fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הספר הוצף, עיריית נתניה: "תוך חודשיים מכרז לניקוז רחוב איתמר בן אבי"

שטפון איתמר בן אבי צילום לימור ארבץ
שטפון איתמר בן אבי צילום לימור ארבץ

ההורים לילדים בבית הספר יונתן בנתניה השביתו ביום ראשון השבוע את הלימודים בשעתיים הראשונות של הבוקר לאות מחאה על ההצפות החוזרות בכל שנה בבית הספר. לטענתם, בכל פעם שיורד גשם חזק במיוחד, שביל הגישה לבית הספר מוצף וכן הכניסה והכביש בשדרות איתמר בן אבי.

שטפון איתמר בן אבי צילום לימור ארבץ
שטפון איתמר בן אבי צילום לימור ארבץ

עומר שחר, חבר בוועד ההורים המרכזי בבית ספר יונתן: "לפני שנתיים בית הספר הוצף והילדים לא יכלו לצאת ממנו בתום הלימודים. זה קורה בכל שנה כבר עשרות שנים. תשתית הניקוז לא עומדת בעומס. הפעם החלטנו לשים לזה סוף. אנחנו מוחים בשביתה בת שעתיים ואם התשתיות לא יטופלו באופן יסודי השביתה תהיה ארוכה יותר"

יו"ר ועד ההורים יצחק ועקנין הוסיף כי הגישה לבית הספר נחסמת מאחר ותשתית הניקוז ברחוב איתמר בן אבי לא עומדת בכמויות המים כשעוצמת הגשמים גוברת בית הספר מוצף. "הנהגת בית ספר יונתן התריעה שוב ושוב בפני גורמים רבים בעירייה על הבעיה והסכנה האפשרית הנוצרת בעת הצפת בית הספר. כצעד מחאתי, מתוך אחריות הורית כלפי הילדים ודאגה וחשש אמיתים לשלום הילדים, החליטה הנהגת ההורים של בית ספר יונתן להשבית את הלימודים. אנו מחזקים את ידם של ההורים, חרדים לשלומם של הילדים ומגבים את החלטת הנהגת ההורים וקוראים לכל הנוגעים בדבר, למצוא פתרון תשתיתי ארוך טווח".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה ביצעה בשנים האחרונות עבודות ניקוז נרחבות שפתרו כמעט כליל את תופעת ההצפות שהיו בעבר בעיר. גם בבית הספר יונתן המים נספגים במהירות יחסית, אלא אם כן מדובר בכמות חריגה ועוצמתית של משקעים שנרשמת בזמן קצר. מכל מקום, עם קבלת הפנייה בנושא חזרו ונוקו המרזבים לאחר הסחף שהצטבר בהם. כמו כן, העירייה מקדמת באמצעות חל"ת, תכנון של נקז בדחיקה שיפתור כליל את כל הבעיות של ההצפות באזור, לרבות של בית הספר יונתן, הממוקם מבחינה טופוגרפית בשקע מקומי. גמר תכנון ומוכנות למכרז – תוך כחודשיים ימים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות