fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: ספר חדש של מאיר אריאל

מאיר אריאל עם שירז ועם הנכד, עידן (צילום: פרטי)
מאיר אריאל עם שירז ועם הנכד, עידן (צילום: פרטי)

מאיר אריאל, פזמונאי, משורר, מלחין וזמר מהמובילים בארץ, נולד וגדל במשמרות, נפטר ב-1999, בהיותו בן 57. כאמן גדול וייחודי שתרם רבות לתרבות הישראלית, "שיר כאב", "שדות גולדברג", "טרמינל לומינלט" ו"עברנו את פרעה" הם רק כמה מהשירים הזכורים היטב בתודעה הציבורית שהשאיר אחריו. זאת לצד שירים שכתב לזמרים אחרים והיו לנכסי צאן ברזל כמו "אגדת דשא" ו"סוף עונת התפוזים". אבל אריאל כתב גם טקסטים רבים בעלי ערך שפחות מוכרים וזכורים, וראויים בהחלט שהציבור ייחשף גם אליהם. לרגל שנת ה-20 למותו החלו בני משפחתו להפיק מספר פרויקטים לתיעוד והנצחה של יצירתו. בתכנית ספר חדש, מופע גדול, שיר חדש שעומד לצאת, אולי גם חוברת אקורדים, וסרט דוקומנטרי שאמור להיות משודר ב"יס" בקיץ הקרוב.

היעד הראשון הוא הספר שיכלול את כל כתבי הפרוזה של אריאל, פרויקט שאותו מובילה בתו, שירז אריאל, תושבת פרדס חנה. את הספר תערוך עטרה אופק. שירז אריאל מספרת: "מדובר בספר שיכלול את כל כתביו שאינם שירים, ביניהם מאמרים, סיפורים קצרים, קטעי מחשבות, רעיונות, פתקים (כמו הפתק עם הטקסט המסקרן "מועצת האדישים"), מכתבים מרגשים שכתב לאנשים מפורסמים כמו דן בן אמוץ, דוד גרוסמן, אהוד ברק ואחרים, הספדים וברכות, כמו ברכה שכתב לנעמי שמר וברכה שכתב ליצחק רבין. אני עובדת כבר לא מעט שנים על קלסר עבה מאוד של כתביו, והחומרים עדיין לא הוקלדו למחשב. כמו כן, מכיוון שיש טקסטים שהם לא כל כך ברורים ומובנים, העלינו את הרעיון לתת חומרים למגוון אנשי תקשורת ותרבות שעוסקים בכתיבה והכירו את אבא שלי, וכן לכותבים עולים צעירים יותר, וכל אחד מהם יבחר קטע מכתביו ויכתוב לו פרשנויות ותובנות, שישולבו בספר. עכשיו כבר יש לנו רשימה יפה של אנשים שהצטרפו והביעו רצון לקחת חלק, ביניהם דורי בן זאב, פרופ' נסים קלדרון, סיוון רהב מאיר, דורון שפר, קובי אשרת, מאיר גולדברג ואחרים".

לצורך הפרויקט רץ עכשיו בהדסטארט קמפיין לגיוס כספים שנקרא "מאיר אריאל – ספר חדש", כי הזמן קצר והמלאכה מרובה: צריך להספיק להוציא את הספר בזמן לאזכרה של שנת ה-20, שתתקיים ביולי הקרוב. נכון לתחילת השבוע כבר גויסה בקמפיין קרוב למחצית מתוך סכום היעד של מאה אלף שקלים. שיהיה בהצלחה והלוואי שנזכה לראות את הספר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות