fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: דוחות לחונים יותר משעתיים ברחובות הסמוכים לרמב"ד בקרית מוצקין

הגבלות חנייה ברבמ"ד קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
הגבלות חנייה ברבמ"ד קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

עיריית קרית מוצקין הציבה בשבועות האחרונים תמרורים המגבילים לשעתיים את זמן החניה ברחובות הסמוכים למרכז הקניות רמב"ד. עם הצבת המדחנים יחלו פקחי העירייה ברישום דוחות לרכבים שחונים מעבר לשעתיים.

הרמב"ד, שפירושו רב מימדי, הוקם לפני 39 שנים והיה מראשוני מרכזי הקניות המקורים בקריות. מאז הקמתו הייתה החנייה חופשית מהגבלת זמן כלשהי. בסמוך, בונה העירייה את בניין העירייה החדש שעומד לפני סיום ומקביל לסיום העבודות הוצבו שלטים המורים כי זמן החנייה הוגבל לשעתיים בלבד ברחובות דולצ'ין עד פינת רחוב חיבת ציון ועד לרחוב דקר, שהם הרחובות שנמצאים למעשה בחלקו האחורי של הרבמ"ד.

בד בבד, מחלקים מדי יום לרכבים החונים עלוני מידע על הגבלות החנייה החדשות. בשלב זה לא נרשמים דוחות חנייה מכיוון שהמדחנים טרם הוצבו אולם עם הצבתם יחלו פקחי העירייה ברישום דוחות. הקירבה לבניין העירייה החדש תקל על עבודת הפקחים שבכל יציאה מהבניין יוכלו לעבור בחנייה ולרשום דוחות לנהגים שחרגו מהזמן המותר.

הגבלות חנייה ברבמ"ד קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
הגבלות חנייה ברבמ"ד קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

צעד זה של העירייה מעורר מחלוקת בקרב בסוחרים ברמב"ד ובשיחות שנערכו איתם השבוע עולה כי רובם מתנגדים למהלך זה בטענה שרבמ"ד סובל מירידה במספר הקונים ובהכנסות וכל הגבלה על הלקוחות עלולה להרחיק אותם מלערוך קניות במקום. מיעוט מהסוחרים טוען כי מדובר בצעד חשוב שכן רבים מהאנשים שמגיעים לרבמ"ד שוהים בו שעות רבות "על כוס קפה אחת" ולמעשה אינם מייצרים הכנסה לסוחרים. בשיחות עם כמה מהלקוחות עולה כי הם מתנגדים להגבלה כשלהי על זמן החניה ברבמ"ד. יצויין כי הגבלת זמן החנייה אינה חלה על החנייה בחלק הקדמי של הרבמ"ד.

מהעירייה נמסר: "החנייה בשטח הרבמ"ד חופשית ואין בה כל מגבלה. העירייה סימנה אזורים מסוימים ברחוב דולצ'ין שאינם שייכים לרבמ"ד וקבעה הסדרי חנייה כפי שקיימים במקומות אחרים בעיר ובכל עיר במדינת ישראל. הסדרים אלה מטיבים גם עם הסוחרים ברבמ"ד וגם עם התושבים, יוצרים תחלופת חונים וקונים ומונעים חנייה ממושכת לשווא. כמו כן, העירייה מנפיקה תו חנייה בעלות סמלית של כ-50 שקלים לשנה, המאפשר שעתיים חנייה בחינם. הרשות ביצעה הסברה בנושא וחלוקת תווים בחינם התקפים לחודשיים הקרובים על מנת להקל על התושבים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות