fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט הורה למדינה לשלם פיצוי בגין שיהוי של יותר משנה

עו"ד סאמי אבו ורדה. צילום: יח"צ
עו"ד סאמי אבו ורדה. צילום: יח"צ

ההליכים במוסד לביטוח לאומי ובמס הכנסה עלולים להימשך זמן רב אך המתנה של למעלה משנה ורבע עד לקביעת מועד לדיון בבקשת ערעור, הגדישה את הסאה והשופטת מיכל פריימן מבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, הטילה על מדינת ישראל לשלם לתובע 2,500 שקלים הוצאות משפט.

הדיון נערך בעקבות בקשה שהגיש עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לביטוח לאומי ודיני נזיקין, למתן "צו עשה" לקביעת מועד לוועדה רפואית לערערים על טענות של תושב אזור הקריות,67, שוועדה רפואית בפניה התייצב לבדיקה לגבי פטור ממס הכנסה עקב מחלות מהן הוא סובל, לא דנה בכל המחלות שלו.

כבר בחודש אוקטובר 2017 פסקה השופטת כי טענותיו של התובע ידונו בוועדה רפואית לערערים, אבל מאז עורך דינו הגיש שבע בקשות ותזכורות למימוש פסק הדין מבלי שהיתה כל התייחסות לפניותיו. לכן לא נותר לו אלא לחזור לבית הדין לעבודה לכפות על המדינה לקיים את פסק הדין ולחייבה בהוצאות. נציגת המדינה  טענה בדיון  כי "ידוע שהמשיבה משתמשת בגורם שלישי לצורך קיום הוועדות (המוסד לביטוח לאומי) והתיק עובר מספר ידיים גם אצל המשיבה עד לחזרתו למוסד ועד לקביעת מועד דיון".

בהחלטתה כותבת השופטת  "שיהוי של  כשנה ורבע ממועד פסק הדין ועד מימושו הינו בלתי סביר בכל קנה מידה" ומאחר והמבקש  נאלץ לפנות שוב לבית הדין באמצעות עורך דינו הוא יקבל פיצוי הוצאות בסך 2500 שקלים. עו"ד אבו ורדה מסביר כי מדובר בהליך של וועדות לנכות לקבלת פטור ממס הכנסה עקב נכות, כאשר הביטוח הלאומי משמש כ"קבלן משנה" למס הכנסה בביצוע הוועדות. אולם מסתבר כי שני הגופים הללו "אינם מסוכרנים" ולכן ההמתנה לוועדות נמשכת זמן רב. "למרות שמדובר בסכום הוצאות לא גבוה שניתן לתובע, עצם מתן הפיצוי בשל עיכוב ממושך בזימון לוועדה רפואית ,מהווה תמרור אזהרה אדום למדינת ישראל, למס הכנסה ולביטוח הלאומי" אומר עו"ד אבו ורדה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות