fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית שאן: 97 חולים מאומתים, 89 חולים פעילים ורק 8 מחלימים

בגל הקורונה הראשון הייתה העיר בית שאן הכי נקייה בארץ, בגל השני כבר התהפכו היוצרות ובגדול. נכון להיום סופרים בעיר כמעט 100 חולים
ראש העיר בית שאן ז'קי לוי (צילום עצמי)
ראש העיר בית שאן ז'קי לוי (צילום עצמי)

בגל הקורונה הראשון הייתה העיר בית שאן הכי נקייה בארץ. "הקורונה לא התקרבה אלינו, היא לא עומדת במזג האוויר החם שלנו", אמרו תושבים בעיר, שהתנהלו כאילו המגפה שמכה בעולם כולו כלל לא קשורה אליהם.

אבל בגל הקורונה השני, התהפכו היוצרות. מקרי הדבקה רבים נחשפים מדי יום. מספרם של החולים מתקרב כיום ל- 100: 97 חולים מאומתים, 89 חולים פעילים ורק 8 מחלימים.

בעירייה הפשילו שרוולים והחלו בהגברת אכיפה ויותר דוחות,  פעילות הסברה אינטנסיבית, כולל גם סטודנטים שגויסו לחלוקת חומר וטלפונים למבודדים שישמרו על כל הכללים,  פעילות מול מד"א והכללית בעיקר הביאה לכמות בדיקות משמעותית ביחס לאוכלוסייה.  בעירייה  מעודדים כמה שיותר חולים ליציאה למלוניות.

גם רב העיר נקרא לדגל והוא משתתף בהסברה לגבי תפילות מחוץ לבתי הכנסת. מועדוני הקשישים בעיר נסגרו בתחילת המשבר. בוטלו כל פעילויות הקיץ פרט לקייטנות בבתי הספר והגנים (שגם ככה התפוסה שם פחות מ-50% מהנרשמים).

"אנחנו לא נכנסים לפאניקה"

ראש העיר זקי לוי: "ימים לא פשוטים עבורנו, אבל כפי שבגל הראשון לא נכנסנו לאופוריה בעקבות אי ההידבקות, כך גם עכשיו אנחנו לא נכנסים לפאניקה. יחד עם זאת, אנחנו נוקטים בכל הצעדים על מנת לעצור את ההידבקות. כמעט ולא תראה כאן אנשים ללא מסיכות. השיטור העירוני מחלק מסיכות למי שצריך והמשטרה אוכפת מאד את ההנחיות לעטיית מסיכות".

לדברי זקי לוי:  "פעלנו כדי להגדיל בצורה משמעותית את מספר הבדיקות לתושבי העיר ואני שוב קורא לכולם להמשיך לשמור על הנחיות משרד הבריאות. בית שאן עברה כבר משברים יותר גדולים, ולצד החשש הטבעי של כולם אני רואה כאן את העזרה ההדדית בין התושבים, מקרים שאנשים פרטיים ובעלי עסקים בסיוע מתנדבים שלנו דואגים לאספקה של מזון למשפחות החולים. זו הסיבה שבסופו של דבר אני אופטימי שנתגבר גם על המשבר הזה".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות