fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: מסופי תחבורה חדשים בנתניה

משרד התחבורה אישר שלושה פרויקטים תחבורתיים גדולים שאמורים להקל על עומסי התנועה בעיר. בין השאר סוכם על ארגון מחדש של הקווים העירוניים
הרמפה המערבית בגשר האחדות (הדמיה: עיריית נתניה)

בשנתיים הקרובות יוקמו בנתניה תשתיות תחבורתית בסכום של 200 מיליון שקלים.

לאחרונה אישר משרד התחבורה שלושה פרויקטים שאמורים להקל על עומסי התנועה בנתניה. הפרויקטים: הקמת רמפה מערבית לגשר האחדות שתצטרך לרמפה המזרחית שנבנית בימים אלה בעלות של כ-80 מיליון שקלים, הקמת מסוף לתחבורה ציבורית בתחנת הרכבת ספיר ותכנונם של שלושה נוספים, שניים בצפון העיר ואחד בדרומה – בעלות של 120 מיליון שקלים.

"מדובר בעלות כוללת הנאמדת ביותר מ-37 מיליון שקלים, כאשר משרד התחבורה התחייב לממן 26 מיליון שקלים", אמר סגן ראש העירייה וממלא מקומה אלי דלל.

הרמפה המערבית בגשר האחדות (הדמיה: עיריית נתניה)
הרמפה המערבית בגשר האחדות (הדמיה: עיריית נתניה)

הרמפה המערבית תצטרף לרמפה המזרחית, ושתיהן יאפשרו כניסה נוספת לנתניה מכיוון דרום ויציאה נוספת לכיוון דרום. הרמפה המזרחית נמצאת בשלבי ביצוע בהשקעה של 40 מיליון שקלים, אף היא במימון של משרד התחבורה ובהשתתפות עיריית נתניה, והעלייה אליה לרחוב האר"י אמורה להקל משמעותית על עומסי התנועה הנוצרים ביתר הכניסות לעיר.

מסוף התחבורה הציבורית ליד תחנת הרכבת ספיר ימומן על ידי משרד התחבורה בסך של 26 מיליון שקלים (85 אחוז מהפרויקט). עלות שלושת המסופים הנוספים מוערכת ביותר ממיליון שקלים. כל מסוף ישתרע על ארבעה דונמים וישמש מוקד ליציאה וכניסה של עשרות אוטובוסים מרחבי העיר.

עיריית נתניה בשיתוף הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה סיכמו על מפה תחבורתית חדשה של העיר שתכלול ארגון מחדש של מערך הקווים הפנימיים בתחבורה הציבורית ותצא לדרך באוקטובר הקרוב. דלל: "המטרה לתת מענה לצרכים ולבקשות העדכניות של תושבי העיר, בעיקר בשכונות הוותיקות של נתניה, ולהתאים את המערך התחבורתי לתנופת הפיתוח שמאפיינת בשנים האחרונות את העיר ולפיתוחה העתידי. התוכנית כוללת הוספת עשרה קווים עירונים חדשים שתוכננו למתן מענה נכון וזמין בהתאם לצרכים, בתדירויות מתאימות ורמת שירות גבוהה, ובתוך כך ביטול של 13 קווים קיימים, חסרי ביקוש ו/או לא יעילים. כל זאת בעקבות סקר מפורט שנעשה בנושא, הנוגע לכל אחת מן התחנות ולכל אחד מקווי התחבורה הציבורית ברחבי העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות