fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחירות בזכרון: שיעור הצבעה לא גבוה ועודף מועמדים יוביל לסיבוב שני

מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ
מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ

פחות משבוע לפני הבחירות לראשות מועצת זכרון יעקב, 4 תושבי היישוב מתמודדים על הראשות: צילה רשף, עלוית פרוינד, זיו דשא ועו"ד פיני ממן. לאחר קמפיין בחירות שהחל ב-17 באפריל עם התפטרותו של ראש המועצה, אלי אבוטבול, תושבי זכרון יעקב ייצאו לבחור ראש מועצה שיכהן בתפקידו חצי קדנציה בלבד, כשנתיים וחצי, עד לבחירות הבאות, לראשות ולמליאה.

השבוע הודיע ממלא מקומו המכהן של ראש המועצה, איציק בלה, על פרישתו מהבחירות, ונימק בהודעה: "תושבים יקרים וחברים לדרך, מזה כחודש שאני מסתובב ברחבי המושבה ולצד קריאות התמיכה והאהבה שקיבלתי הרחתי גם ריח אחר, שלא אופייני למושבה. ריח שנאת החינם. המושבה פוצלה ל-4 מחנות וכל מחנה מוצא רק את הרע שבמחנה השני, והכל חשוף, ברשתות החברתיות ובשלטים. ועל מה? על בחירות? בחג השבועות ישבתי וחשבתי איך אני מצליח באמצעות הפוליטיקה להביא שלום עלינו, מהלכים גדולים דורשים אחריות ובגרות, לכן שמתי את עצמי ואת גאוותי במצד והחלטתי להסיר את מועמדותי לראשות ולהמליץ לכם על המועמד היותר ראוי מבחינתי, וזהו זיו דשא. אני מודה מקרב לב לכל התומכים הרבים שטרחו, עמלו ואירחו בבתיהם, גם אתם שותפים למהלך אחד גדול למען ילדינו, למען המושבה שאנו כל כך אוהבים. אני מתחייב להמשיך כל שנותיי להיות שם בשבילכם, לסייע, להשכין שלום ואחדות כי בסופו של דבר זה חזק ממני. זה אני. 'עושה שולם במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל עם ישראל'. שלכם, איציק".

המועמדים שנותרו במירוץ: צילה רשף, סגניתו של אבוטבול בשנה האחרונה וחברת מועצה מאז הבחירות האחרונות, שירתה 17 שנים בצה"ל במגוון תפקידים, השתחררה בשנת 2008 בדרגת רב סרן והחלה בקריירה עצמאית בייעוץ ניהולי. בין היוזמות אותן קידמה וביצעה: הקמת אתר אינטרנט חדש ודף פייסבוק למועצה, שיפור חזות המושבה, מלחמה בנגע היתושים, שיפוץ השכונה החרדית ברמת צבי, חיזוק תנועות הנוער במושבה, שדרוג גני שעשועים וגינות ציבוריות. זיו דשא, חבר מועצה בסיעת "הליכוד מושבה מתחדשת" באופוזיציה ויו"ר ועדת הביקורת של המועצה, הוא בוגר הטכניון בפקולטה להנדסה חקלאית, בעל תואר שני במנהל עסקים ועובד כמנהל איכות בטיחות ורגולציה. הוא ממובילי המאבק המקומי נגד מתווה הגז, חבר בוועדת חינוך ובצוות ההיגוי להכנת תוכנית אב לישוב ל-2020 ובוועד הפעולה בשכונת גבעת עדן להסרת מפגעי הרעש מפראדיס, שותף בפרויקט התחבורה הציבורית בישוב שהביא להפעלת קווים 2 ו-3, ומיוזמי הקמת משמר השכונה בגבעת עדן. עלוית פרוינד מנהלת את מרכז העיר נתניה ועשתה בו מהפכת התחדשות. היא החלה את דרכה כעובדת מועצת זכרון יעקב במחלקת תרבות נוער וספורט, ניהלה את המתנ"ס המקומי, עמדה בראש עמותת "הגדעונים", יזמה והוציאה לפועל פרויקטים של תרבות ותיירות שהבולט ביניהם הוא פרויקט "דרך היין". כמנהלת החברה הכלכלית הובילה את פיתוח שכונת נווה שרת, יצירת תשתית להקמת אזור התעסוקה במתחם הרכבת, פיתוח תשתיות גבעת זמארין, תכנון פארק היין, הקמת המרכז לטיפול בשפכים ועוד. עו"ד פיני ממן היה יו"ר סניף מפלגת צומת בטבריה וחבר הנהלה במפלגה, היה עוזר פרלמנטרי ומנהל הקמפיין של מקסים לוי להסתדרות, ולמד דוברות, יח"צ, מנהל עסקים וניהול כללי התמחות בשלטון המקומי, והיה בעלי חברה לבנייה ויזמות. הוא למד משפטים עם התמחות בשירות הציבורי והקים משרד עורכי דין עצמאי בזכרון יעקב, בו מיוצג, בין השאר, מרכז נגה לנפגעי עבירה.

הבחירות יתקיימו ביום ג' הקרוב, 21.6. הקלפיות ייפתחו בשעה 7:00 וייסגרו ב-22:00. 24 קלפיות יפוזרו ביישוב, ביניהן קלפיות נכים, ב-8 אזורי הבחירה הבאים: בית ספר "החיטה", תיכון המושבה, בית הספר "החורש", מרכז פיס הפדות, מועדון הנוער דרך שרה, בית ספר ניל"י, מועדון תשבי, גן הברון וגן אודם. לבירור מקום הצבעה ניתן להתקשר בכל יום לטלפון 04-6297513, בימים א'-ה', בין השעות 8:00–14:00. על פתקי ההצבעה יהיו רשומים שמות המועמדים.

לאלה שתוהים אם היישוב ימצא את עצמו מתכונן לסיבוב שני של בחירות: לפי הודעת המפקח הארצי על הבחירות במשרד הפנים, זה יקרה אם אף מועמד לא יקבל בבחירות האלה לפחות 40% מהקולות הכשרים, או אם שני מועמדים יקבלו מספר קולות שווה שהוא יותר מ-40% מהקולות הכשרים. במקרים האלה יתקיימו בזכרון יעקב בחירות חוזרות, שכבר נקבע להן מועד: 5.7.

מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ
מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות