fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט הורה למשרד להגנת הסביבה להציג תוכנית למניעת מטרדי ריח

עתירה להפסיק את הריחות. צילום: דוברות העירייה
עתירה להפסיק את הריחות. צילום: דוברות העירייה

בית המשפט הנחה את המשרד להגנת הסביבה להציג את פרוייקט הפיקוח למניעת מטרדי ריח ועל פי זאת יקבע בית המשפט את החלטתו. כך נרבע בדיון הראשון בעתירה שהגישה עיריית קרית מוצקין נגד המשרד להגנת הסביבה ושורה של גופים בדרישה להפסיק את מטרדי הריח שפוגעים באיכות החיים של תושבי העיר, בעיקר בשכונת נווה גנים.
הדיון בעתירה, שבה נתבעים גם השר להגנת הסביבה, מועצה מקומית אעבלין, מפעל הקומפוסט ועוד התקיים בהרכב של שלושה שופטים ואליו הגיעה משלחת שיצאה מהעיר: המשנה לראש העירייה, עומר זוהר וסגן ראש העירייה, יוסי מרקוביץ' ש/טען בשם העירייה כי האחריות על מקור הריחות שמגיעים מחוץ לתחום השיפוט של עיריית קריית מוצקין מגיעה לפתחו של המשרד להגנת הסביבה. בית המשפט הטיל על המשרד להגנת הסביבה להציג תוך 90 יום את פעילות האכיפה והפיקוח ולאור זאת תתקבל החלטה בסוגייה.
ראש העירייה, חיים צורי, מסר לאחר הדיון: "מישהו צריך להתחיל לעבוד ולפקח, יש התחלה של צעדים חיוביים זה לא מספיק ועל כן הגשנו את העתירה. בתקופה הזו כולנו ניקח חלק ואני קורא לכולם לעדכן את המוקד העירוני על מקרי ריח. אנחנו מעבירים הכל תוך כדי תיעוד למשרד להגנת הסביבה ולא נרפה עד שהמשרד יבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר ובשליחות אמיתית כי לא ייתכן שרשות מקומית תסבול מריחות שמקורם באיזורים שלא בשטח שיפוטה. זה מדומה לאדם שהותקף ברחוב ושולחים אותו לחפש את המפגע. הרשויות יתחילו לפקח ואנחנו נוודא את זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות