לטוב ביותר ולא אשאירם עם טופס הפנייה אובדי עצות".

איזו מרפאה מצאת בחדרה?

"המרפאה בה אני עובד כעת בחדרה היא לב ליבה של מאוחדת בכל מרחב החוף. בשל הצורך הרפואי ובהיותנו קשובים לבקשות המטופלים אתחיל לעבוד גם במרפאה החדשה בשכונת הפארק. מצאתי כאן צוות רפואי סיעודי ופרא רפואי  מנוסה ששמח לשתף איתי פעולה לטובת הובלה והצטיינות לא רק בתחום הרפואה אלא גם בתחום הזמינות ותודעת השרות".

מה מייחד את המרפאה?

"אנו בתחילת יישומם של מספר פרויקטים ייחודיים בארץ שמטרתם שיפור רב בנוחות ובאיכות הטיפול למבוטחים. אזור חדרה הוא הראשון בהם יבוצעו. חבל להכביר במילים, אנחנו נבצע ואני משוכנע שהמעשים ידברו בקרוב בעד עצמם".

מדוע בחרת דווקא בתחום רפואת הילדים?

"רפואת הילדים הוא מקצוע מדהים. מומחה בתחום צריך להכיר את כל שלבי הגדילה וההתפתחות של ילוד דרך תינוק ופעוט ועד ילד ונער לפני גיוס. לכל שלב מצבים רפואיים שונים. המשותף העיקרי לכל שלבי הילדות והנערות הוא התמימות והלב הפתוח. אין אושר גדול מילד צוחק ובוודאי מפעוט שהחלים.

אני רואה בחינוך לבריאות ולהרגלי חיים חלק משמעותי מתפקידי. רפואה מונעת חשובה לא פחות מטפול במצב חולי. חלק מההבנה היא שלא כל שיעול או נזלת דורשים תרופה וכי לגופו של ילד כוחות ריפוי מדהימים ולעיתים עלינו רק לעזור קצת".

רגע לפני החורף, מה לגבי השפעת השנה?

"אפתיע ואומר כי להבנתי ולגישתי אין הכרח להפעיל מכבש לחצים על הורה שאינו מעוניין לחסן את הילדים. אני כן מציע וממליץ בחום שכל הורה לילד בקבוצת סיכון לסיבוכי השפעת, ובכלל,  יגיע לשוחח עם מומחה ברפואת ילדים שיסייע לו לקבל את ההחלטה הנכונה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות