fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בלט מול האסדה: תכירו את הדר ליבק, רקדנית אקטיביסטית

הדר ליבק צילום בועז רענן
הדר ליבק צילום בועז רענן

תכירו את הדר ליבק מרמת פולג, שהשתתפה השבוע בהפגנת המחאה בתל אביב נגד אסדות הגז שם רקדה את ריקוד המחאה. ליבק, אם לבת 13, היא מורה לבלט קלאסי מטעם האקדמיה המלכותית בלונדון. בחודשים האחרונים הפכה להיות מעורבת בפעילות סביבתית חברתית בעיר ולפני הבחירות התענינה אצל המתמודדים על תמיכתם בסביבה: "כמו שאני דואגת לבריאותן של התלמידות שלי בבלט חשוב לי שגם הסביבה בה אנחנו חיים בנתניה תהיה טובה יותר  ולכן החלטתי לקחת חלק בפעילות ולהיות אקטיבית".

אקטיבית. הדר ליבק צילום בועז רענן
אקטיבית. הדר ליבק צילום בועז רענן

זה התחיל אצלה במאבק נגד אסדות הגז ולאחרונה הקימה קבוצה בפייסבוק, "ירוקים נתניה והסביבה" שמרכזת פעילות למען שמורת האירוסים. היא גם בין יוזמי גינת האוכל בסבידור ליד המקווה ושמירה על חוף פולג.

כמורה לבלט ומומחית לשיפור יכולות היא מכינה תלמידות ותלמידים לתחרויות בלט בינלאומיות. השנה היא הכינה שלושים תלמידות שהצליחו לשפר יכולתן ולחזור ארצה עם מדליות זהב מתחרויות. היא עושה עבודה ברוכה עם ילדות בעלות מוגבלות פיזית. כמו כן פיתחה שיטה לשיקום באמצעות פילאטיס אחרי פציעות של שלד ושרירים, כך שמי שמגיע אליה צולע יוצא ממנה בריצה.

כילדה היא למדה לנגן על פסנתר ולרקוד בלט מגיל 3 וכבר בילדותה אמרה עליה מורתה שתהיה רקדנית. כנערה למדה בלט קלאסי בבלט הישראלי. אחרי שרות צבאי בתחום קבילות החיילים היא הופיעה ונסעה להשתלם כמורה ורקדנית בקנדה. היא למדה מזרחנות בגבעת חביבה, דוברת ערבית ולימדה בלט קלאסי בבית ספר יהודי ערבי ביפו.

מה דעתך על לימודי הערבית בבתי הספר היסודיים?

"בגלל שישראל במזרח התיכון מוקפת מדינות ערביות אני חושבת שהשפה הערבית צריכה להילמד כבר מגיל צעיר. אני למדתי בבית הספר היסודי ערבית".

אם תצטרפי לפעילות פוליטית באיזה תחום היית רוצה לשפר בנתניה?

"בעיקר בתחום החינוך לחופש ושיוויון בהזדמנויות ולמידה בשיטות שיעשו את הלמידה מעניינת יותר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות