fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בין מסיימי קורס הטיס; טייס מיובלים, טייס מאשחר וטייס ממנוף

סגן עמרי, סגן גיל וסגן יאיר צילום דו"צ

על רחבת המסדרים, בסיום קורס הטיס 175  יעמדו בשבוע הבא שלושה בני משגב: שניים בוגרי בית הספר משגב והשלישי בוגר תיכון שדה יעקב.

יום חמישי יסתיים קורס הטיס. הקורס מכשיר את אנשי צוות האוויר, טייסים, נווטים ומכוננים, אשר אמונים על ביצוע פעולות אסטרטגיות ושומרים על הביטחון בפעילויות אוויריות. בין מסיימי הקורס סגן עומרי, תושב ישוב יובלים, סגן יאיר, תושב ישוב אשחר וסגן גיל, תושב הישוב מנוף מהמועצה האזורית משגב.

סגן עומרי מסיים את מגמת נווטי הקרב. מטוסי הקרב מותאמים לקרבות אוויר ולהפצצת מטרות עוינות בדיוק רב. נווטי הקרב עוסקים בהכוונת הכלי ובביצוע משימות נוספות כגון תפעול מערכות נשק ומערכות לוחמה אלקטרונית.

סגן יאיר שובץ במגמת תובלה, התמקצע במטוסים העוסקים באיסוף מודיעין והטסת כוחות. במגמת התובלה המטוסים מותאמים להעברת מטענים מאסיביים, כלים צבאיים וכוחות בסדרי גודל משתנים. סגן גיל שובץ כטייס קרב. טייסי הקרב מתמחים בקרבות אוויר והפצצת מטרות עוינות בדיוק רב.

סגן עמרי, סגן גיל וסגן יאיר צילום דו"צ
סגן עמרי, סגן גיל וסגן יאיר צילום דו"צ

דור שלישי בחיל האוויר

עמרי בן 22, גר בישוב יובלים במשגב. בוגר בית הספר התיכון משגב במגמת כימיה וביולוגיה. ברוזמה שלו מגורים בדרום קוריאה בעקבות שליחות האב.

תחביבו העיקרי היה כדורסל, שיחק בהפועל משגב מילדות עד י"ב. במקביל עד כיתה ח' היה פעיל בתנועת הנוער העובד והלומד. עם סיום התיכון יצא לשנת שירות בכפר הנוער נירים, לנוער בסיכון. במסגרת שנת ההשכלה בקורס סיים תואר בניהול מערכות מידע.

סגן עומרי צילום דו"צ
סגן עומרי צילום דו"צ

עמרי הוא דור שלישי למשפחת חיל האוויר. אמו הייתה קצינת שלישות בטייסת 114 שהשתחררה בדרגת סגן. אביו היה נווט יסעור באותה טייסת, השתחרר בדרגת סרן והיום עושה מילואים במדור השתתפות. שני ההורים הכירו במהלך שירותם הצבאי.

גם שני סביו היו בחיל האוויר, סבא שלמה, שעלה ממצרים עם משפחתו כילד, למד ועבד קשה, השלים  תואר בטכניון והקים חברת ביטחון מצליחה. מערכת שפיתחה החברה נמצאת בשימוש בבסיס חצרים שבו משרת כיום עמרי. הוא היה  ראש תחום פיזיקה במפקדת חיל האוויר כאשר פרצה מלחמת לבנון הראשונה ועסק בפיתוח מערכות לראיית לילה, מערכות לייזר ופיתוח אמצעי נגד אלקטרו-אופטיים שונים למטוסי החיל. סבו השני היה איש מודיעין חיל אוויר. לעמרי עוד שלושה אחים ואחיות, הוא הבכור, אחיו שירת ביחידת חיל רגלים בסיירת אגוז, האחות השנייה לומדת רפואה והקטן עדיין רחוק מהגיוס.

מהתיכון הדתי לתובלה

יאיר בן 22, גר בישוב אשחר, המעורב דתיים וחילוניים.  למד בתיכון דתי שדה יעקב , בוגר מגמת פיזיקה .לפני כן למד בישיבת מעלה גלבוע, היה בתנועת נוער מעורבת של הצופים. תחביביו: כדורסל, טיולים וקריאת ספרים. מסיימים יחד עימו את הקורס סגן יובל וסגן אילן, שלמדו אתו יחד בישיבה, וסגן מלאכי שלמד איתו יחד בתיכון.

למרות שטיס לא היה חלומו, הוא קיבל זימון למיונים ראשונים בכיתה יא', התקדם בשלבים גם בהמשך מתוך ידיעה שהוא יכול לפרוש בסוף , אך ככל שהעמיק את ההיכרות עם הקורס זה תפס אותו יותר, כהגדרתו "בגלל האתגרים שמציב". לשאלה איך היה הקורס עבורו הוא משיב: " חוויה מספקת ומאתגרת, כל פעם לכבוש עוד פסגה". האם התאכזב על שיבוצו למטוסי תובלה ולא לקרב הוא משיב כי תחילה אכן כך היה אך בהמשך למד להכיר ולאהוב את המגמה: "בהתחלה קצת התאכזבתי , כי הייתי חצי שנה בקרב, אבל ברגע שהחליטו שאני מתאים לתובלה, אני כבר אוהב את זה" . במסגרת שנת ההשכלה בקורס עשה סיים תואר בכלכלה וניהול.

סגן יאיר צילום דו"צ
סגן יאיר צילום דו"צ

אביו הוא רופא שיניים מנהל מכבי, אמו ציירת בעלת סטודיו בבית . במלחמת לבנון הראשונה אביו לחם כמפקד מחלקה בגולני. ליאיר אחות תאומה, אח גדול ואח קטן שחולם גם הוא להיות טייס. עובדת היותם דתיים, אינה משנה את התמיכה הגדולה שהוא מקבל בסביבתו הוא מסביר: הם לא חוששים מהמפגש שלי עם דברים שונים".

גם טייס וגם רקדן

גיל בן 22, גר בישוב מנוף. למד בתיכון משגב מגמת פיזיקה וביולוגיה. היה פעיל בתנועת הנוער האיחוד החקלאי. עם תום התיכון יצא לשנת שירות בכפר הנוער מנוף, כפר נוער חקלאי לכיתות י'-יב' בעכו. בין תחביביו לשחק כדורגל, לטייל ולעסוק בטיפוס צוקים. עד כיתה יא' רקד במסגרת להקות המחול של משגב.

במסגרת שנת ההשכלה בקורס עשה גיל תואר בפוליטיקה ממשל וניהול. גיל למד בבית הספר התיכון משגב ביחד עם עומרי חברו לקורס.

שלושה טייסים ממשגב
סגן גיל צילום דובר צה"ל

על שיבוצו למגמת קרב הוא אומר: "אני מאוד אוהב את זה. חווית הטיסה היא נדבך חשוב בעולם הטיסה".

בדומה לחברו יאיר גם גיל לא גדל עם החלום להיות טייס. גם הוא קיבל זימון למיונים ובסוף נשאר. על שאלת הקושי בקורס כל כך תובעני משיב גיל: "זו הייתה חוויה, לקום בבוקר, להיכשל כל יום מחדש, ללמוד כל יום מכישלון. זה המקום היחיד שבו בחיים אתה כל יום בסכנת נפילה. קושי המנטלי להתגבר כל יום על הכישלונות".

במסגרת שנת ההשכלה בקורס סיים  תואר בפוליטיקה ממשל וניהול. על האמביוולנטיות שבין פיזיקה ביולוגיה ללימודים הומניים הוא משיב: "החלטתי ללכת ללמוד משהו שאני אוהב ושיחזק את הצד ההומני שקיים בי".

אביו הוא משחזר רהיטים עתיקים, אמו מסיימת דוקטורט בנושא מגדר באוניברסיטת בר אילן, לגיל אח גדול סטודנט לפסיכולוגיית ספורט באוניברסיטת תל אביב ואחות המשרתת בצבא בתפקיד מדאגי"ת .

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות