fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בכאב ובלב דואב, צליל תורג'מן, חבר של הדר"

צליל תורג'מן מקרית מוצקין, חברו של סגן הדר גולדין ז"ל, שגופתו מוחזקת מאז "צוק איתן" בידי החמאס, לא יכול היה לשאת את התנהגות הח"כים ביטן וזוהר כלפי ההורים השכולים. כשלא נרדם בלילה, כתב מכתב נוקב לראש הממשלה
"היום נחצו קווים אדומים. היום היינו עדים לאחד מהדיונים המשפילים ביותר של כנסת ישראל". צליל תורג'מן צילום: דורון גולן
"היום נחצו קווים אדומים. היום היינו עדים לאחד מהדיונים המשפילים ביותר של כנסת ישראל". צליל תורג'מן צילום: דורון גולן

שני חברי הכנסת דוד ביטן ומיקי זוהר, שהתעמתו עם אביו של החייל אורון שאול ועם אמו של הדר גולדין, שגופותיהם נחטפו בידי החמאס, הביאו את צליל תורג'מן מקרית מוצקין לכתוב מכתב לראש הממשלה. רוב הציבור התרעם כשצפה ביו"ר הקואליציה ביטן מכנה אב שכול "שקרן" ובח"כ זוהר מדבר מאוד לא יפה לאמו של הדר גולדין ז"ל. ההורים השכולים הגיעו לדין הוועדה בכנסת, שעסקה גם בנושא גופות החיילים שנחטפו ב"צוק איתן" ומחו על העובדה, כי בחלוף שלוש שנים מאז המבצע, הממשלה טרם החזירה את הגופות לקבר ישראל.

תורג'מן שהכיר את סגן הדר גולדין במהלך שירות המילואים שלו, הבין בימי השבעה, שמוטלת עליו החובה המוסרית לפעול להשבת גופתו. מאז הוא פעיל במאבק ההורים. "השעה אחת בלילה ואני לא מצליח להירדם", כתב תורג'מן לראש הממשלה בנימין נתניהו, "היום נחצו קווים אדומים. היום היינו עדים לאחד מהדיונים המשפילים ביותר של כנסת ישראל ובמיוחד של אלה הקוראים עצמם מנהיגים. כחבר של הדר, כמי שלחם בצוק איתן ועוד יילחם במערכות הבאות, חשתי עוגמת נפש, השפלה ואפילו בגידה. כל אחד מאתנו שצפה בדיון הזה יכול היה לדמיין את הוריו במקום ההורים של חברינו שנפלו".

"היום נחצו קווים אדומים. היום היינו עדים לאחד מהדיונים המשפילים ביותר של כנסת ישראל". צליל תורג'מן צילום: דורון גולן
"נחצו קווים אדומים.  היינו עדים לאחד מהדיונים המשפילים ביותר של כנסת ישראל". צליל תורג'מן
צילום: דורון גולן

בהמשך כותב תורג'מן, כי במשך שלוש שנים אומר נתניהו שהוא עושה הכל להשיב את גופות החיילים,  אך בפועל לא נעשה דבר. "אנחנו יודעים שאתה לא עושה כלום, שכל מה שמעניין אותך זה שקט. כל עוד לך יש שקט, תוכל להמשיך בקריירה הפוליטית שלך. אך לא עוד. לומר שהשגנו הרתעה זו אחיזת עניים. עם ההרתעה אמיתית הם ייכנעו לדרישותינו. הסבב הבא הוא לא שאלה של אם, הוא שאלה של מתי ולתלות אותו בהבאת הבנים לקבר ישראל, הבנים שאתה שלחת והפקרת זה פשע שאין כדוגמתו".

עוד כותב תורג'מן: "הגיע הזמן שעם ישראל יידע שיש מה לעשות לתיקון המשוואה אך לא עושים, כי מפחדים מהתגובה מנגד והרי אין סיבה, כי כמו שכבר נאמר הסבב הבא זה שאלה של מתי, הרי חמאס לא יושב רגל על רגל, אלא מתחמש, מתחזק ובונה מנהרות".

תורג'מן מוסיף: "אדוני ראש הממשלה, אתה יודע מה צריך לעשות. מספר הדיונים שהתקיימו בנושא ואי יישום החלטות הקבינט, מעידים על מקום הסוגיה בסדרי העדיפויות שלך. ההתנהלות מול המשפחות מביישת אותך ואת המקום שאתה בראשותו ומעידה על אי קבלת האחריות…". תורג'מן מסיים את מכתבו: "בכאב ובלב דואב, צליל תורג'מן, חבר של הדר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות