fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחירתה של דנה

הנישואים הראשונים שלה הסתיימו כשבעלה החליט לשנות את אורח חייו. הנישואים השניים הסתיימו בבגידה, אבל כל הקשיים לא מנעו מדנה וייסברוט למצוא את מי שמתאים לה ואפילו לבנות שיטות לריפוי. היום היא מטפלת באנשים בקליניקות שלה שפרושות באזור הצפון. כרוניקה של איך לעשות את זה נכון
דנה וייברוט - צילום דורון גולן
דנה וייברוט - צילום דורון גולן

דנה וייסברוט היא אישה צעירה באמצע שנות הארבעים לחייה ולמרות גילה הצעיר, חייה יכולים למלא טלנובלה רבת פרקים. בניגוד לשבריריות שהיא משדרת, וייסברוט הצליחה ליצור הזדמנויות מהקשיים שחוותה. היא פרצה דרך בהיבט האישי והמקצועי וכיום היא חיה עם בן זוג אהוב ושני ילדיה ביישוב הררית שבמשגב, מטפלת בזוגות ויחידים בקליניקה פרטית ומלווה אותם לעבר הצלה והעצמה אישית וזוגית. לצורך עבודתה, הקימה את הקליניקות הטיפוליות שלה בחיפה, כרמיאל, נהריה והררית.

בקליניקה היא מטפלת בשיטות אותן בנתה בעצמה מתוך ניסיונה והכשרתה האקדמית, שיטת "לפני שנפרדים" ו"פסיכותרפיה של שינוי", כשהתמחותה העיקרית היא בטיפול וליווי משפחות ברגעי משבר.

"לפני שנפרדים הוקם במטרה לממש את החזון לסייע ליחידים וזוגות ליצור פריצת דרך בחייהם", היא מסבירה, "אני מאמינה שגם אם אתם במשבר זוגי, גרושים או חד הוריים, יש בכם את הפוטנציאל להגשים את החלומות שלכם ולהגיע למקום אישי, משפחתי מאוזן ואוהב".

וייסברוט (46) נולדה בקרית שמונה, למשפחה שעלתה ממרוקו בת חמישה ילדים. כשהייתה בת ארבע עברה המשפחה להתגורר בחיפה. וייסברוט למדה בבית הספר הריאלי בחיפה, לאחר שבזמן שלמדה בגן חובה, הגיע צוות שחיפש ילדים בעלי פוטנציאל, לתוכנית "רפורמה של משרד החינוך. "הצוות בגן החליט שאני ילדה חכמה עם פוטנציאל גבוה וכך התקבלתי לבית הספר הריאלי בחיפה", היא מספרת. הבית שלי היה בית פשוט, אך מאד חם ואוהב. הוריי עבדו סביב לשעון כדי לפרנס, למותר לציין שבית הספר הראלי היה מחוץ להישג ידם, ורק בזכות הבחירה בי הצלחתי ללמוד שם. הייתה שמחה גדולה בבית מעצם העובדה שבחרו בי בין 12 ילדים שהיו בתוכנית הרפורמה. בשנה בה התקבלתי, הייתי היחידה שסיימה 12 שנות לימוד בראלי. אני מאמינה שבית הספר נתן לי הרבה מהערכים שיש לי היום, למרות ההתמודדות המורכבת עם הפערים החברתיים והסוציו אקונומיים, הלימודים בבית הספר בעיקר הכניסו בי את הג'וק לרצות יותר ולשאוף הכי גבוה שרק אפשר. למרות זאת, היה גם קושי, בכיתה י"א וי"ב, התלמידים בריאלי היו מגיעים עם רכב פרטי משלהם, או שההורים היו אוספים אותם ברכבים, רוב התלמידים היו מדניה והכרמל".

דנה וייברוט - צילום דורון גולן
דנה וייברוט  (צילום דורון גולן)

הייתי מרוסקת ושבורה

את שירותה הצבאי עשתה ביחידת הקומנדו של חיל הים ולאחר מכן בבסיס ההדרכה של החיל, לדבריה נהנתה מכל רגע. בגיל צעיר נישאה ולאחר כמה שנים נולדה בתה הבכורה לב.

"הייתה לנו זוגיות טובה, לפני שלב נולדה הרגשתי צורך לגלות את העולם. אז החל מסע חיפוש, לגלות את העולם, סדנאות, יוגה, מדיטציה, תקשורת בינאישית. מדיטציית זן אצל ניסים אמון. נסעתי להודו לשנה, לפונה לחצי שנה. וכמה חודשים במנזר בתאילנד. היו לי חוויות נהדרות של התפתחות עצמית, חיפוש עצמי, התחברות למשהו רוחני יותר. הייתה בינינו אהבה גדולה שהייתי בטוחה שתימשך לנצח, למרות שלאורך דרכנו המשותפת, כל פעם הייתה לו גחמה אחרת. ברגע שנכנסתי להריון הוא התחיל עם רעיונות של מערכת יחסים פתוחים, חיים בקומונה. אהבתי אותו וניסיתי ללכת עם הרעיונות שלו, אבל זה לא הלך. הוא

ניסה לגרור אותי להתנסויות מכל מני סוגים, הוא הקצין לתוך הרוחניות, גידל זקן, סוג של רוחניות וחזרה בתשובה אבל לא דתית. ניסיתי להיאבק ברצון שלו להיפרד, מאוד אהבתי אותו ולא רציתי, אבל הוא רצה לגור בקומונה, לאחר מכן דגל במערכת יחסים פתוחה ובסוף, כשבתי הייתה כבת שנתיים, הוא הודיע לי שהבין שאינו רוצה לחיות בתוך משפחה נורמטיבית ופרש כנפיים. הייתי מרוסקת ושבורה, לקח לי כמה שנים להתאושש מטראומת היחסים אתו".

לדבריה, גם הקשר עם בתם המשותפת לב היה בעייתי ועד שמלאו לה שבע, כמעט ולא ראה אותה. "הוא נסע לאנגליה, למזרח ולכל מיני מקומות. כשלב הייתה בת שבע או שמונה הוא ביקש לראות אותה ואמר שהוא רוצה להתחיל קשר על בסיס קבוע ואז התחיל סדר קבוע עד היום. התקופה הזאת הייתה מאוד מעצימה. אני לא הולכת להיות אותה אישה מרירה שעזבו אותה. הצלחתי לעשות עבודה על עצמי, לא נותרתי עם מרירות וכעס".

לאחר הגירושים נותרה וייסברוט בגפה, גידלה ילדה לבד והתמודדה עם החיים החדשים שנכפו עליה. "הצורך בילד נוסף היה מאוד דומיננטי וחזק וכעבור שנים אחדות נכנסתי למערכת יחסים מורכבת נוספת. מהר מאד נכנסתי להריון, אותו מאד רצינו שנינו והתחלנו להקים פרק ב' עבור שנינו. כמו במערכת היחסים הראשונה, תמרורי האזהרה היו שם. חשדתי שהוא בוגד בי כבר מהרגע הראשון ואכן פחות משנה מיום הנישואים, הוא התאהב בחברת נעורים שלו ופירק את הקשר. הפעם, עם כל הכאב, ההתאוששות הייתה הרבה יותר מהירה וכאן גמלה בליבי החלטה נחושה לא להיות לבד והפעם לבחור נכון. כך החלטתי וכך גם היה.

מערכות יחסים מורכבות הן בדרך כלל שאחד מבני הזוג או שניהם אינם בנויים לקשר אינטימי מחייב. אם זה בשל הפרעה נפשית, אם בשל התמכרות לסקס, אהבה או כל דבר אחר".

וייסברוט מדגישה כי לרוב, אנו מרגישים את סימני האזהרה כבר בהתחלה, אך לרוב אנו מתעלמים מהם, מתוך הכמיהה הגדולה לקשר. "אחרי המערכת הראשונה שהתפרקתי לרסיסים, הייתה רק החלטה אחת, לגדל את בתי הבכורה לתפארת, כך שנזקי הגירושים יצטמצמו, וכך היה. למרות הקושי הרב שבמשבר הפירוק, לימודים תובעניים ועבודה, גידלתי אותה הכי טוב שרק אפשר. אחרי מערכת היחסים השנייה, ההחלטה הייתה לא להישאר לבד, ללמוד את הלקחים לקשר הבא ולעזור לאחרים בתוך הזוגיות שלהם מתוך הבנה כמה מורכב לצלוח את הדרך הזוגית באמת".

חירות אמיתית

לדברי וייסברוט, היא הגיעה לחירות מלאה בהדרגה. קודם הכירה את בן זוגה הנוכחי ניר והראתה לעצמה שזה אפשרי להיות במערכת יחסים מספקת, אוהבת ומפרגנת ולהשאיר את הדרמות של העבר לסרטי הקולנוע. "ביום שהפכתי לעצמאית באופן מלא והקמתי את שלוש הקליניקות לטיפול זוגי ומשפחתי בהררית, חיפה ונהריה, הרגשתי שבאמת עשיתי זאת. לאורך השנים שחלפו מאז, ליוויתי מאות זוגות שהתגברו על משברים קשים של בגידה, מריבות ודרמות חיים אחרות והבאתי אותם לחוף מבטחים. כשאתה בעצמך מגיע לחוף מבטחים ואתה מצליח ליישם את השיטה ולסייע גם לאחרים – זאת חירות אמיתית. המסר שלי לכל איש ואישה, שחווים משבר זה או אחר בזוגיות או בכלל בחיים, הוא שמגיע לכולם להיות מאושרים. לא סתם שיהיה בסדר אלא ממש אושר מתגלגל. האושר לא צומח ונופל עלינו מהשמיים, הוא פרי של בחירות נכונות, עבודה עצמית והקשר בלתי מתפשר, בין מה אנחנו עושים לבין התוצאות שמגיעים אליהם. לעתים אנחנו עיוורים לעצמנו ולאהבה שלנו. תיעזרו אם צריך ותפתחו את העיניים. נועדנו להיות מאושרים ולהגשים את הייעוד שלנו בכל התחומים ובעיקר בזוגיות שלנו".

וייסברוט מספרת על האירוע המכונן שגרם לה לשנות את התנהגותה. "לפני כעשור, בערב ראש השנה, שנים אחרי הפרידה מבן הזוג הראשון ושנים שגידלתי את לב לבד, קיבלתי בערב החג ברכה מחבר, בה היה כתוב השיר של אסף אמדורסקי בראשית, עם המשפט: 'זמן להתחיל מבראשית, זמן להצמיח שורשים'.

השיר והמילים היכו בי ויחד עם הכאב, באה התובנה שחייבים להתגבר על הקשר הקודם ולהמשיך הלאה. מתוך משמעות השיר עלה כאב מאוד גדול, פרי הפרידה מהקשר הקודם. נפל האסימון ונוצרה הרגשה פנימית של התפכחות שחייבים להמשיך הלאה. להפסיק לכאוב את הפרידה וליצור את הקשר הבא, להמשיך את החיים".

היא חזרה לעולם הדייטינג ולאחר חודשיים הכירה את בן זוגה השני. "רציתי מאוד זוגיות וילד נוסף, למרות שחששתי מזוגיות, אבל היה לי קול כזה שאמר לי שאני תקועה והייתי חייבת להתחיל אנרגיה של חיים. לפני שהחלטתי אם אני רוצה אותו כבן זוג או לא, נכנסתי להריון. בהמשך התפתחה מערכת יחסים, הוא גבר שרמנטי, טוב לב, אבל מההתחלה היו לי ספקות ושאלות לגבי הנאמנות, אבל הריתי והחלטנו ללכת עם זה. כשזהר היה בן שנה, החלטנו להתחתן, אבל שנה אחרי הנישואים הרגשתי שמשהו לא בסדר ואז גיליתי שהוא בוגד בי. ידעתי בעצם, כל הזמן הרגשתי שמשהו לא בסדר, הרגשתי שמישהי בתמונה. לא התעקשתי ונפרדו דרכינו. לא הייתי במשבר כמו שהייתי במשבר הראשון. ממש ברגע שהוא הלך החלטתי שלא אשאר לבד, שאני הולכת לפצח את הדבר הזה. אחת התובנות הראשונות הייתה, שלא הקשר לא היה נכון, אלא הבחירה לא הייתה נכונה.

הקריטריון המרכזי שלי לבחור בני זוג, אנשים לא שגרתיים, כריזמטיים, ייחודיים ויוצאי דופן. חיפשתי כנראה אנשים מעניינים. בחרתי את המעניין, אבל לא את זה שיודע להעניק. טעות נוספת הייתה להסתמך על משיכה כגורם מכריע ביצירת הזוגיות שלי".

לדבריה, משיכה בין בני זוג היא לא הדבר העיקרי. "משיכה מינית חשובה, אבל היא לא חזות הכל. חשוב יותר בעיניי לבחור אדם שיודע ליצור אינטימיות, לאהוב, מחויב שהערך העליון שלו הוא משפחה וזוגיות".

מצוידת במידע הזה עשתה את הבחירה הנכונה ופגשה את בן זוגה בשש השנים האחרונות, ניר, באתר היכרויות. "הכל זרם, בלי דרמות. הוא איש רגיש, עדין, יציב אוהב. אנחנו גרים ביחד בהררית עם שני ילדיי, יש לו ילדה מנישואין קודמים שמגיעה אלינו. בשנייה שראיתי אותו, ידעתי שעשיתי את הדבר הנכון. במבט ראשון ראיתי טוב לב וממש אמרתי לעצמי בלב שידעתי שזה זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות