fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בדרך לקרקעות הצפון עוד ניצחון לירוקים

החלטת ביניים של ועדת המשנה לעררים דורשת תשובות ברורות מהמשרד להגנת הסביבה בטרם תקבל החלטה
חוות המיכלים. צילום: צביקה רוגר

 

הצלחה לארגוני הסביבה: החלטת ביניים בערר קרקעות הצפון דורשת מהמשרד להגנת הסביבה תשובות.

בדיון שהתקיים ביום חמישי שעבר, קבעה יו"ר ועדת המשנה לעררים עו"ד סילביה רביד, כי בטרם תכריע הוועדה בשאלות הרלבנטיות, היא דורשת את התייחסותו של המשרד להגנת הסביבה לשאלה _ האם, בהנחה שמתחם קרקעות הצפון ייבנה ויופעל בהתאם לתוכנית, ניתן יהיה לעמוד בערכי היעד בשכונות הגובלות, באילו לוחות זמנים ובאיזה היקף ותנאי הפעלה. עו"ד רביד נתנה למשרד להגנת הסביבה להגיש את תשובותיה בתוך שבועיים מיום ההחלטה.

חוות המיכלים צילום צביקה רוגר
תוכנית מפורטת של המתקנים המזהמים. חוות המכלים [צילום: צבי רוגר]  
תוכנית קרקעות הצפון מדברת על העברת שתי חוות המכלים מקרית חיים ואלרועי לשטחים הממוקמים ליד דשנים, בסמוך לקיבוץ יגור. על פי התוכנית, יוקם לאורך הקישון מתקן, אליו תועבר חוות מכלי הדלק הממוקמת היום בקרית חיים, ובנוסף, יפעל במקום מתקן לאחסון גז בישול.

בפברואר השנה דנה המועצה הארצית בערעורים שהגישו ארגוני הסביבה המתנגדים לתוכנית. בדיון הגיש ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו חוות דעת, בה ציין כי באזור מטרופולין חיפה קיימים שיעורי תחלואה גבוהים מסרטן, בעיקר באזור חוות המכלים הסמוכה לשדרות דגניה בצד המערבי של השכונה.

רויטל גולדשמיד מארגון מגמה ירוקה חיפה אמרה השבוע: "החשיבות בהחלטת הביניים שהתקבלה היא התייחסות לפליטות המזהמות כמכלול ולא כזיהומים נפרדים. יש כאן העמדה בחזית של טובת שכונות המגורים והתייחסות לתקינה על פי ערכי יעד ולא ערכי סביבה. אנחנו קוראים למשרד הגנת הסביבה ולשר לשים מול עיניהם את שגרת הסרטן שבה חיים תושבי מפרץ חיפה ולענות בכובד ראש על שאלות ועדת המשנה".אביהו האן, ממפלגת הירוקים של חיפה מסר: "אני מברך על החלטת הביניים של ועדת המשנה לעררים שהטילה על המשרד להגנת הסביבה להכין תוכנית כוללת לערכי יעד לכל מתקן שנמצא באזור מכלי האחסון העתידי של קרקעות הצפון. ברור לחלוטין שלא ניתן לספק מידע זה ב~14 יום. מהמשרד להגנת הסביבה נדרש להכין תוכנית מפורטת של ערכי יעד לכל המתקנים המזהמים במפרץ חיפה וזאת לפני מתן אישור להקמת קרקעות הצפון ובוודאי להרחבת בז"ן.  בנוסף הוא נדרש להכין מסמך היערכות לצמצום מתקנים כדי לעמוד בערכי יעד למתחם עצמו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות