fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בומה ברחד: "המועצה הדתית לא תקבל כספים מהעירייה"

מחריף הקרע בין המועצה הדתית בקרית מוצקין לעירייה שטוענת כי כילגה ליקויים מהותיים בניהול המועצה
המועצה הדתית בקרית מוצקין (צילום ארכיון: רותם כבסה)
המועצה הדתית בקרית מוצקין (צילום ארכיון: רותם כבסה)

המתיחות בין עיריית קרית מוצקין למועצה הדתית בעיר עולה שלב. לאחר שהעירייה הודיעה באופן רשמי כי היא לא מעבירה את חלקה בתקציב המועצה הדתית בטענה כי התנהלותה של המועצה הדתית  לקוייה והיא אינה פועלת על פי הנהלים החוקיים המחייבים.

לפני כמה חודשים מונה יו"ר חדש  מטעם סיעת ש"ס, טל ביטון, לתפקיד יו"ר המועצה הדתית, לאחר שהוסכם כי המועצה הדתית תפעל בשיתוף פעולה מלא עם העירייה וימונה מזכיר למועצה מטעם הבית היהודי.

עד היום טרם מונה המזכיר, מה שמוסיף שמן למדורה הרותחת. ראש העירייה חיים צורי מינה את המשנה לראש העירייה, אברהם (בומה) ברחד, להיות הממונה מטעם העירייה על הנעשה במועצה הדתית וזה כמה שבועות דורש ברחד לברר את הנעשה בתוך המועצה הדתית אולם נתקל בסירוב לשתף פעולה.

"ביטון מתנהל במועצה הדתית כמו בשלו ואינו פועל על הנהלים החוקיים" אמר השבוע ברחד "אין שום שיתוף פעולה ומי שנפגע מהתנהלות המועצה הדתית אלו תושבי העיר שצורכים שירותי דת. היום אין תמיכה בשיעורי תורה בבתי הכנסת כמו בעבר, אין סיוע לאחזקה וטיפול בבתי כנסת, רמת השירות במקווה המרכזי נמוכה מאוד והמועצה הדתית חייבת הרבה מאוד כסף בגין שכירות לעירייה.

"המועצה הדתית לא תקבל כספי עירייה אלא רק במקרים שיש בהם צורך מיוחד ודחוף, עד אשר היא תתנהל כמו במינהל תקין".

המועצה הדתית בקרית מוצקין (צילום ארכיון: רותם כבסה)
המועצה הדתית בקרית מוצקין (צילום ארכיון: רותם כבסה)

ברחד שלח מכתב לביטון ובו הוא מתבקש להפסיק כל פעולה שיש בה התחייבות כספית שאינה הכרחית מאוד, להכין את תקציב המועצה הדתית לשנת 2016 ודו"ח ביצוע, לכנס סדחיפות את הרכב המועצה ולקבוע פגישה דחופה עימו. "עד לביצוע פעולות אלו עיריית קרית מוצקין לא תעביר את חלקה בתקציב המועצה הדתית" צוין במכתבו של ברחד. ביטון לא טרח לענות לו על מכתב זה.

ביטון בתגובה: "אין לי מה להגיב לעניין הזה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות