fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביקורת קשה על הצבת התותח בצומת  נהריה

התותח הוצב בכניסה. צילום רותם כבסה
התותח הוצב בכניסה. צילום רותם כבסה

עיריית נהריה הציבה השבוע את התותח ההיסטורי במרכז צומת נהריה שהוא מכוון לכיוון שכונת מזרח ומעלות תרשיחא.  בחודש מרץ נחשף על ידי צפון 1 כי לוועדה המקומית בעיריית נהריה לא הוגשו תוכניות להצבת התותח ובניית המזרקה החדשה בעלות של חמישה מיליון שקלים.

ביקורת קשה מאד גם ברשתות החברתיות וברחובות העיר על הצבת התותח דוקא במקום הנבחר. תושבים מסבירים כי התותח אינו מודרני, לא משתלב עם הבנייה החדשנית של קניון ארנה וגשר המיתרים החדש שעתיד להיבנות והכניסה לעיר הפכה ל'מאיימת'.

התותח הוצב בכניסה. צילום רותם כבסה
התותח הוצב בכניסה. צילום רותם כבסה

עוד העלו טענות כלפי ראש העירייה ז'קי סבג שאינו מקשיב לתושבים ולא התייחס כלל למסר מאחורי הסימבוליקה של התותח.

התותח , הינו שלל ממלחמת שלום הגליל. במשך שנים ירה פגזים על נהריה. לאחר שנתפס הוצב כאנדרטה לזכר הנופלים בקרב, בשכונת יוספטל _ היכן שעומד כיום קניון ארנה וקנה התותח כוון ללבנון. במשך השנים מאז בניית הקניון היה מאוחסן. לאחרונה החליט סבג להציבו  מחדש דוקא בצומת הראשי, אך שהקנה מופנה לכיוון מזרח, אל עבר שכונות העיר, בית החולים והעיר מעלות.  בנוסף  משני צידי המדרכות גם הוצבו תורני גדלים באורך של 10 מטרים.

תושבים אמרו כי הכניסה הראשית  נראית כמו בסיס צבאי,  והחלק הקשה ביותר הוא הסכום אותו השקיע סבג של חמישה מיליון שקלים על הקמת מזרקה והצבת התותח, סכום שלדברי התושבים יכול היה בסכום זה לתקצב הצללת גני משחקים, הקמת צהרונים ועוד.

"חמישה מיליון שקלים שהלכו לפח, הציבו פסל שלא היה מה לעשות איתו ושמו במרכז העיר במקום הכי לא מתאים.  אי אפשר היה למצוא כיכר להניח אותו בו? למה דוקא באמצע העיר? בשדרות הגעתון?"

מעיריית נהריה נמסר: "עירייה משקיעה בתחומים רבים הכוללים את החינוך, פיתוח תשתיות, מבני ציבור ועוד בכל רחבי העיר. למרות זאת תמיד יהיו אלה שיעבירו ביקורת ויתקפו את הרשות על אף כל פעילותיה לחידוש ושדרוג איזור הכניסה לנהריה ובין היתר להצבת התותח במקום. העירייה תמשיך לפעול לטובת העיר למרות הביקורת"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות