fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ברנקו וייס: שלושה מקרי אלימות ביום אחד

תלמיד תקף את חברו במספריים, תלמיד השליך כיסא על תלמיד אחר ותלמידה עיקמה את ידה של מורה. מהמועצה וממשרד החינוך נמסר: "מקרים אלו אינם מעידים על הכלל. בית הספר מעניק סביבת לימודים בטוחה ונינוחה"
התיכון החקלאי ברנקו וייס. צילום: נירית שפאץ
התיכון החקלאי ברנקו וייס. צילום: נירית שפאץ

 

 

 

הבוקר (ראשון)הופיעו שוטרים בתיכון ברנקו וייס (לשעבר תיכון החקלאי) בפרדס חנה-כרכור בעקבות אירוע אלימות חמור בו תקף אחד התלמידים תלמיד אחר במספריים ופצע אותו.

בתחילה החלו שמועות שהתבררו כנכונות לאחר שבית הספר הוציא הודעה להורים. אחד ההורים: "שמענו על האירוע בפייסבוק, דיברנו עליו בינינו ודאגנו, עד שיצאה הודעה רשמית במשוב לכל ההורים בנושא. זה מדאיג ומעורר חששות". דאגות נוספות התעוררו בשל העובדה שהאירוע הצטרף לשני אירועי אלימות נוספים שהתרחשו בתיכון באותו יום. באחד מהם השליך תלמיד כיסא על תלמיד אחר ובשני תקפה תלמידה מורה ועיקמה את ידה.

אם לילדים בתיכון אומרת: "מקרי אלימות בתיכון הזה היו עד כה נדירים, זה בית ספר שקט ואני לא זוכרת שהגיעה אליו פעם משטרה. אני לא מבינה מה קורה כאן עכשיו, שנת הלימודים רק התחילה וכבר יש תחושה שמסוכן לשלוח לבית הספר את הילדים".

התיכון החקלאי ברנקו וייס. צילום: נירית שפאץ
התיכון החקלאי ברנקו וייס. צילום: נירית שפאץ

מההודעה שקיבלו ההורים מבית הספר לגבי אירוע התקיפה במספריים: "היום היה אירוע משמעתי חריג בבית הספר של ריב בין שני תלמידים. האירוע טופל מיידית, נבלם על ידי צוות המורים. מצאנו לנכון לערב את המשטרה. הפוגע הורחק מבית הספר והועבר לטיפול המשטרה. משפחות התלמידים עודכנו באירוע והן שותפות לטיפול. נמשיך בנחישות במדיניות של אפס סובלנות לאלימות".

מהמשטרה נמסר: "התלמיד החשוד בתקיפתו של חברו לספסל הלימודים באמצעות מספריים נעצר, נחקר ושוחרר בתנאים מגבילים לחמישה ימי מעצר בית והרחקה מהתלמיד שהותקף ונשרט. גורמי הרווחה מעודכנים במקרה".

חברת המועצה ויו"ר האופוזיציה מסיעת "ביחד עם העבודה", הגר פרי יגור, סיפרה כי קיבלה הודעות על מקרי אלימות נוספים באותו יום וקראה לדיון מיוחד במועצה בנושא, כפי שמסרה אחר כך: "ביום ראשון אירעו שלושה מקרי אלימות קשים וחריגים בברנקו וייס בפרדס חנה. המידע בדבר מקרים אלה הגיע אליי אתמול ממקורות לא רשמיים, ומשרבו הפניות, פניתי למנהלת אגף החינוך במועצה שאישרה חלק מהפרטים. פניתי לראש המועצה זיו דשא וביקשתי לכנס דיון מיוחד, בהשתתפות גורמי החינוך, הרווחה ומשטרת ישראל, כדי להתעדכן בתמונת המצב המלאה. חשוב כי לקיים דיון זה, מתוך אחריות ובאופן שקול ומפוקח כדי שיילקחו ההחלטות הנכונות. הורים, מורים ותלמידים רבים שאני נמצאת עימם בקשר מביעים דאגה וחשש וחשוב לי שיידעו שיש מי שדואג להם".

בראיון לתחנת הרדיו רדיו 90FM  אישרה מנהלת מחלקת החינוך במועצה, אילנה זגול, כי שלושה אירועי אלימות אירעו ביום ראשון בתיכון, ואמרה כי הגורמים המקצועיים יכונסו לישיבה בנושא.

ממועצת פרדס חנה~כרכור וממשרד החינוך נמסרה תגובה משותפת: מהמועצה וממשרד החינוך נמסרה תגובה משותפת: "האירועים החריגים שהתרחשו השבוע בבית הספר ברנקו וייס מטופלים על ידי בית הספר, משרד החינוך, הגורמים המקצועיים ובמקרה אחד אף על ידי גורמי החוק. אנו מגלים אפס סובלנות לאלימות והטיפול בהם נחוש ונחרץ. מקרים אלו אינם מעידים על הכלל, ובית הספר נהנה מאקלים חיובי המעניק סביבת לימודים תומכת, בטוחה ונינוחה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות