fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לב של גבר

לפני שש שנים הרגיש דוד כהן צדק מפרדס חנה שמשהו חסר לו בחיים ומצא את הטנטרה, שיטת טיפול עתיקת יומין שמטפלת באדם באמצעות מיניות ונתפסת בקרב חוגים רבים כסליזית. כיום, כמנחה ותרפיסט, הוא מסייע בעיקר לנשים להשתקם מטראומות מיניות, אבל גם לגברים יש מקום בקליניקה שלו
"אי אפשר לרפא לגמרי מיניות בדיבור בלבד". צדק כהן (צילום: סיון פרץ)
"אי אפשר לרפא לגמרי מיניות בדיבור בלבד". צדק כהן (צילום: סיון פרץ)

 

תלונות חוזרות ונשנות של נשים כלפי גברים על הטרדות ותקיפות, תלונות של גברים כלפי נשים על התנהגות לא ברורה ופוגענית, חשש וחוסר אמון הדדי, כעסים, מחלוקת בנוגע לדרך שבה יש לנהוג זה בזה ותגובות נזעמות של כל מין כלפי המין השני בכל פעם שהנושא עולה. לפעמים נראה שזו דמותם של יחסי נשים וגברים בימינו, ושהמושג "מלחמת המינים" מקבל אופי חדש. איך יוצאים מזה? איך מתנהלים עם ההבדלים הקיימים בין האנרגיה הזכרית לאנרגיה הנקבית, איך חיים ביחד בלי לפגוע ובלי להיפגע, ואיך יוצרים מרחב משותף שלא ייראה כמו שדה קרב?

דוד כהן צדק, מנחה ותרפיסט בדרך הטנטרה, תושב פרדס חנה, סבור שלא רק שהמרחב המשותף צריך להתנהל מתוך גבולות בהירים ומדויקים, אלא שיש להבין שהאנרגיה הזכרית והנקבית זקוקות זו לזו כדי להגיע להגשמה ולאושר אמיתי, ועליהן לפעול זה עבור זה וללמוד זה את זה.

"בסדנת הטנטרה הראשונה שלי אמרה לי מורה: 'גברים אונסים בכוח פיזי ונשים אונסות רגשית'". דוד כהן צדק (צילום: סיון פרץ)
"בסדנת הטנטרה הראשונה שלי אמרה לי מורה: 'גברים אונסים בכוח פיזי ונשים אונסות רגשית'". דוד כהן צדק (צילום: סיון פרץ)

 

"הייתי איש עסקים עד לפני שש שנים", מתאר כהן צדק, בן 41, חי בזוגיות ואב לשתיים. "בדיעבד, אני מבין שתמיד חיפשתי משהו אחר, ואז הגעתי למורה שלי, שליווה אותי בתהליך של שנה שבו למדתי לשלוט על האנרגיה שלי ולהיות גבר רב אורגזמי. עברתי הכשרות רבות והוסמכתי כמנחה ותרפיסט. אחרי התהליך הקמנו יחד קבוצות טנטרה לגברים וליוויתי אותו בסדנאות יחידים. היום אני עובד בעיקר עם נשים ועם זוגות בעסק שלי 'מסעות הלב'. במפגשים האישיים אני משקם מטראומות מיניות על הסקאלה של הטרדות מילוליות ועד אונס. הנזק המצטבר של הטרדות מילוליות יכול להגיע לסגירה ולכיווץ אפילו ברמה מקבילה לזה של אונס חד פעמי. אני מעביר תהליכים להחזרת תשוקה מינית ותשוקה לחיים. התהליכים מועברים בעזרת כלים מעולם הקואצ'ינג, הטנטרה והרגש, בשילוב עם נשימות מיוחדות, עיסויים אינטימיים ושימוש בנקודות לחיצה אנרגטיות".

הכתבה המלאה ביום שישי ב"כל הפרדס" ובמהדורה הדיגיטלית

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות